Logo

Marketing MIX

Efektownie i nowocześnie – mural i nowe oznakowanie w EXPO XXI Warszawa

EXPO XXI Warszawa zakończyło kolejny etap działań związanych z rebrandingiem. Jeszcze pod koniec 2014 roku obiekt zyskał nowe logo i nazwę marketingową. Teraz goście mogą także korzystać z dwujęzycznego oznakowania oraz podziwiać oryginalny mural, który ozdobił wnętrze EXPO XXI.

EXPO XXI Warszawa po raz kolejny przełamuje schematy i jako pierwszy obiekt prywatny w Polsce wprowadza do swoich wnętrz sztukę ulicy. Murale, czyli współczesna forma malowideł ściennych, do niedawna uznawane były za dość kontrowersyjne i z tego powodu służyły przede wszystkim do prezentacji ważnych kwestii społecznych. Obecnie jest to odrębna, ceniona dziedzina sztuki, która doczekała się wielkich nazwisk i wystaw w galeriach. Jedno z takich wyjątkowych dzieł od września zdobi wnętrze EXPO XXI Warszawa.

Malowidło umieszczone na trzech piętrach przedstawia szerokie spectrum wydarzeń, jakie goszczą na co dzień w obiekcie. Głównym jego elementem są fotografie ludzi różnych ras, co obrazuje międzynarodowy charakter działań EXPO XXI. Wielkoformatowe dzieło powstawało przez ponad dwa tygodnie. Autorami i wykonawcami pracy są absolwenci warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, do niedawna związani z Przystankiem Muranów, a obecnie występujący pod nazwą Oneshot Design – Anna Koźbiel i Adam Walas. Artyści od lat tworzą murale, głównie na terenie Warszawy. Przez ten czas wypracowali swój własny, unikalny styl, który sami nazywają rastrem. Do ich najważniejszych dzieł zaliczają się mural na kinie Elektronik (ul. Zajączka), mural poświęcony Bohdanowi Lachertowi (ul. Nowolipki) czy mural „Kobiety Muranowa” (ul. Nowolipie).

Współpraca z EXPO XXI Warszawa była dla nas ogromnym wyzwaniem, ale również przyjemnością. To chyba pierwszy w Polsce przypadek tak udanej współpracy sektora biznesowego ze światem sztuki i jestem przekonany, że w ramach muralu udało nam się połączyć walory estetyczne i funkcjonalne – powiedział Łukasz Prokop, manager Oneshot Design.

[galeria=”1″]

Mural w EXPO XXI Warszawa powstał jako jeden z elementów szeroko zakrojonego projektu rebrandingu, rozpoczętego jeszcze w 2014 roku. Kolorystyką i wykorzystaniem motywów geometrycznych projekt nawiązuje do zmienionego logotypu oraz identyfikacji wizualnej obiektu. Te same elementy stały się inspiracją do zaprojektowania nowego oznakowania całego obiektu. Od sierpnia organizatorzy i goście odwiedzający EXPO XXI Warszawa mogą korzystać z polsko-angielskich plansz, ułatwiających poruszanie się po halach, salach konferencyjnych i pokojach do rozmów. Każda z hal oznaczona została innym kolorem, a na drogowskazach pojawiły się także wskazówki dotyczące lokalizacji toalet, wind czy kas parkingowych.
Motywatorem do wprowadzenia nowej strategii komunikacyjnej i identyfikacji wizualnej była naturalna ewolucja EXPO XXI Warszawa z miejsca o przeznaczeniu przede wszystkim targowo-kongresowym na multivenue – powiedziała Żaneta Berus, Prezes EXPO XXI Warszawa. Na jesieni zaprezentowaliśmy nasze nowe logo i nazwę marketingową. Dzisiaj oficjalnie zapraszamy także do odmienionych wnętrz. Organizatorzy i goście szczególnie docenią nowe, bardziej czytelne i kompleksowe oznakowanie całego obiektu. Mural jest zaś naszym pomysłem na pokazanie multifunkcyjności i nowoczesności EXPO XXI.

Rebranding w EXPO XXI Warszawa – kalendarium:
I kwartał 2014 – opracowanie nowej strategii marketingowej i sprzedażowej EXPO XXI Warszawa, wyodrębnienie zespołu ds. współpracy z klientami zagranicznymi.
wrzesień 2014 – obiekt zyskuje nową nazwę marketingową, logo i komunikację wizualną w języku polskim i angielskim.
sierpień 2015 – zmiana oznakowania EXPO XXI Warszawa – nowe dwujęzyczne plansze, spójne z komunikacją marketingową.
wrzesień 2015 – efektowny mural odmienia wnętrze EXPO XXI Warszawa.