Logo

Trade marketing

POS-y szyte na miarę nowy trend w produkcji materiałów POS

Nie od dziś wiadomo, że skuteczny marketing opiera się na indywidualnym podejściu do klienta. Kampanie kierowane do anonimowych mas są coraz mniej skuteczne. Coraz częściej materiał reklamowy dostosowywany jest do indywidualnego odbiorcy.

Rozwój technologiczny, w szczególności druk cyfrowy umożliwił wykonywanie spersonalizowanych materiałów na szeroką skalę. W Europie Zachodniej i w USA to powszechnie stosowana praktyka – w Polsce dopiero nabiera rumieńców, dlatego jej potencjał często bywa niedoceniany. Eksperci są pewni, że taki trend nie tylko utrzyma się, ale też nieustannie będzie się rozwijał. Dziś widoczny jest już praktycznie wszędzie – w tekstyliach, gadżetach, słodyczach, biżuterii, a także w materiałach POS.

Dzięki możliwości personalizacji tych ostatnich, możemy precyzyjnie zaplanować kampanię POS, dotrzeć do danego regionu, grupy wiekowej, formatu sklepu, czy różnych sieci sklepów jednocześnie. Możliwości takiego precyzyjnego dotarcia poprzez konstrukcje 3D, czy zróżnicowaną grafikę daje nam druk cyfrowy.

Możemy personalizować wszelkie POS-y, tj. displaye, standy, ekspozytory, czy wielkoformatowe konstrukcje POS. Możemy eksperymentować z kształtem, a indywidualny przekaz graficzny wydrukować także na materiałach płaskich, takich jak naklejki podłogowe, headery, czy shelfstoppery mających na celu przykuć uwagę i zatrzymać klienta przy produkcie.

[galeria=”1″]

Czy to dziś możliwe i czy się opłaca?
Dzięki drukowi cyfrowemu, w tym drukowi UV, umożliwiającemu bezpośredni zadruk różnych podłoży możemy szybko i przy niskich nakładach finansowych pozwolić sobie na skorzystanie z tak skutecznego narzędzia jakim jest personalizacja.

Nowoczesna poligrafia umożliwia wykonanie nadruku już na pojedynczej sztuce materiału. Drukować można nie tylko wszelkiego rodzaju karty wstępu, karnety, bilety itp. gdzie każda kolejna sztuka ma swój osobisty kod rabatowy lub numer seryjny. Dziś personalizować możemy również wielkoformatowe wydruki. Wówczas każdy egzemplarz może być opatrzony unikatowym wzorem.

Druk cyfrowy umożliwia umieszczenie kilku grafik na jednej konstrukcji. Nie trzeba produkować dziś identycznych stojaków w tysiącach egzemplarzy i dopłacać do mniejszych ilości.

Dla jednej marki można przygotować kilka różniących się np. kształtem topera stojaków i każdy z dedykowanym przekazem, dotyczącym innego produktu bądź grupy produktów, z którym chcemy trafić do danego odbiorcy w danym miejscu i czasie. To skuteczny sposób na szybką rotację naszych produktów i na to, aby być jeszcze bliżej naszych klientów, zapewniając sobie świetną widoczność w miejscu sprzedaży.

Planując kampanię należy bowiem pamiętać o kosztach ukrytych, takich jak chociażby koszt wykrojnika. W przypadku druku cyfrowego koszt wykrojnika to 0 zł gdyż wykrojniki występują w wersji cyfrowej, a nie fizycznej jak to ma miejsce przy produkcjach offsetowych. Tam koszt wykrojnika waha się np. od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Przy klasycznych konstrukcjach, gdzie mamy ponad 100 metrów wykrojnika, łatwo taki koszt policzyć.

Warto też pamiętać, że technologia cyfrowa umożliwia zadruk bezpośrednio na surowcu. Ma to znaczący wpływ przy produktach z tektury falistej, gdyż pozwala wyeliminować proces kaszerowania, czyli druku na kartonie/kredzie, a następnie łączenia go z tekturą. Czas wykonania produktów kaszerowanych to nawet kilkanaście dni roboczych, gdzie w przypadku druku cyfrowego można ten czas skrócić do kilku dni. Zlecenia realizowane są w zasadzie od ręki, a dzięki krótszym terminom i szybkim akcjom marketingowym można lepiej odpowiedzieć na potrzeby rynku.

Właściciele marek coraz lepiej rozpoznają możliwości jakie daje personalizacja materiałów POS w erze druku cyfrowego i coraz chętniej korzystają z bogatego wachlarza rozwiązań i podłoży.

Zachęcamy do podążania za trendem szycia swoich materiałów POS na miarę, z korzyścią nie tylko dla swoich produktów, ale i swoich klientów.

Przewaga konkurencyjna bowiem, oprócz innowacyjnych produktów (wprowadzenia na rynek nowego smaku, czy zapachu), zależy również od odpowiedniej ekspozycji produktów w sklepie oraz efektywności wydatkowania budżetu marketingowego. Przy planowaniu kolejnych kampanii POS warto o tym pamiętać.
Ewa Studniarek | POSperita