Logo

Marketing MIX

Fundacja ITAKA i BIGFORMAT.tv razem na ekranach DOOH

W styczniu br. Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych oraz BIGFORMAT.tv – ogólnopolska sieć Digital Out of Home nawiązały stałą współpracę.  W jej ramach na ekranach reklamowych DOOH należących do  BIGFORMAT.tv będą publikowane informacje o aktualnych zaginięciach.

Rocznie w Polsce dochodzi do zaginięcia ponad 20 tysięcy osób, w tym około 8 tysięcy dzieci. 

– O skuteczności poszukiwań decyduje szybkość podjętych działań. Im więcej osób zetknie się ze zdjęciem osoby w krótkim czasie od jej zaginięcia, tym większe szanse na szczęśliwe odnalezienie. Właśnie dlatego chcemy skorzystać z możliwości automatycznej publikacji informacji o najnowszych zaginięciach na nośnikach DOOH – podkreśla Prezes Fundacji ITAKA, Alicja Tomaszewska.

Fundacja ITAKA prowadzi bazę osób zaginionych na stronie www.zaginieni.pl oraz publikuje zdjęcia w mediach. Od początku stycznia br. wizerunki zaginionych pojawiają się także na wielkoformatowych ekranach Digital Out of Home należących do spółki BIGFORMAT.tv oraz na 22 ekranach sieci UNDERBOARD w przejściach podziemnych pod Dworcem Centralnym w Warszawie. System stworzony przez BIGFORMAT.tv automatycznie pobiera imię, nazwisko i zdjęcie osoby, która została ostatnio dodana do bazy osób zaginionych znajdującej się na stronie www.zaginieni.pl. Następnie informacje są publikowane w czasie rzeczywistym na ekranach DOOH w przestrzeni miejskiej. Istnieje również możliwość wyboru nośników znajdujących się w określonej odległości od miejsca zaginięcia lub zamieszkania osoby zaginionej.

Współpraca Fundacji ITAKA, jedynej pozarządowej organizacji w Polsce, która szuka zaginionych i wspiera ich rodziny, oraz BIGFORMAT.tv, firmy specjalizującej się w planowaniu i realizacji kampanii reklamowych na nośnikach DOOH, rozpoczęła się w styczniu br. i ma charakter ciągły.

– Pomysł nawiązania współpracy z Fundacją ITAKA zrodził się z uznania, jaki mamy dla pracy Fundacji. Wiemy, jak istotny w przypadku zaginięć jest czas i szybkość podjętych kroków. Informacje o zaginionym pojawiają się na naszych ekranach kilka sekund po dodaniu zgłoszenia na stronie Fundacji Itaka. Mamy nadzieje, że wspólne działania wkrótce zaowocują pierwszymi odnalezieniami  – mówi Czarek Sochacki, Client Service Director BIGFORMAT.tv.

***

Fundacja ITAKA już od kilkunastu lat poszukuje osób zaginionych. Działalność Fundacji zawsze wiązała się z publikacją wizerunku osób zaginionych. Początkowo były to programy telewizyjne i media papierowe, od kilku lat także Internet. Fundacja prowadzi stronę internetową www.zaginieni.pl na której dostępna jest baza osób zaginionych, gdzie można znaleźć zdjęcia i uzyskać podstawowe dane na temat osób poszukiwanych. Komunikaty dotyczące zaginięć publikowane są od lat także w Internecie, na różnego rodzaju stronach i w mediach internetowych, z którymi współpracuje Fundacja ITAKA

BIGFORMAT.tv jest obecną na rynku od 2010 r. ogólnopolską siecią Digital Out of Home. W swojej sieci integruje sprawdzone ekrany w kluczowych lokalizacjach w całym kraju. Firma jest również wyłączym właścicielem atrakcyjnych nośników, głównie w Warszawie i Poznaniu. Możliwości sieci to m.in.: prowadzenie komunikacji real-time, integracja z innymi kanałami komunikacji, komunikacja kontekstowa czy interakcja. 

Jako jedyny gracz na polskim rynku DOOH prowadzi bieżący monitoring jakości ekranów i monitoring prowadzonych kampanii. Jest także jedyną firmą DOOH w Polsce wykorzystującą do planowania kampanii geoTGI, narzędzie analityczne Millward Brown i Data Wise.

W portfolio BIGFORMAT.tv są kampanie przeprowadzone zarówno we współpracy z agencjami i domami mediowymi jak i klientami bezpośrednimi, m.in.: BMW, Opel, Volkswagen, Peugeot, T-mobile, Multikino, PKP Intercity, Poczta Kwiatowa, Obi, JYSK, Rossmann, Go Sport, Uniwersytet SWPS i Uniwersytet Warszawski.

www.bigformat.tv

JK