Logo

Trade marketing

Opakowania na miarę NAGRÓD ZŁOTEGO GRYFA i GRAMMY – innowacyjne rozwiązania TAKT

Opakowanie od dawna nie służy wyłącznie do ochrony produktu oraz informowania o jego zawartości – to nowoczesne narzędzie zintegrowanego marketingu.

Spośród wielu narzędzi promocyjnych występujących w punkcie sprzedaży, opakowanie jest ciągle najważniejszym czynnikiem wpływającym na konsumenta w procesie podejmowania decyzji zakupu. To tak zwana „-„5-sekundowa reklama produktu”, która pomaga konsumentom przebić się przez szum komunikacyjny miejsca sprzedaży oferującego setki produktów i sklepowe promocje. Efektywne opakowanie gwarantuje, że produkt zostanie zauważony przez konsumenta i wywoła intencję zakupu, a także wykreuje pozytywne emocje i wrażenia – o co tak naprawdę zabiegamy.

Bardzo ważne jest by na etapie projektowania opakowania uwzględnić wszystkie prawidłowości percepcji konsumenta – oczywiście w porozumieniu z drukarnią. To jest bardzo ważnym element, by współpraca z wykonawcą opakowania odbywała się już od tego momentu, ponieważ wpływa to na uzyskanie zdecydowanie lepszego jakościowo produktu, z odpowiednio dobranych i ekonomicznie wykorzystanych surowców. W długoletnim doświadczeniu drukarskim przekonaliśmy się, że to bardzo ważny element w całym procesie produkcyjnym opakowania, ponieważ pomaga on w dążeniu do doskonałości opakowania. Stąd dla nas bardzo istotnym jest kontakt z Klientem już na etapie projektowym, gdzie możemy podpowiedzieć rozwiązania, dobrać odpowiednio surowce, zastosować szlachetnienia. Dobre opakowanie to takie, które zaspokaja w pełni potrzeby Klienta.

DRUKARNIA TAKT na polskim rynku jako jedna z nielicznych specjalizuje się w tego typu produkcjach, a ponieważ obsługuje w dużej mierze rynek zagraniczny, stąd ogromny przekrój produkcji i ich różnorodności. Firma dotychczas kojarzona jest z obsługą rynku fonograficznego, a w rzeczywistości ostatnie lata pokazują, że obsługuje również inne segmenty rynku. Dzięki prelekcji zainteresowani mogli zapoznać się z najciekawszymi opakowaniami, poznać różnorodne rozwiązania a tym samym znaleźć inspirację do swoich projektów.

[galeria=”1″] 

Wśród nich znalazły się: obrotowe opakowanie kaszerowane pod kątem przechowywania butelki szklanej – Nagroda Złotego Gryfa 2014 za jakość produktu poligraficznego, King Crimson – opakowanie kaszerowane – Nagroda Złotego Gryfa 2015 – również za jakość produktu poligraficznego, De Lux Passenger opakowanie z przestrzennym elementem pop-up i grafiką dającą efekt postarzenia – nominacja do Nagrody Grammy 2015 w USA, Bruce Springsteen – opakowanie z wykorzystaniem grafiki w połączeniu z drukiem dający efekt okleiny skóropodobnej – nominacja do Nagrody Złotego Gryfa 2015, Steven Wilson – zastosowanie wybiórcze lakieru UV, które w połączeniu z grafiką, daje piękny efekt oraz zastosowanie kartonu barwionego w masie – co stanowi rzadkość na polskim rynku – nominacja do Nagrody Złotego Gryfa 2015, Hebe – składane/rozkładane opakowanie minimalizujące przestrzeń magazynową i transportową. Duże zainteresowanie wzbudziły opakowania i konfekcje wykonane dla produkcji Wiedźmin 3 – Dziki Gon. Ta światowa produkcja, pozwoliła TAKT-owi pokazać się na rynku pod kątem wszechstronności usług poligraficznych.

www.takt.eu

Joanna Stanowicka-Ozga – Marketing Manager w DRUKARNI TAKT. Z wykształcenia i z zamiłowania „marketingowiec”. Absolwentka Wydziału Zarządzania AGH w Krakowie. Swoją przygodę z marketingiem rozpoczęła w 2001 r. w branży hotelowej, dbając o marketing wewnętrzny, promocję, PR nowo powstającej w Polsce sieci hotelowej – Hotel System. Dalsze etapy to – objęcie stanowiska kierowniczego Agencji Reklamowej SALWATOR PUBLICITE w Krakowie. Skuteczna inspiracja swoich Klientów a tym samym motywacja ich do działania – to jest to, co lubi najbardziej.

Podsumowanie prelekcji, która odbyła się podczas konferencji PACK TRENDS 2015: „NIEMI SPRZEDAWCY” – KREACJE I INNOWACJE W DRUKU OPAKOWAŃ I ETYKIET – 10 września 2015 r. na FestiwaluMarketingu.pl

Czytaj więcej: TUTAJ