Stora Enso poinformowała, że nagroda Grand Prix przyznana w ubiegłorocznej edycji konkursu Red Dot Award na najlepszy projekt opakowania przypadła firmie Win Win Packaging Ltd. z Finlandii. Uznanie jurorów wzbudził unikalny projekt „To nie jest Calvados”, skierowany do entuzjastów tego wytrawnego napoju alkoholowego i dedykowany trunkom klasy premium.
Opakowanie bazuje na stworzonej przez Stora Enso specjalnej tekturze falistej Re-board, charakteryzującej się bardzo wysoką sztywnością i wytrzymałością. Do wykonania jego zewnętrznej części wykorzystano karton Ensocoat, przede wszystkim z uwagi na możliwość osiągnięcia atrakcyjnego efektu wizualnego i wykorzystania oferowanych przez niego parametrów poligraficznych.
Trunek „To nie jest Calvados” został wyprodukowany przez niewielką fińską destylarnię, która do jego produkcji stosuje wyłącznie naturalne jabłka z bio-upraw, stroni od barwników spożywczych i innych sztucznych substancji. Z uwagi na jego przeznaczenie – na niszowy i bardzo konkurencyjny rynek – opakowanie (każde posiadające własny, unikalny numer) musiało zostać wykonane w sposób nieszablonowy, by zwrócić uwagę potencjalnego nabywcy. Hasło widniejące na etykiecie jednoznacznie określa gatunek tego wyrobu i jednocześnie rzuca wyzwanie podobnym w smaku do Calvados napojom alkoholowym spoza Normandii. Całości obrazu dopełnia „męski” kształt oraz prosty wzór etykiety, na której zastosowano font Franklin Gothic.
– Pracując nad tym projektem chcieliśmy podkreślić naturalność opakowania i nadać mu wygląd produktu wytworzonego ręcznie. Jest ono z jednej strony lekkie, z drugiej – bardzo wytrzymałe, a przy tym bazuje na proekologicznych materiałach. Spełnia też doskonale swoją funkcję ochronną podczas transportu. Co więcej, można je z powodzeniem wykorzystać przy tworzeniu atrakcyjnego wizualnie zestawu upominkowego, dostępnego w różnych miejscach sprzedaży detalicznej, np. w sklepach bezcłowych – mówi Renne Angelvuo, dyrektor kreatywny w firmie Win Win Packaging.
Zdaniem jury konkursu Red Dot Award 2015, opakowanie z jednej strony umożliwia pełny wzrokowy kontakt z produktem (nie zasłania go bowiem w żaden sposób), z drugiej – jego projekt podkreśla naturalny, rękodzielniczy charakter samego trunku, który jest produkowany bez użycia dodatków. Wykonane z wytrzymałego, przyjaznego dla środowiska naturalnego kartonu, zapewnia znajdującej się w środku butelce odpowiednią ochronę i ułatwia kwestie związane z transportem. Jego projekt umożliwia ustawianie wielu opakowań w stosy, pozwalając na dowolną aranżację wystawy w sklepach detalicznych prowadzących jego sprzedaż.
JK