Celem projektantów z Czteryczwarte było stworzenie systemu brand identity dla nowej marki kulinarnej, obejmującej kilka kategorii: mrożonych warzyw i owoców, mrożonych produktów mącznych, mączno-ziemniaczanych oraz frytek i specjalności ziemniaczanych.
Dotychczas Iglotex funkcjonował jako mainstreamowa marka producenta oferującego szeroki wybór żywności mrożonej. Firma miała ambicję dalszej ekspansji i budowy silnej marki konsumenckiej, co wiązało się z decyzją o wprowadzeniu Prostych Historii. Zaproponowany system miał odzwierciedlać nowe pozycjonowanie marki, stanowiącej fundament pod przygotowywanie codziennego, pysznego jedzenia, które gromadzi ludzi przy stole, zacieśnia więzi i tworzy przyjemną, niezobowiązującą atmosferę.
Całość prac objęła projekty opakowań dla 6 kategorii (łącznie 85 SKU). Każda z nich otrzymała odpowiedni kod kolorystyczny, aby ułatwić konsumentowi nawigację i zapewnić rozpoznawalność. Najważniejszym elementem wizualnym stał się panel zawierający trzy odrębne informacje: markę, kategorię i nazwę produktu.
Na potrzeby projektu wykonano także apetyczne zdjęcia potraw w nowoczesnej, przyjaznej aranżacji, które mają odzwierciedlać współczesną, naturalną kuchnię.
Ryciny wykorzystane w tle wprowadzają pewną odręczność i podkreślają, że Proste Historie to składniki, z których konsument sam przygotowuje posiłek. Dodatkowo na tyle każdego opakowania umieszczono przepisy, jak kreatywnie i prosto można wykorzystać daną mrożonkę.
JK