Logo

Marketing MIX

Grey Group autorem innowacyjnego rozwiązania „Kallaxomierz IKEA”

Nie taki dojazd straszny jak go malują. Grey Group Poland udowadnia to w swojej najnowszej kampanii dla IKEA Janki i Targówek. Agencja jest autorem akcji outdoorowej „KALLAXOMIERZ IKEA”, która w oryginalny sposób – za pomocą regałów KALLAX – informuje, jak długo zajmie podróż do warszawskich sklepów IKEA.  

Kampania ruszyła 1 marca, a impulsem do jej powstania były zmiany infrastrukturalne w stolicy, które znacznie zmniejszyły ruch na drogach prowadzących do dwóch głównych sklepów IKEA w Warszawie. W odpowiedzi na te utrudnienia, na trzech bardzo ruchliwych warszawskich skrzyżowaniach: Młynarska/Leszno, Wołoska/Odyńca oraz Al. Niepodległości/Woronicza powstały nietypowe, przestrzenne billboardy o wymiarach 4x12m, do których przytwierdzono po dwa regały KALLAX. Każdy z regałów służy do pokazania jednej cyfry zegara za pomocą wsuniętych na półki kolorowych pudełek LEKMAN.

Przez prawie dwa tygodnie fachowcy w strojach IKEA będą aktualizowali czas dojazdu do najbliższego sklepu IKEA, ręcznie przekładając pudełka na regałach przymocowanych do billboardu. Dzięki specjalnym podświetleniom boxów, czas dojazdu będzie widoczny nawet po zmroku. Pomiary będą uaktualniane na bieżąco na podstawie danych z Google Maps. Po dziesięciu dniach na „zegarach” pojawi się uśredniony czas dojazdu do sklepów IKEA.

– Cały zamysł kampanii jest bardzo prosty: poprzez instalację billboardów i przyciągnięcie uwagi kierowców chcieliśmy zmienić percepcję dystansu do sklepów IKEA z odległego na krótki i przyjemny, Kampania „KALLAXOMIERZ IKEA” pojawi się nie tylko w formie outdoorowej, ale również na kanałach społecznościowych IKEA, gdzie udostępniony zostanie film timelapse pokazujący całą procedurę zmiany czasu przez „zegarmistrzów” na billboardach – mówi Rafał Ryś, Deputy Creative Director Grey Group Poland.

Link do teasera: TUTAJ

Zespół Grey Group: Strategia: Weronika Sołtysiak; Kreacja: Paweł Cholew, Miro Charkot, Rafał Ryś, Mateusz Gaca, Jakub Korolczuk; Client Service: Gosia Łoza, Klaudyna Saczuk

JK