Logo

Trade marketing

Bezpieczeństwo vs. trendy w branży opakowaniowej

Na rynku opakowań, produkty Metsä Board poprzez wysoką oraz stabilną jakość pomagają wyznaczać trendy. Bezpieczeństwo produktu, innowacje w zakresie nowych produktów są dla firmy bardzo ważne w codziennej pracy.

Globalizacja gospodarki światowej wymusza zmiany w zachowaniach producentów oraz nas konsumentów. Dzisiejszy świat obraca potężną ilością danych, które są rozdysponowywane na cały świat. Zacierają się granice, zanikają narodowości, żyjemy coraz szybciej, intensywniej i oczekujemy nieustannej poprawy naszego bytu. Przemysł idąc za wieloma nowymi trendami oraz zwyczajami konsumenckimi stara się dostarczyć produkty i usługi trafiające w potrzeby dzisiejszego klienta, produkując szybciej, lepiej ale i taniej.

Standardy oczekiwane lub narzucone wymagają wyróżnienia się wśród konkurencji na sklepowych półkach. Mówi się zatem dużo o uszlachetnieniach, atrakcyjnych przykuwających oko designach, kampaniach reklamowych. Mało mówi się za to o szeroko pojętym bezpieczeństwie – klienta, produktu i jego dostawy, który wedle dzisiejszych standardów musi być zagwarantowany. Jednakże rozwój dotyczy również kwestii bezpieczeństwa, standardów, wymogów i technologii, które zmieniają się intensywnie żądając coraz więcej. To bardzo dobrze. Nie można o tym zapomnieć.

Tektura lita i tektura falista jest najbardziej rozpowszechnionym materiałem opakowaniowym w dzisiejszym świecie. Jest on swoistym fundamentem, na którym buduje się opakowanie. Opakowanie z kolei jest wizytówką produktu i niczym „niemy sprzedawca” zachęca klienta do zainteresowania się produktem i do zakupu. Tektury Metsä Board spełniają najwyższe standardy stawiane przez dzisiejszego użytkownika i odpowiadają na trendy kreowane przez dzisiejszy rynek.
Mało kto myśli na temat przyszłości branży, np.: w perspektywie 30 lat, natomiast sygnały wysyłane przez toczące się zmiany pozwalają przewidzieć globalne tendencje, które mogą przełożyć się na przemysł i pozwolić zareagować przedsiębiorcom w odpowiednim czasie.

Trendy takie jak cyfryzacja, globalna urbanizacja i migracja ludności, zmiany klimatyczne oraz wyczerpywanie się zasobów naturalnych już pozwalają nam przewidzieć makro-zmiany, które mogą nas dotknąć a to może pomóc w określeniu kolejnych kroków prowadzących do odpowiedzi na zapotrzebowania rynku.

Doskonałym przykładem jest branża „Food service”, która: obserwując zakres migracji ludności do dużych miast, rozszerzanie się aglomeracji miejskich, znacznie poszerza segment opakowań jednorazowego użycia dla żywności, np.: tacek, talerzyków, podstawek i kubków, które w codziennym pędzie zaczynają mieć coraz szersze zastosowanie. Metsä Board specjalnie dla tego segmentu wykreowała nową linie produktową o nazwie Carta Dedica: Firm – dla tacek, podkładek i talerzyków oraz Fine (powlekana) i Fresh (niepowlekana) do produkcji jednorazowych kubeczków na zimne i ciepłe napoje.

Fundamentalne trendy dotyczące surowców i opakowań są bardzo wyraźne: Lightwaiting – obniżane gramatury przy zachowaniu takich samych parametrów użytkowych, Optymalizacja sztywności jako parametru głównego odpowiadającego za bezpieczeństwo opakowania i zabezpieczenie produktu. Stosowanie włókien pierwotnych daje najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu opakowania do bezpośredniego kontaktu z produktem spożywczym. Surowce z włókien pierwotnych nie zawierają żadnych materiałów wtórnych o pochodzeniu makulaturowym, stąd też nie ma ryzyka, że poprawnie dostarczona tektura zawiera w swojej strukturze oleje mineralne.

Kolejnym przykładem dającym szanse dla rozwoju rynku tektury falistej jest ogólna digitalizacja. Pomimo faktu, że rynek dziełowy odczuł boleśnie zmiany związane z cyfryzacją, równolegle pojawiły się nowe potencjały na rynku opakowań zbiorczych i transportowych. Sprzedaż internetowa, która nie zna żadnych granic potrzebuje zoptymalizowanego opakowania do zabezpieczenia produktów, które w milionowych ilościach są transportowane po całym świecie. Bielone linery do produkcji tektur falistych prócz gwarancji wytrzymałości mechanicznej gwarantują atrakcyjny wygląd jednocześnie spełniając wszelkie wymogi dla produktu do kontaktu z żywnością.
www.metsagroup.com

Piotr Orliński – Technical Service Manager w Metsä Board Polska Sp. z o.o., od ponad dwóch lat. Absolwent Instytutu Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej. W praktyce związany z przemysłem poligraficznym od 2003 roku, jako kierownik PrePress, technik, technolog produkcji, kierownik produkcji w drukarniach o profilu biurowym i opakowaniowym. Papiernictwo i poligrafia to nie tylko jego praca, ale i pasja, a każdy techniczny problem traktuje jako wyzwanie i źródło kolejnych doświadczeń.

Podsumowanie prelekcji, która odbyła się podczas konferencji PACK TRENDS 2015: „NIEMI SPRZEDAWCY” – KREACJE I INNOWACJE W DRUKU OPAKOWAŃ I ETYKIET – 10 września br. na FestiwaluMarketingu.pl

Czytaj więcej: TUTAJ