Logo

AktualnościGadżety reklamowe

HUGO BOSS & EASY GIFTS światowa marka w świecie gadżetów

Na początku tego roku firma Easy Gifts wprowadziła do swojej oferty produkty Hugo Boss. Zuzanna Sikora, Marketing Manager firmy przedstawia kulisy tej współpracy i ofertę prestiżowego partnera, a Marco Mamini z Hugo Boss analizuje rynek gadżetów luksusowych w Polsce.

Rozpoczęliście współpracę z marką Hugo Boss. Na czym polega ta działalność? Jakie produkty można zakupić?
Zuzanna Sikora: Na początku tego roku firma Easy Gifts wprowadziła do swojej oferty produkty Hugo Boss. Jedna z najbardziej znanych i rozpoznawalnych marek na świecie znalazła swoje miejsce na rynku B2B, wprowadzając do oferty Easy Gifts katalog produktów promocyjnych. Prezentowane są w nim artykuły piśmiennicze (pióra, długopisy, długopisy żelowe i różnorodne zestawy), biurowe (notesy, foldery), akcesoria (breloki, wieszaki do torebek, pendrive’y i power bank czy parasole), a także inne, mniej standardowe prezenty, takie jak zestaw do wina, zestaw do gry w szachy czy zestaw do pielęgnacji obuwia. Część produktów dostępna jest w magazynie pod Wrocławiem, a większe ilości w ciągu kilku dni można sprowadzić z magazynu centralnego.

Jaką popularnością cieszą się upominki VIP w Polsce? Czy w branży gadżetów luksusowych jest miejsce dla marki Hugo BOSS?
Z naszych obserwacji wynika, że upominki VIP cieszą się w Polsce coraz większą popularnością, stąd nieustanne poszukiwanie nowych produktów, również takich luksusowych marek, jak Hugo Boss. Cena nadal gra główną rolę, nie zawsze jednak zapytania przybierają dobrze nam znaną formę prośby o jak najniższą cenę – zdarzają się bowiem zapytania odwrotne: „Jaki macie najdroższy długopis w ofercie?” Można więc śmiało powiedzieć, że na polskim rynku gadżetów jest miejsce na produkty z wyższej półki, takie jak akcesoria Hugo Boss. Poza tym działa w tym przypadku magia brandu – nazwa „Hugo Boss” po prostu kojarzy się z jakością i luksusem, a tego – zwłaszcza przed Świętami – również szukają klienci.

Jak wygląda kwestia zakupu i przygotowania gadżetów. Czy można zakupić większą ilość?
Na stronie internetowej www.easygifts.pl agencje mogą po zalogowaniu sprawdzić stany magazynowe i ceny produktów z oferty Hugo Boss. Większe ilości są dostarczane z magazynu głównego w ciągu kilku dni, a transport towaru jest wtedy bezpłatny. Niemal wszystkie produkty są zapakowane w czarne pudełka, które same w sobie to małe dzieła sztuki – są solidne, proste i klasycznie eleganckie. Zabezpieczenia w postaci dodatkowych bibułek, folijek, obwolut czy tasiemek przytrzymujących np. długopisy, to standard. Opakowania są więc wartością dodaną – spełniają bowiem nie tylko praktyczne funkcje, ale też cieszą oko.

Jak wygląda kwestia brandingu gadżetów?
Hugo Boss to wyjątkowa marka, która ma swoje zasady, obowiązujące również na rynku gadżetów reklamowych. Dystrybucja artykułów Hugo Boss prowadzona przez Easy Gifts opiera się więc na kilka prostych regułach, a jedna z nich stanowi, że Easy Gifts nie znakuje produktów marki Hugo Boss oraz że dotyczy to również opakowań. Wynika to z faktu, że Hugo Boss bardzo dba o spójność wizerunku marki, co oznacza, że oferta B2B ma być równie ekskluzywna, co oferta np. w oficjalnym sklepie Hugo Boss. Produkty tej marki nie mogą więc być obrandowywane ze względów wizerunkowych – ponieważ firma Hugo Boss dąży do tego, aby jej produkty sprzedawane na rynku reklamowym były 1:1 odzwierciedleniem tego, co można kupić na lotnisku czy w sklepie firmowym Hugo Boss w Złotych Tarasach w Warszawie.
Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko

—————————————————

Jak oceniają Państwo polski rynek gadżetów luksusowych? Czy to dla Państwa miejsce z potencjałem sprzedażowym?
Marco Mamini: Polska to bardzo ciekawy rynek. Ciągły wzrost gospodarczy w waszym kraju jest dla Europy dowodem, że Polacy są skutecznymi przedsiębiorcami. A gdy gospodarka, jak w Polsce, idzie do góry, konkurencja staje się coraz bardziej agresywna. Kolekcje Hugo Boss to dla polskich firm interesujące narzędzie, które pozwala im umocnić więź z najważniejszymi klientami. To produkty, dzięki którym można ich motywować do zakupów, a tym samym zwiększać sprzedaż. Uważamy więc, że nasze produkty mają w Polsce duży potencjał sprzedażowy.

Co chcą zaprezentować Państwo polskim klientom?
Polskim partnerom biznesowym chcemy pokazać, że w tak sprzyjających warunkach ekonomicznych nasze produkty mogą odegrać kluczową wręcz rolę w nawiązywaniu i podtrzymywaniu stosunków z klientami. Dając komuś w prezencie wyjątkowość uosobioną w marce Hugo Boss, pokazujemy, jak ważna jest dla nas nasza relacja biznesowa.

Czy współpracują Państwo z agencjami gadżetowymi w innych krajach? Jak wygląda taka współpraca?
Zajmujemy się dystrybucją w ponad 100 krajach. Ja osobiście mam do czynienia z większością tych rynków. Wszyscy partnerzy, z którymi nawiązaliśmy współpracę, bardzo chwalą sobie nasze kolekcje. I choć wiemy, że nasze produkty nie stanowią podstawy oferty większości agencji reklamowych, to śmiało można powiedzieć, że artykuły i akcesoria wywodzące się ze świata mody sprawiają obdarowanym więcej satysfakcji, ponieważ są to prezenty prestiżowe.

Jak wygląda kondycja luksusowych upominków w Europie?
Kiedy w ostatnich latach świat pogrążony był w globalnym kryzysie, niektórzy zaczęli uważać, że luksusowe gifty są mniej stosowne niż w przeszłości. Okazało się, że jest to jednak błędne myślenie, charakteryzujące tak naprawdę tylko tych, którym kryzys dał się najbardziej we znaki. Mamy szczęście, bo w naszej kulturze zachodniej wiemy, co to luksus. Moda jest ważnym elementem naszej kultury, a my chcemy sprawić, by nasi klienci pożądali luksusowych produktów. Bo „pożądanie piękna” jest istotną cechą naszej kultury.
Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko