Zapotrzebowanie na publikacje branżowe rośnie wraz z rozwojem rynku. Przemysł spotkań w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, jednak wciąż brakuje rodzimej fachowej literatury w tym zakresie. Wśród organizatorów spotkań zaobserwować można coraz większe zainteresowanie publikacjami zagranicznymi, jednak problemem jest ich ograniczona dostępność. Dlatego zgodnie z misją profesjonalizacji branży, platforma edukacji eventowej Świat Eventów otworzyła pierwszą w Polsce internetową księgarnię eventową, w której dostępne są anglojęzyczne pozycje eventowe.
– Księgarnia Eventowa to pomysł, który kiełkował w mojej głowie już od kilku lat. Jest on wynikiem częstych pytań znajomych oraz uczestników moich szkoleń, w jaki sposób mogą zdobyć zagraniczne książki o eventach. Nasza firma z założenia ma dostarczać wiedzę w różnej formie, dlatego też postanowiliśmy nawiązać współpracę z zagranicznymi wydawcami i tak staliśmy się dystrybutorem wydawnictwa Taylor & Francis, którego znane publikacje, można znaleźć u nas w księgarni. – mówi Nina Żukowska, dyrektor zarządzająca Świat Eventów.
– Dzięki bezpośredniej współpracy z wydawcą mamy dostęp do ponad pięciuset tytułów o tematyce eventowej. Na początek staraliśmy się wybrać najbardziej popularne pozycje oraz takie, które sami mieliśmy okazję przeczytać. Ważnym kryterium była również przystępność cenowa, bo musimy zdawać sobie sprawę, że rynek brytyjski rządzi się innymi prawami, gdzie ceny niektórych tytułów dochodzą prawie do 1 000 zł za sztukę – dodaje Nina Żukowska.
Na chwilę obecną w ofercie dostępnych jest osiemnaście pozycji o tematyce: event management, turystyka, sport management, sponsoring, risk management, event design, venue czy wedding planning, w tym bardzo popularna i ceniona seria Routledge “Event Management”. Wszystkie książki są w języku angielskim.