Najcenniejszą kosmetyczną marką świata pozostaje L’Oréal Paris. W rankingu BrandZ Top 100 opublikowanym przez Millward Brown wartość lidera zestawienia wzrosła o 1%, do poziomu 23,5 mld dol.
L’Oréal Paris utrzymał pierwsze miejsce dzięki nowościom produktowym, takim jak np. podkład Infallible Matte czy wykreowanie nowej platformy Makeup Designer/Paris, czy też aplikacji Makeup Genius. Co więcej, marka odnosi sukcesy w świecie cyfrowym, wydając obecnie 25% swojego budżetu marketingowego na kampanie w internecie.
Marka Colgate zajęła drugie miejsce, a jej wartość wzrosła o 2%, z aktualną wyceną – 18,3 mld USD. Taki wynik jest skutkiem m.in. wzrastającego udziału w rynku pasty do zębów i szczoteczek w Ameryce Północnej i Łacińskiej. Na trzecim miejscu zestawienia uplasowała się marka Gillette.
Pierwszą piętnastkę marek kosmetycznych w roku 2016 można zobaczyć poniżej:
8 września br, w EXPO XXI Warszawa, podczas FestiwalMarketingu.pl odbędzię się konferencja „Marketing MIX dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej”. Uczestnicy będą mieli niepowtarzalną okazję wysłuchania prelekcji ekspertów pracujących na co dzień z czołowymi firmami z wyżej wymienionych branż. Wystąpią m. in. Paweł Tkaczyk, Natalia Hatalska, Alicja Cybulska czy Marcin Gieracz.