Logo

Marketing MIX

Kampanie w telewizji a EURO 2016 

Codemedia przed EURO określało przybliżoną wartość oglądalności na potrzeby kampanii swoich klientów. Szacunki oparło na danych z poprzednich turniejów (głównie EURO 2012, ponieważ w nim również uczestniczyli Polacy).

 – Na początku było to dla nas problematyczne, bo musieliśmy wyestymować rozłożenie się widowni na dwóch kanałach dlatego, że transmisje meczów Polaków są emitowane równolegle na Polsacie i TVP. Teraz gdy mamy już za sobą pięć takich równoległych transmisji możemy zobaczyć jak realnie rozłożyła się ta widownia – mówi Bartosz Zientek Group Account Director, Codemedia.

– Do wtorkowego meczu (Włochy – Hiszpania) sprawdzały się nasze estymacje zgodnie, z którymi proporcja rozkładała się 40/60. Tak jak się spodziewaliśmy większa część widzów przypadła na anteny TVP. Wynika to prawdopodobnie z przyzwyczajenia ludzi do tego, że drużynę narodową ogląda się zazwyczaj w telewizji publicznej. Natomiast, jak pokazał środowy mecz, jeśli już nie grają Polacy widownia chętniej wybiera Polsat. – komentuje Zientek.

Kolejne spotkania będą już transmitowane na obu antenach, więc okaże się, czy rzeczywiście tylko narodowa reprezentacja przyciąga więcej widzów do TVP.

Codemedia porównało również aspekt ekonomiczny – czy bardziej opłacało się kupić spoty na Polsacie czy TVP.

– Ta analiza nie pokazała jednoznacznie, że któraś ze stacji pod tym względem była bardziej atrakcyjna. W zależności od meczu i umiejscowienia bloku raz koszty dotarcia były tańsze w Polsacie, a  raz w TVP – wyjaśnia Bartosz Zientek.

Codemedia jest nowoczesnym, niezależnym domem mediowym koncentrującym się przede wszystkim na elektronicznych mediach – telewizji, internecie, mediach mobilnych, a także innych kanałach tradycyjnych. Firma specjalizuje się we wsparciu sprzedaży przy pomocy kanałów mediowych. Codemedia posiada wieloletnie doświadczenie w kompleksowym planowaniu kampanii telewizyjnych i onlineowych, czego efektem jest wypracowanie modeli i narzędzi maksymalizujących synergię tych kanałów.  Swoją pozycję rynkową dom mediowy buduje dzięki unikatowemu połączeniu kompetencji w zakresie mediów, outsourcingu sprzedaży i marketingu, silnego skorelowania zakupu i strategicznego planowania mediów z celami sprzedażowymi klientów.  Klienci cenią efektywność oraz wysoką jakość prowadzonych działań. Codemedia współpracuje z klientami z różnych branż i skutecznie wspiera ich sprzedaż, a wśród nich znalazły się takie firmy jak: Tesco, Polkomtel, Indykpol, 3M, Idea Bank, BIZ Bank, Robert Bosch, Olewnik, Ebay, Angelini Pharma, Praktiker, Skandia i inni. 

Bartosz Zientek rozpoczął karierę zawodową w 2005 roku w strukturach MPG, gdzie odpowiadał m.in. za obsługę budżetu Hyundai Motor Poland. Do zespołu Codemedia dołączył w grudniu 2011 r. na stanowisko Media Managera i zajmował się planowaniem i zakupem mediów z uwzględnieniem konwergencji oraz RTB. Obecnie zajmuje stanowisko Group Account Directora i buduje partnerskie stosunki z klientami oraz koordynuje pracę zespołu performance.

Więcej informacji: http://www.codemedia.pl

JK