Najważniejsza konferencja branży już 15-16 czerwca w Kielcach. To pierwsze w Polsce i w Europie Środkowo – Wschodniej wydarzenie, łączące targi producentów marek własnych i konferencję pełną ekspertów private labels z Polski i zagranicy. Organizatorzy mają też propozycję dla projektantów i producentów opakowań marek własnych.
– Konferencja „Future of Private Label” mówić będzie między innymi o prognozach na lata 2016-2020 – tego panelu dyskusyjnego nie należy przegapić. Podobnie jak prelekcji na temat najnowszych trendów. Zachęcam też do wysłuchania prelekcji o budowaniu lojalności klientów, ponieważ to temat, który zawsze będzie aktualny w kontekście marek własnych. Powiemy również o roli innowacji i komunikowaniu jakości oraz o porozumiewaniu się z ciekawym pokoleniami X i Y. Jednym z prelegentów będzie Joao Ramos z Jeronimo Martins Polska, który opowie o markach własnych, jako kreatorach trendów i liderach kategorii. Remy Medina, Food Business Invest Consultant z IPLC zajmie się drogą od private labels do private brands – wylicza zagadnienia, na których skupi się konferencja Dorota Kałowska, koordynator projektu FPL w Targach Kielce.
Badacze mają głos
Takiego wydarzenia, w stu procentach skierowanych do branży związanej z markami własnymi, jeszcze w Polsce nie było. W Kielcach pojawi się plejada ekspertów, między innymi z Polskiej Izby Handlu, Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji oraz przedstawiciele agencji badawczych, bo badania upodobań konsumentów i rynku są podstawą budowanie wielu skutecznych strategii. Prelegenci z agencji badawczej PMR opowiedzą o zwyczajach zakupowych i stosunku polskich konsumentów do marek własnych. Przedstawią również plany detalistów związane z rozwojem sektora private labels. Natomiast Julia Izmałkowa, badacz i wielbicielka etnograficznego podejścia do klientów poruszy temat rzeczywistych motywów zakupowych konsumentów, skutecznej komunikacji POS.
Opakowanie z pomysłem
Nie byłoby kompleksowej wiedzy o polskich markach własnych, bez podjęcia tematu funkcjonalnego, angażującego i po prostu ciekawego opakowania. W menu wydarzenia FUTURE PRIVATE LABELS zaistnieje konkurs na najlepsze opakowanie dla produktu marki własnej – „Best Private Labels Packaging”. Misją konkursu jest polepszenie wizerunku marek własnych poprzez promowanie dobrej jakości w zakresie projektowania i produkcji opakowań.
Do 10 czerwca projektanci, producenci lub właściciele marek własnych mogą zgłaszać swoje pomysły w 6 kategoriach: środki higieniczne i kosmetyki; opakowania napojów; opakowania żywności i produktów gotowych do spożycia; opakowanie środków czystości i pielęgnacji domu oraz auta; opakowanie nietypowe. Swojego wyboru dokanają sami zwiedzający targi Future Private Labels w Kielcach.
Jury złożone z praktyków i profesjonalistów branży opakowań i grafików oceni funkcjonalność, widoczność w przestrzeni sklepowej, design, zgodność ze strategią. Nagrodami w konkursie są dyplomy i medale Targów Kielce, ale także możliwość używania znaku zwycięzcy konkursu w portfolio, oznaczenie zwycięskiego produktu na ekspozycji podczas Future Private Labels i publikacja wyników na stronie internetowej Targów Kielce oraz na łamach Packaging Polska.
– Polski rynek marek własnych jest niezwykle ciekawy na tle innych, europejskich krajów. Rozwijamy się bardzo dynamicznie. Dobrze zarządzane marki własne w krótkim czasie stały się naprawdę silną konkurencją dla brandów producenckich, wywierając na nie skuteczną presję nie tylko poprzez cenę, ale również tworząc atrakcyjną ofertę produktową w nowych kategoriach i segmentach. U podstawy skutecznych strategii private labels leży coraz lepsze rozumienie polskiego konsumenta oraz umiejętność odpowiadania na potrzeby i trendy. Przed nami jednak nowe wyzwania, dotyczące dalszego rozwoju private labels, kreowania relacji z konsumentami oraz wykorzystania marek własnych w budowaniu lojalności klientów wobec sieci handlowej. Nowoczesne marki własne wymagają dzisiaj nowoczesnego zarządzania. Do zobaczenia w Kielcach 15-16 czerwca! – mówi Dorota Kałowska.
Szczegóły konkursu na najlepsze opakowanie marki własnej oraz informacje dotyczące targów i konferencji FPL na: www.markiwlasne.pl
OOH magazine jest patronem konferencji i targów.
JK