Logo

Event MIX

5 cech skutecznego eventu  

Jak sprawić, by nasze wydarzenie długo pozostawało w pamięci gości, wzbudzając emocje i efekt wyczekiwania? Co zrobić, żeby wzmocnić zainteresowanie odbiorców owianym tajemnicą przedsięwzięciem? Wreszcie, jakich elementów nie można pominąć tworząc skuteczny event? Jeśli wspomnicie najbardziej udane imprezy Waszego życia, to składniki, które złożyły się na ich sukces prawie zawsze są takie same. 

Jaki? Spektakularny!          

Dobre eventy przechodzą do historii. Opowiada się o nich na szkoleniach, wspomina na spotkaniach z przyjaciółmi. Co takiego pamięta się jeszcze długo po realizacji, gdy emocje opadną, a w głowie zostaną tylko wybrane obrazy? Na ogół tylko te momenty, które zawładnęły gośćmi i wzbudziły ich entuzjazm. Może to być bliskie spotkanie z ulubioną gwiazdą estrady w kuluarach sceny, wyreżyserowana bójka aktorów na evencie, czy niezwykła atrakcja – świat widziany przez okulary pokazujące wirtualną rzeczywistość.

Firmy ścigają się w niezwykłych produkcjach. Redbull dostarcza eventy na krawędzi zdrowego rozsądku i adrenaliny. Z kolei marka promująca kamerki GoPro promuje się przez pokazywanie niekonwencjonalnych sportów, takich jak taniec na linach na elewacji budynku, szaleńcze zjazdy na snowboardzie blisko krawędzi alpejskich skał, czy skok z helikoptera z opóźnionym otwarciem spadochronu. Event spektakularny to taki, który przekracza granicę przeciętności. Przykład? 100 dronów „tańczących” nad ziemią do V symfonii Beethovena. Nie do wiary? A jednak!

[youtube=”mOBQXuu_5Zw”]

Skuteczna komunikacja z klientem

Poradników i szkoleń na temat dobrej komunikacji jest sporo. Każdy, kto chce poznać najlepsze sposoby na porozumiewanie się z klientem nie będzie miał z tym problemu. Dobrą i sprawdzoną metodą jest bycie zaangażowanym, kreatywnym, pomocnym i wyrozumiałym. Możemy skutecznie komunikować się tylko wtedy, gdy rozumiemy wzajemne oczekiwania, wymienimy doświadczenia i podzielimy się swoimi przemyśleniami. Uczciwe i wyraźne przedstawianie naszych celów oszczędzi czas i pieniądze każdej agencji eventowej. Klient, który nie ma dużego budżetu, powinien mówić o tym wprost. Dzięki temu agencja będzie miała pełny obraz sytuacji i zaproponuje rozwiązanie mieszczące się w budżecie oraz spełniające oczekiwania zamawiającego event. To z kolei pomoże ominąć „pole minowe” – rozczarowanie i złe emocje, które pojawiają się, gdy klient liczy na „super gwiazdę” za niewyobrażalnie niską cenę, a jego oczekiwania nie zostają spełnione.

Zaangażowanie uczestników

Żyjemy w czasach, w których konsument wpływa na wizerunek marki, produktu, czy usługi. Marketingowcy i osoby planujące eventy często zastanawiają się, jak zbudować zaangażowanie gości na organizowanych wydarzeniach? Próbują znaleźć nić wiążącą świat marki ze światem konsumenta. Na Przystanku Woodstock właściciel marki Play organizuje strefę ładowania komórek, co pozwala na „pozytywne podkręcenie” wizerunku firmy, postrzeganej, jako „społecznie pożyteczna”. Marka mody męskiej „Grindr” wprowadza w Londynie nową kolekcję. Co robi w związku z tym? Pokaz mody transmitowany online (livestream), a wszystko po to, by wzmocnić zasięg dotarcia do aktywnych użytkowników i błyskawicznie zwiększyć swoją grupę odbiorców. Kolejny przykład zaangażowania? Producenci filmu „Gwiezdne Wojny: Przebudzenie mocy”, uruchamiają kampanię online na swojej stronie internetowej. Uczestnicy mogą podzielić się swoimi przeżyciami związanymi z obejrzeniem tego kultowego filmu – komentują, przesyłają zdjęcia, dyskutują ze sobą. Gala Kongresu Telewizji Światłowodowej zapadnie w pamięć dzięki miejscu, w którym była zorganizowana (Alvernia) oraz licznym, angażującym atrakcjom – pokoje strachów, spektakularny spektakularny film prezentujący premierowe produkty, Led Robot.

[youtube=”fr3vFpS597E”]

Marki już wiedzą, że zaangażowanie uczestników na evencie zwiększa szansę dotarcia do nowych klientów, daje poczucie zrozumienia, możliwość bliższego poznania oraz ekspresji siebie. Pozwala osiągnąć większą liczbę pozytywnych rekomendacji i sprawić, by stały się niejako ambasadorem eventowych działań.

Rozgłos medialny

Z dostępem do informacji nie ma problemu, są w zasięgu jednego kliknięcia. Znany bloger Pat Flynn stosuje od dawna strategie „Bądź Wszędzie” („Be everywhere”). Co ona oznacza? Człowiek zapamiętuje przez powtarzalność. Informacja powtarzana różnymi kanałami – poprzez wideo, stereo, OOH, wspierana przez strony www, publikacje, social media – jest w stanie zdziałać więcej niż pojedyncza „kaczka dziennikarska”, w jednym, nawet najlepszym źródle. I choć realizowanie strategii „Be everywhere” jest zadaniem specjalistów PR, to trzeba zaznaczyć, że spójna komunikacja w jednej firmie działu eventowego z działem PR czyni cuda. Przykład? 44 miliony złotych – tegoroczny sukces Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i Jurka Owsiaka: bez wszechobecności i wewnętrznej komunikacji chyba ciężko byłoby osiągnąć taki wynik. 

Zaawansowane technologie

Pogoń za nowościami stała się stylem życia i jest trendy, tak jak „bycie na Facebooku”. Część innowacji okazuje się medialną bańką mydlaną – tak jak Okulary Google, które miały zrobić rewolucję, czy obecne okulary do wirtualnej rzeczywistości. Nie zmienia to faktu, że warto śledzić trendy. Na rynku dostępne są animacyjne ściany, na których jesteśmy w stanie narysować wielki obraz, mamy szereg dotykowych ekranów do wykorzystania. Nawet w muzeach są projekcje 3D, lasery i mappingi. Nie musimy z nich korzystać, ale sprawdzajmy, jakie są nasze technologiczne, eventowe możliwości związane z marką. To może stanowić sedno sukcesu – tak na evencie, jak i poza nim.

Agnieszka Ciesielska, Dyrektor Działu Eventowego ITBC Communication