O dziesięciu latach w branży technologii eventowych, trendach na najbliższy rok oraz planach rozwojowych opowiada Michał Czerniak, Dyrektor Zarządzający i Wiceprezes Zarządu Brill AV Media Sp. z o.o.
W tym roku firma obchodzi 10-lecie, jak zmieniała się na przestrzeni tych lat?
Michał Czerniak: Faktycznie, jest to już dziesiąty rok działalności operacyjnej w Polsce. W tym czasie konsekwentnie realizowaliśmy plan dynamicznej rozbudowy, który przełożył się na wzrost wartości sprzedaży i zysku o ok. 15% rocznie oraz zwiększenie udziału w rynku. Początki jednak nie były łatwe – naszym zadaniem było stworzenie zupełnie nowej marki na rynku techniki AV, zbudowanie struktur firmy oraz zgranego zespołu profesjonalistów. 10 lat temu działaliśmy w trzyosobowym zespole, mając do dyspozycji 60 mkw. magazynu. Aktualnie nasza kadra to około 50 osób, magazyn rozrósł się do ponad 2 tys. mkw., a firma zajmuje wysokie miejsce w branżowej czołówce. Naszą obecną pozycję zawdzięczamy w dużej mierze zrównoważonemu finansowaniu i racjonalnym decyzjom inwestycyjnym, które stanowią podstawę działania, szczególnie na tak dynamicznym rynku jak nasz, na którym nieustannie pojawiają się nowe rozwiązania.
Które realizacje z 2015 roku uważa Pan za najciekawsze?
Z mojego punktu widzenia była to konferencja FTTH 2015, przygotowana przez niemiecki oddział Agencji Reklamowej BDDO, która odbyła się w lutym w EXPO XXI i zgromadziła ponad 3,5 tysiąca uczestników z 85 krajów. Podobnie, Kongres Nasiennictwa w Krakowie, który obok FTTH był jednym ze znaczących, międzynarodowych wydarzeń odbywających się w Polsce. Właśnie takich wydarzeń nam w Polsce potrzeba – profesjonalnych kongresów na ogromną skalę, które skupiają dużą liczbę uczestników, podróżujących zawodowo po różnych zakątkach świata. Moją uwagę zwróciła także akcja H&M Loves Music, zorganizowana przez agencję endorfina events, której celem była promocja marki poprzez event skierowany do szerokiego grona odbiorców – świetny pomysł, świetna realizacja.
Jakie Pana zdaniem będą trendy w technice eventowej na 2016 rok i jak będzie się rozwijać ten sektor w najbliższych latach?
Nie nastawiałbym się na przełomowe zmiany. Zarówno na rynku spotkań, jak i w naszej branży technologii eventowych mamy do czynienia z procesami rozwojowymi, zmierzającymi do udoskonalenia produktów i usług. Wierzę, że ta sytuacja znajdzie swoje odzwierciedlenie także w procesie tworzenia ofert, powodując zwiększenie nacisku przede wszystkim na kreację produkcji eventowych, zamiast poszukiwanie gotowych rozwiązań w zakresie nowości technologicznych. Cały rynek powinien ponadto wypracować standardy planowania produkcji eventowych i procesu realizacji, a także bezpieczeństwa i komfortu pracy. Niestety, przez ostatnich 10 lat niewiele się zmieniło pod tym względem i wciąż jesteśmy w tyle za naszymi kolegami z Zachodu. Taka sytuacja nie sprzyja planowaniu kariery zawodowej w tym segmencie oraz sprawia, iż najlepsi wyjeżdżają bądź decydują się na zmianę branży – bez utalentowanych i doświadczonych specjalistów nie będzie możliwy dalszy rozwój.
Nowe technologie czy kreacja i pomysł – na co powinni stawiać event managerowie?
Zwróćmy uwagę, iż duża część najciekawszych projektów minionego roku nie była wcale pełna najnowocześniejszych technologii, ale mimo tego, dzięki unikalnemu i kreatywnemu wykorzystaniu powszechnie dostępnych rozwiązań były to bardzo efektowne realizacje. Żadne „kosmiczne” technologie nie zastąpią twórczej pracy kreatywnego event managera. Większa rozdzielczość, jasność świecenia, większy kontrast czy dłuższa żywotność nie zapewnią nam spektakularnego efektu, jeśli nie będą poparte ciekawym i niestandardowym pomysłem.
Jakie są Wasze dalsze plany, przed jakimi wyzwaniami stoicie?
W minionym roku mieliśmy przyjemność otworzyć nowy oddział operacyjny w Krakowie. Nie spoczywamy jednak na laurach – stawiamy na ciągły rozwój, zarówno w zakresie technologicznym i sprzętowym, jak i pod względem inwestycji w doskonalenie umiejętności pracowników. Nasz plan jest niezmienny od dziesięciu lat. Konsekwentnie realizujemy go poprzez specjalizację w segmencie technicznej obsługi spotkań korporacyjnych i publicznych oraz zapewnianie kompleksowej usługi, łączącej systemy wizji, oświetlenia, nagłośnienia oraz szereg rozwiązań konferencyjnych na najwyższym poziomie. Dzieje się tak przede wszystkim za sprawą inwestycji w park sprzętowy oraz podnoszenie kwalifikacji zespołu. Już w tej chwili nie mamy kompleksów wobec naszych kolegów z firm działających w tym samym segmencie w Europie Zachodniej, a pod pewnymi względami mamy ambicje niedługo ich wyprzedzić.
Rozmawiał Andrzej Kuczera
[galeria=”1″]
Artykuł ukazał się w katalogu OOH event! Cały Katalog jest dostępny TUTAJ.
Kolejna edycja ukaże się we wrześniu na Konferencję EVENT MIX organizowaną w ramach FestiwalMarketingu.pl