Pop-up store – o co w tym chodzi?
Pop-up story to lokale, które pojawiają się w danym miejscu na czas określony – zazwyczaj od 1 dnia do 3 miesięcy. Lokalizowane są w miejscach o dużym natężeniu ruchu, np. w galeriach handlowych, przy ruchliwych ulicach, latem przy plażach lub w strategicznych punktach kurortów wypoczynkowych. W wielu przypadkach pojawienie się pop-up store połączone jest z jakimś wydarzeniem, które generuje spory ruch. Korzyści z organizacji tego typu lokalu jest sporo – od optymalizacji kosztów wynajmu powierzchni, po kwestie wizerunkowe, sprzedażowe czy marketingowe. Pop-up store to wydarzenie, wokół którego można zbudować komunikację 360 stopni, a przede wszystkim dotrzeć do klienta w niestandardowy sposób.
Pierwsze pop-up story zaczęły się pojawiać w latach 90. w największych ośrodkach miejskich takich, jak Tokio, Londyn czy Los Angeles. Sama koncepcja zrodziła się w Japonii. Obecnie korzystają z nich wszystkie branże: od mody przez nowe technologie, kończąc na branży spożywczej czy urodowej.
Zalando Pop-up Store – sytuacja wyjściowa
Zalando to jedna z wiodących internetowych platform modowych, oferujących asortyment najbardziej popularnych marek z branży fashion. Zalando nie prowadzi sprzedaży offline i nie posiada żadnych sklepów stacjonarnych.
Cel projektu
Chociaż wartość transakcji zakupowych online stanowi coraz większą część obrotów w handlu, to jednak nadal lwia część zakupów jest realizowana offline. Nie każdy potencjalny klient ma zaufanie do zakupów w sieci, znając markę jedynie poprzez internet. Realizacja projektu pop-up store miała na celu zbliżenie się marki Zalando do klienta, dała szanse na osobiste poznanie się klienta z marką, a także na zbudowanie silniejszej relacji. Dodatkowymi celami było ukazanie Zalando jako sklepu godnego zaufania oraz posiadającego bogaty i warty uwagi asortyment.
Opis koncepcji – przeprowadzone działania
We współpracy z IMS events, Zalando otworzyło w 2014 roku swój pierwszy pop-up store w Polsce w warszawskich Złotych Tarasach. Pierwszego dnia odbył się event dla mediów, blogerów i gwiazd – zostały wręczone nagrody z plebiscytu Zalando Blogger Awards. Przez kolejne 3 dni wszyscy, którzy do tej pory znali Zalando tylko z sieci, po raz pierwszy mogli zobaczyć markę „na żywo”. IMS events było odpowiedzialne za projekt i realizację koncepcji pop-up storu, a także organizację 3-dniowego wydarzenia i współpracę przy działaniach PR. Przeprowadzone działanie było odpowiedzią rynku na potrzebę nowości, wprowadzania krótkich serii sprzedażowych, co czyni markę jeszcze bardziej pożądaną i intrygującą. Poprzez pop-up store marka nawiązała bliższy kontakt z klientem oraz nawiązała z nimi interakcje w świecie offline, znacząco wpływając w pozytywny sposób na odbiór swoich usług.
Termin realizacji akcji
Event został zorganizowany w dniach 20-23 listopada 2014 roku.
Efekty
Podczas akcji trwającej jedynie trzy dni rozdano kilka tysięcy kodów rabatowych, a dotarcie wyniosło około 300 000 klientów. Cała akcja spotkała się z pozytywnym odbiorem i ogromnym zainteresowaniem ze strony klientów.
KL