Logo

Marketing MIX

Szlachetny Projekt Filmowy – fikcyjne filmy, prawdziwe historie

5 plakatów filmowych z 11 czołowymi polskimi aktorami pojawiło się kilkanaście dni temu w Multikinach oraz na billboardach w Krakowie i Warszawie. Kinomaniacy śledzili na YouTube wywiady z gwiazdami a krytycy filmowi publikowali recenzje z prapremier. Filmy nie są jednak najnowszymi polskimi produkcjami. Nigdy nie powstały i nie wejdą do kin. To prawdziwe historie podopiecznych SZLACHETNEJ PACZKI – kampania wymyślona przez agencję Biuro Podróży Reklamy i współrealizowana ze STOWARZYSZENIEM WIOSNA.

21 listopada SZLACHETNA PACZKA otworzyła bazę rodzin, którym mogą pomóc Wolontariusze i Darczyńcy. Historie podopiecznych Stowarzyszenia są tak przejmujące, że mogłyby stać się kanwą filmowego scenariusza. Dlatego kilka rodzin, wybrano do kampanii Szlachetny Projekt Filmowy – tegorocznej akcji reklamowej SZLACHETNEJ PACZKI, realizowanej przez agencję Biuro Podróży Reklamy. Ideą kampanii było pokazanie tego, że życie pisze różne scenariusze. Niekiedy bardzo przejmujące i dramatyczne. W odróżnieniu jednak od produkcji filmowej, którą po prostu biernie oglądamy, biorąc udział w SZLACHETNEJ PACZCE, każdy może stać się po części jej reżyserem i pomagając, dać impuls do zmiany i zbudowania lepszego finału.

W ramach kampanii Szlachetny Projekt Filmowy wybrano pięć historii podopiecznych SZLACHETNEJ PACZKI. Następnie stworzono pięć opisów filmów a do zagrania w nich głównych ról zaproszono 11 czołowych polskich aktorów. W kampanii wzięli udział: Jan Nowicki, Anna Seniuk, Piotr Adamczyk, Agnieszka Dygant, Barbara Kurdej-Szatan, Rafał Królikowski, Tomasz Sapryk, Julia Kamińska, Jarosław Boberek, Tomasz Schimscheiner, Magdalena Schejbal (gorące podziękowania!). Ich postacie i nazwiska pojawiły się na plakatach filmowych umieszczonych w Multikinie oraz na billboardach w Warszawie i Krakowie. Dla uwiarygodnienia produkcji, aktorzy pojawili się również w promocyjnych materiałach filmowych na YouTube (między innymi wywiady z Janem Nowickim, Julią Kamińską, Tomaszem Saprykiem czy Magdaleną Schejbal), a do krytyków filmowych oraz blogerów wysłano zaproszenia do opublikowania recenzji z prapremier (dziękujemy za udział w pozytywnym spisku!). Ważną rolę odegrali także patroni, którzy w ramach swojego potencjału mediowego uczestniczyli w przedsięwzięciu prezentując plakaty wraz z odpowiednimi opisami i recenzjami zachęcającymi do pójścia do kina (dziękujemy!).

Medialny szum wokół nowych filmów pozwolił na zainteresowanie potencjalnych darczyńców opowiadanymi w nich historiami. Dziś okazuje się, że filmy nigdy nie powstały. Fikcyjna jest jednak jedynie ich realizacja – a nie opowiadane w scenariuszach historie. „Wyblakłe marzenia”, „Mamy czas”, „Brzemię”, „Rachunek życia” czy „Jutro było wczoraj” to autentyczne życie.

[galeria=”1″]

Karty zostały odkryte podczas konferencji prasowej SZLACHETNEJ PACZKI, która odbyła się w dniu 26.11.2015 w Multikinie w Warszawie. W konferencji prasowej wzięli udział aktorzy występujący na filmowych plakatach. Podczas konferencji został przedstawiony: Raport o polskiej biedzie autorstwa SZLACHETNEJ PACZKI, który publikowany rok do roku, jest głównym źródłem informacji na temat biedy polskich rodzin i innych potrzebujących w kraju.

Celem niecodziennej akcji Szlachetny Projekt Filmowy jest pokazanie tego, że z biernych widzów, każdy może stać się aktywnym reżyserem i pomóc sprawić, by realne dramaty miały lepsze zakończenie. Nietypowa kampania Biura Podróży Reklamy zrealizowana dla SZLACHETNJE PACZKI pomogła zobaczyć historie podopiecznych Stowarzyszenia z innej perspektywy. Dzięki analogii do filmów, które chętnie obejrzałoby wielu widzów, można przekonać się, że to życie pisze najbardziej nieprawdopodobne scenariusze. W odróżnieniu jednak do filmowej produkcji, tu każdy może pomóc zmienić scenariusz i napisać go od nowa.

Patroni medialni akcji: Gutek Film, Multikino, WP, FIlmbox, Kino Polska, Metro Cafe, RMF FM, Legalna Kultura, Ströer, Newsweek, TVP 1, agencja reklamowa: Biuro Podróży Reklamy.

Twórcy kampanii: pomysł i produkcja: Robert Sosnowski, copywriting i pomysł: Bartłomiej Otremba, copywriting: Bartosz Zimiński, management: Dominika Czyż, Ewelina Kiliszek, fotograf: Filip Żołyński, art direction: Juliusz Wojciechowski, realizacja: Agata Lenartowicz, Kamil Leśniak, Agnieszka Basa, kostiumy: Jolanta Stefańska, scenografia: Kamdi Sosnowska.

Raport do przeczytania: www.szlachetnapaczka.pl/raport-o-biedzie

Promocyjne materiały filmowe do zobaczenia: TUTAJ

JK