Logo

Marketing MIX

Stawiamy na inteligentną formę reklamy – Krzysztof Rutkowski | Amica Wronki S.A.

O działaniach promocyjnych firmy Amica, współpracy z Agnieszką Radwańską i wielokanałowych sposobach na dotarcie do klienta – rozmawiamy z Krzysztofem Rutkowskim, menadżerem ds. projektów strategicznych w Amica Wronki S.A.

Jakie działania reklamowe będą kluczowe dla firmy Amica w komunikacji z klientem w nowym roku? Do jakiej grupy docelowej zamierzacie dotrzeć?
Krzysztof Rutkowski: Dalej będziemy pokazywać design i technologię, bo to one stanowią o naszych największych kompetencjach. Design rozumiemy nie tylko jako piękny wygląd, ale też wygodę użytkowania i ergonomię. A technologia w naszym wydaniu to zawsze takie rozwiązania, które rzeczywiście są użyteczne. W związku z powyższym będziemy nadal skupiać uwagę konsumentów na naszej nowej ekskluzywnej linii Amica IN. Amica to od lat marka numer 1 na polskim rynku – to marka najbardziej rozpoznawalna i najczęściej wybierana przez Polaków. Nasze miejsce jest w szerokim mainstreamie, a zatem musimy docierać do bardzo szerokiej grupy odbiorców.

Tenisistka Agnieszka Radwańska od 2012 roku jest ambasadorką marki Amica. Co zadecydowało o zaproszeniu właśnie tej sportsmenki do promowania urządzeń firmy? Czy współpraca będzie kontynuowana?
Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Agnieszką Radwańską – to jedna z najlepszych sportsmenek w historii polskiego sportu i jej sukcesy promieniują także na markę Amica. Agnieszka Radwańska jest w pewnym sensie metaforą marki Amica, gdyż pokazuje jak można w inteligentny sposób walczyć z ogromną konkurencją i odnosić sukcesy na arenie międzynarodowej. Amica jest obecna w ponad 50 krajach świata i coraz odważniej zaznacza swoją pozycję za granicą. Nasz ostatni wielki sukces to przejęcie brytyjskiej firmy CDA Group, dzięki której umocnimy się na drugim co do wielkości rynku w Europie. Teraz kolej na Agnieszkę Radwańską – liczymy bardzo na jej sukces w Wimbledonie!

W minionym roku w ramach działań promocyjnych odbył się cykl eventów Amica Tour, w 7 największych miastach pojawił się truck Amica. Czy podobne nietypowe kampanie będą nadal realizowane?
Amica Tour to pomysł na wyjście do ludzi, na bezpośredni kontakt z nimi i danie im możliwości doświadczenia Amiki w realu. Przede wszystkim zależało nam, żeby konsumenci mieli okazję zobaczyć nasz sprzęt z bliska, dotknąć go, a nawet użytkować. Podczas zorganizowanych przez nas eventów można było się przekonać, że Amica to urządzenia praktyczne i naprawdę ładne. Dla nas jest to też okazja do wejścia w dialog z użytkownikami i zebrania informacji zwrotnych odnośnie ich potrzeb i oczekiwań. Poza tym jest to dobra zabawa – dla dzieci, które uwielbiają się bawić się w „gotowanie”, ale też dla ich rodziców, którzy mogli spróbować swoich sił na prawdziwym sprzęcie pod okiem gwiazd programu MasterChef. W przyszłości będziemy na pewno realizować podobne wydarzenia.

Jednym ze sposobów na wielokanałowe dotarcie do konsumentów jest lokowanie produktu w programach telewizyjnych. Czy tego typu działania przynoszą pożądany efekt i będą dalej wdrażane?
Lokowanie produktu jest dla nas bardzo atrakcyjnym narzędziem. Przede wszystkim dlatego że pokazujemy sprzęt w użyciu. Poza tym towarzyszą temu emocje. W 2015 r. można było podziwiać nasze urządzenia w niezwykle popularnym programie MasterChef. Przekaz był jasny: „Amica to sprzęt dla ludzi, którzy lubią gotować”. Jest to inteligentna i nienachalna forma reklamy, która ma duży potencjał.

Czy media społecznościowe, Internet to również ważny sposób na dotarcie do odbiorców sprzętu AGD, firmowanego przez markę Amica?
Tak. Internet jest najważniejszym narzędziem marketingowym, gdyż wyrósł na główne źródło informacji o produkcie, o firmie, o marce. Coraz więcej uwagi poświęcamy temu, jak dostarczyć atrakcyjną z punktu widzenia klienta treść właśnie w Internecie. Internet daje ogromne możliwości – można precyzyjnie trafić do osób będących w procesie zakupowym i dostarczyć im bogaty pakiet informacji. Najlepsze jest to, że klient sam może zdecydować, jak bardzo chce wchodzić w szczegóły – może odnotować baner reklamowy, ale jeśli jest zainteresowany, może zostać przekierowany na stronę www, na której to może przeanalizować szczegóły techniczne lub przejrzeć materiały audiowizualne.

Czy stawiacie także na nośniki POS w działaniach promocyjnych?
Materiały POS są bardzo ważne. Internet jest głównym źródłem informacji, ale konsumenci wciąż odwiedzają sklepy, żeby mieć bezpośredni kontakt z produktem, żeby go zobaczyć na żywo, dotknąć. W związku z tym materiały umieszczone bezpośrednio na lub przy produkcie są nadal istotnym punktem „styku” z klientem.

Czy korzystają Państwo w komunikacji marketingowej z firmowych gadżetów reklamowych, jeśli tak – jakich?
Naszymi najlepszymi gadżetami są blendery i czajniki Amica!

A jaka jest recepta firmy Amica na zintegrowane dotarcie do szerokiej grupy docelowej dzięki działaniom promocyjno-marketingowym?
Dbamy o to, żeby uzyskiwać odpowiednią masę krytyczną, powyżej której nasze działania w danym kanale mogą zostać zauważone. Ponadto, przekaz wypuszczany na zewnątrz musi być bardzo spójny – to dotyczy wszystkich działów, które mają bezpośredni kontakt z konsumentem. Najważniejsze jest jednak to, żeby przekaz był spójny z realną wartością dostarczaną w postaci produktów, gdyż tylko w ten sposób jesteśmy w stanie utrzymać tak wysoki poziom zaufania, jakim Amica cieszy się od wielu lat.
Rozmawiała Jaga Kolawa

 

KRZYSZTOF RUTKOWSKI – menadżer ds. projektów strategicznych w Amica Wronki S.A., m.in. uczestniczący w największym w historii firmy przejęciu brytyjskiej spółki handlowej CDA Group Ltd, dzięki której Amica znacząco umocniła swoją pozycję rynkową w Europie Zachodniej. Wcześniej odpowiedzialny za komunikację marketingową na rynku polskim. Jeden z inicjatorów współpracy z Agnieszką Radwańską, która od 2012 roku wzięła udział w wielu kampaniach i akcjach marketingowych marki Amica. Absolwent Marketingu i Zarządzania na Uniwersytecie w Mannheim oraz Kolegium Europejskiego w Natolinie.