Lana Popović obejmie stanowisko dyrektor generalnej The Coca-Cola Company w Polsce i krajach bałtyckich. Będzie odpowiedzialna za strategię firmy, innowacje, marketing i komunikację oraz za współpracę z partnerem biznesowym Coca-Cola HBC, będącym rozlewcą i dystrybutorem produktów Coca-Cola wszystkich czterech rynkach.
Lana Popović pracuje w the Coca-Cola Company od 15 lat. Zajmowała kierownicze stanowiska zarządzając działalnością firmy, jej strategią i marketingiem. W 2006 roku została dyrektor generalną w Chorwacji, a wkrótce potem w Bośni i Hercegowinie. W 2011 r. objęła funkcję dyrektor operacyjnej w Grecji. W 2012 r. została dyrektor operacyjną na Europę Południowo-Wschodnią, zarządzając 7 krajami, m.in. Grecją i Serbią. – Lana jest jednym z najzdolniejszych naszych menedżerów. Kierowała zróżnicowanym regionem składającym się z 7 krajów. W czasie jej pracy na tym stanowisku, we wszystkich tych krajach Coca-Cola z powodzeniem angażowała się w interakcje z konsumentami, sprawiając, że nasze marki odpowiadały na potrzeby lokalne. To pozwoliło zbudować zdrowy, dobrze rozwijający się biznes – stwierdził Nikos Koumettis Prezydent the Coca-Cola Company na region Europy Środkowej i Południowej.
Polska jest jednym z kluczowych rynków dla the Coca-Cola Company na całym świecie. – Cieszę się bardzo, że dołączę do polskiego zespołu. Polska jest ważnym rynkiem, charakteryzującym się dużą konkurencyjnością. Zamierzamy dalej inwestować na tym rynku wzmacniając wartość naszych marek i miłość do nich, pozycję lidera, a także odpowiadając na potrzeby naszych konsumentów poszukujących wspaniałe smakujących, innowacyjnych produktów – powiedziała Lana Popović.
Lana Popović przewodzi także pracom związanym z wdrażaniem korporacyjnego zobowiązania the Coca-Cola Company, związanego ze wsparciem i wzmacnianiem kobiet w obszarze zawodowym. Jest członkiem „Rady ds. Przywództwa Kobiet”, składającej się z 15 menedżerek z całego świata i reprezentuje 23 kraje Środkowo-Południowej Europy. Rada pracuje nad tworzeniem oraz wdrażaniem strategii i inicjatyw zmierzających do przyspieszonego rozwoju i awansu kobiet na kluczowe stanowiska zarządcze. Dostarcza także rekomendacji prezesowi i wyższej kadrze zarządzającej w zakresie wdrażania Globalnej Inicjatywy na rzecz Kobiet, opracowanej przez the Coca-Cola Company.
Lana Popović jest Chorwatką. Ukończyła marketing na wydziale ekonomii Uniwersytetu w Zagrzebiu. W wolnym czasie lubi żeglować, grać na fortepianie i słuchać muzyki.
KL