Eventy z perspektywy obiektu – na ten temat rozmawiamy z Rafałem Drewiczem, Senior Event Managerem w Inea Stadion.
Czy w czasach mediów społecznościowych eventy są nadal atrakcyjne od strony marketingowej?
Oczywiście, że tak. Umiejętne wykorzystanie mediów społecznościowych podnosi jeszcze bardziej wartość marketingową eventów, ale sam event to także marketing przez duże M. Umiejętność oceny możliwości klienta prowadzi do zaspokojenia jego oczekiwań, a to jeden z najważniejszych aspektów udanego eventu. Proces społeczny zwany marketingiem określam zaspokajaniem potrzeb – to, co jest atrakcyjne dla nas organizatorów, musi być jeszcze atrakcyjniejsze dla klientów.
Jak ocenia Pan rynek eventów w Polsce?
Widzę dynamiczny rozwój rynku, co wynika z potrzeb coraz bardziej wymagających klientów. Mamy więcej miejsc na spotkania, coraz więcej wyszukanych scenariuszy imprez. Klienci poszukują coraz bardziej niestandardowych rozwiązań. Miejscem, w którym można zrealizować każdą imprezę, nawet tę z najbardziej nieprawdopodobnym scenariuszem, jest nasz INEA Stadion. Potrzeby klientów kształtują standardy obsługi, które muszą stać na najwyższym poziomie i być podstawowym celem organizatorów.
W jakim kierunku powinien zmierzać?
Rynek powinien zmierzać w kierunku unikalności. Wyszukiwanie niezwykłych miejsc i scenariuszy, a następnie ułożenie ciekawej strategii, to sposób aby porwać za sobą ludzi – tych, którzy organizują imprezę i tych, którzy na nią przyszli. Niestandardowe wyzwania są motorem napędowym rozwoju rynku i podnoszenia jakości świadczonych na nim usług.
[galeria=”1″]
Co powinno się jeszcze zmienić? Nad czym organizatorzy eventów powinni się skupić planując wydarzenie?
Oprócz tego, o czym wspomniałem wcześniej, ważnym elementem jest dobór podwykonawców. Rynek krystalizuje się także w tym aspekcie – zostają tylko najlepsi, bo to właśnie ich wybieramy najczęściej. Nie stać nas na hasła „cena czyni cuda”. Dążymy do haseł pokroju „jakość czyni cuda”, a tą jakość zapewnią nam jedynie profesjonaliści.
Czym powinien charakteryzować się dobry event?
Każdy event musi być spójny z osobowością marki, dla której jest przygotowywany. Musi być odzwierciedleniem potrzeb klienta i jego troski o dopieszczenie klienta. Profesjonalizm powinien być obecny na każdym kroku, dzięki czemu zarówno my jak i klienci możemy być spokojni, a to buduje dobrą, niemal rodzinną atmosferę otwierającą drzwi do dalszej współpracy.
Jakie eventy rekomendujecie klientom na swoim obiekcie?
W charakter INEA Stadionu najlepiej wpisują się eventy z duchem sportowym, ale jesteśmy wszechstronni. Organizujemy eventy na kilka i na kilkadziesiąt tysięcy osób, od urodzin dziecka przez komunie, wesela, aż do najbardziej zaawansowanych imprez typu koncerty. Naszym największym potencjałem są jednak konferencje i pikniki firmowe. Staramy się cały czas rozwijać swoją ofertę wprowadzając do niej zupełnie nowe formy spotkań, które poznajemy przez baczne obserwowanie trendów na rynku.
Jakie najciekawsze imprezy odbywały się w na INEA Stadionie w Poznaniu
Z tych które miały miejsce w minionym roku na pewno warto wymienić ogromne spotkanie motywacyjne z udziałem Nicka Vujicica – światowej sławy mówcy. Wzięło w nim udział około 30 tysięcy osób. Mieliśmy także duży event motoryzacyjny z cyklu pokazów Drift Masters. Przy INEA Stadionie regularnie odbywają się również spotkania fanów pojazdów klasycznych. Imprezy te organizowane są pod hasłem „Klasyki nocą”. Co roku gościmy także poznańskie Juwenalia. Zorganizowaliśmy również dziesiątki mniejszych i większych pikników firmowych oraz wiele uroczystości prywatnych.
Rozmawiał Robert Załupski
Rafał Drewicz, pracuje na stanowisku Senior Event Managerem w Inea Stadion. Zajmuje się intensyfikacją sprzedaży oraz umacnianiem wizerunku Inea Stadionu, jako miejsca eventowego.