Agencja kreatywna Peppermint, która od dwóch lat pracuje dla firmy Zortrax, jednego z liderów druku 3D, opracowała dla swojego klienta zupełnie nowy styl komunikacji – odważny, mocny i co najważniejsze zupełnie inny niż konkurencja.
– Pracujemy z Zortrax już od dłuższego czasu i tworzymy wizerunek tej marki właściwie od samego początku. To wielkie wyzwanie, ponieważ firma ciągle się zmienia, co powoduje, że również jej komunikacja musi ulegać korekcie – tłumaczy Ewa Cymer, Creative Director i Managing Director w Peppermint.
Kiedy dwa lata temu Peppermint podszedł po raz pierwszy do budowy wizerunku Zortrax miał za zadanie pokazać markę jako profesjonalną, pewną firmę, wchodzącą na globalny rynek. Po dwóch latach, kiedy nikt już nie wątpi, że Zortrax to jeden ze światowych liderów druku 3D, rola komunikacji się zmieniła. Nowym zadaniem było odzwierciedlenie silnego charakteru marki, która stanowi nie lada wyzwanie dla swoich konkurentów.
– Zortrax to dziś marka, która wyznacza nowe kierunki, tworzy wyzwania i nowy branding ma to podkreślać, dlatego jest odważnie: dużo czerni, technologicznych detali, tła z surowymi bryłami, zdjęcia industrialnych wnętrz, elementy wzorowane na wykresach matematycznych czy chemicznych. Barwą wyróżniającą brand jest magenta, kolor mocny jak Zortrax – mówi Aleksandra Marchocka – Denisiuk, Head of Design w Peppermint.
Efekty zmian zostały po raz pierwszy przedstawione na targach Additive Manufacturing Europe 2016 w Amsterdamie (AME 2016), gdzie Zortrax zaprezentował również nową drukarkę M300 – jedno z największych urządzeń w swojej klasie.
– Targi w Amsterdamie pokazały, że nasz nowy wizerunek to świetny krok. Nasze materiały przyciągają uwagę i są bardzo dobrze odbierane. Dzięki tej zmianie mogliśmy wybić się wśród konkurencji i pokazać nasze produkty w najlepszym świetle – mówi Olga Bojarska, Marketing Manager w Zortrax.
Peppermint jest odpowiedzialny za stworzenie komunikacji dla firmy Zortrax, w tym także pozycjonowanie marki i jej produktów, budowę serwisów korporacyjnych Zortrax.com i Zortrax.pl, które są obecnie w fazie rebrandigu, kreację materiałów BTL, w tym również elementów stoiska na AME 2016 oraz spot reklamowy launchującego nową drukarkę Zortrax M300, zrealizowany wspólnie z Platige Image, który emitowany był na targach AME 2016 oraz w internecie (m.in. na YouTube oraz podstronie drukarki M300).
Zespół projektowy tworzą: Łukasz Gujski – Strategy Director, Natalia Flack – Strategy Planner, Ewa Cymer – Creative Director, Aleksandra Marchocka – Denisiuk – Head of Design, Patrycja Krekora – Copywriter, Andrzej Sarzała – Webdeveloper, Sabrina Kotkowska – Client Service Director, Magdalena Nadkańska – Account Manager, Kamila Nawrocka – Project Manager.
JK