Logo

Event MIX

Trendy i najciekawsze realizacje ubiegłego roku

Nie da się nie zauważyć z jaką prędkością rozwija się rynek eventów w Polsce. Każdy rok przynosi nam nowe inspiracje i zmiany. Jakie są najnowsze trendy w organizacji wydarzeń? Na które ze światowych realizacji warto zwrócić uwagę? Co się zmieniło, a jakie zmiany czekają nas w realizacji wydarzeń w najbliższym czasie?

Na co dzień śledzisz światowe trendy w zakresie organizacji wydarzeń. Co zwróciło Twoją uwagę w tym roku? Które z realizacji były Twoim zdaniem najciekawsze?
Olga Krzemińska – Zasadzka: Zdecydowanie największe wrażenie zrobił na mnie 5-minutowy event promujący Turecką Federację Golfa, a także Turcję. W czasie wydarzenia, najlepszy golfista świata Tiger Woods, strzelił piłeczkę golfową przez most nad Bosforem, który łączy Azję i Europę. Pomysł rewelacyjny. Całe wydarzenie opierało się na zamknięciu mostu na 8 minut, szybkie postawienie stanowisk, genialny strzał na ponad 1,5 kilometrów wykonany przez czternastokrotnego Mistrza Świata Tigera Woods-a, który jak podkreślały media nie wziął za to wynagrodzenia. Jedna osoba. Jeden strzał, a ilość mediów zainteresowanych wydarzeniem i ilość odnośników i publikacji po evencie, robiła piorunujące wrażenie. Świetny pomysł, świetne wykonanie. Innym wydarzeniem, które zapadło mi w pamięć był event na złomowisku, w którym zniszczono autokar francuskiej reprezentacji piłki nożnej. Organizatorem była firma Adidas, a celem było pokazanie, że francuska reprezentacja, przełamie złą passę, która towarzyszyła jej od kilku miesięcy. Miało w tym pomóc symboliczne zniszczenie „starego autokaru”. Na wydarzenie zaproszono media i wiele osób związanych z piłka nożną, dzięki czemu osiągnięto bardzo duży zasięg medialny. Fajnym pomysłem była także kampania społeczna w międzynarodowym dniu walki z AIDS. Agencja organizująca wydarzenie, zmieniła światła na skrzyżowaniu jednej z najczęściej uczęszczanych ulic klubowych z normalnych (czerwone, żółte, zielone) na światła przedstawiające pozycje kamasutry. Obok postawiono automaty z prezerwatywami. Dzięki akcji zanotowano 4 razy większy wzrost zakupu prezerwatyw w okolicznych punktach, a także dobry odbiór kampanii wśród młodych ludzi (18-30), których tak trudno obecnie czymś zainteresować.

Co jest obecnie najważniejsze w organizacji wydarzeń? Jakie obserwujesz trendy w największych realizacjach?
Liczy się unikalny pomysł, a potem świetna realizacja. Prezentacje produktów i usług, w czasie dużych wydarzeń, przygotowuje się z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii i trwa to zazwyczaj wiele miesięcy. Tego typu działania robią piorunujące wrażenie na odbiorcach. Do tego dobra oprawa artystyczna, dobrze dobrane miejsce i sukces gwarantowany. Klienci liczą na dobry pomysł, świetną kreację, najwyższą jakość realizacji, a także współpracy przed i podczas wydarzenia.
Coraz częściej event traktowany jest jako element szerszej strategii firmy czy organizacji. Coraz częściej szukamy pomysłów jak zaskoczyć uczestników wydarzenia już na kilka miesięcy przed samym wydarzeniem oraz jak pobudzać ich emocje wracając do eventu jeszcze przez długi czas.

Jak myślisz, co będzie trendem w eventach w przyszłym roku? Na co będziemy stawiać? Co Twoim zdaniem będą wybierać klienci?
Myślę, że czekają nas wydarzenia zaplanowane dużo staranniej i dużo wcześniej. Klienci są coraz bardziej świadomi jak dużą ilość pracy należy włożyć w przygotowanie dobrego wydarzenia. Coraz częściej otrzymujemy zapytania na duże realizacje, z bardzo dużym wyprzedzeniem. Wielu klientów docenia także programy motywacyjne i podsumowania roku połączone często z wręczaniem corocznych nagród, wyróżnień. Klienci szukają świeżości, nie tylko w samej kreacji, wielu decyduje się na realizacje w innym regionie niż do tej pory, wykorzystując tym samym nowe przestrzenie eventowe. Czekają nas również zmiany w ustawie o przetargach publicznych. Cena nie będzie pierwszym i jedynym kryterium, być może da to szansę na dużo ciekawsze realizacje także w wydarzeniach finansowanych z budżetu państwa.
Rozmawiała Eliza Czyżewska

Olga Krzemińska – Zasadzka – Inicjatorka Agencji Power (dawniej PowerSport), v-ce Prezes Zarządu Stowarzyszenia Branży Eventowej (SBE). Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej i Wyższej Szkoły Biznesu i Administracji im. Koźluka w Warszawie. Jej przygoda z branżą zaczęła się od wyjazdów narciarskich (1997), turniejów squash-a (w latach 2002-2004 vice mistrzyni Polski w Squash-u) oraz wydarzeń sportowych i motoryzacyjnych. Prywatnie lubi podróże i sport w każdym wydaniu – dzięki pracy w Agencji ma więcej możliwości, by realizować swoje pasje i zarażać nimi innych. Agencja POWER – Event Incentive Conference Sport to profesjonalny organizator wydarzeń i wyjazdów dla firm i instytucji. Laureat nagród: Solidna Firma 2014, Platynowy Certyfikat Polish Product 2014, Firma Roku /lata 2010-2013/, MP Power Awards 2012 – portalu Meeting Planner w kategorii Team-building/Outdoor, medalu Meeting Planner w kategorii Wydarzenie/Usługa Roku, laureat Polskiego Internetu w kategorii „Rozrywka i Rekreacja” oraz certyfikatu „Wiarygodna Firma”.

 

Materiał pochodzi z konferencji EVENT BIZNES organizowanej przez Stowarzyszenie Branży Eventowej. OOH magazine był patronem wydarzenia.