Ogłaszamy kolejnych artystów, którzy wystąpią w ramach Carbon Continent na tegorocznej edycji Festiwalu Tauron Nowa Muzyka. Do składu dołączają DJ-e, producenci i zespoły z całego świata m.in. Belgii, Kolumbii, Brazylii, Węgier i Polski. Scenie Carbon Continent patronuje w tym roku Miasto Muzyki Unesco Katowice.
Carbon Continent to kontynuacja projektów Carbon Atlantis i Carbon Central, które odbywały się w ramach Festiwalu Tauron Nowa Muzyka w latach ubiegłych. Po prezentacji niszowych artystów z Polski dwa lata temu i z Europy Środkowej w roku ubiegłym, przyszła pora na rozszerzenie koncepcji i zaproszenie artystów z całego świata. Kuratorem projektu ponownie jest szef wytwórni Mik.Musik – Wojtek Kucharczyk.
Z kolei Katowice Miasto Muzyki Unesco objęło projekt Carbon Continent swoim patronatem. Do Sieci Miast Muzyki należą miasta wyróżniające się tradycjami muzycznymi oraz wyjątkowym potencjałem w postaci prężnego środowiska twórców i wykonawców, przestrzeniami służącymi wykonawstwu i promocji muzyki, doświadczonych w organizacji festiwali muzycznych, a także prowadzących aktywną politykę rozwoju przemysłów kreatywnych. Katowice do tego zaszczytnego grona dołączyły pod koniec ubiegłego roku.
Kopyta Zła
Kopyta Zła to nazwa projektu-słuchowiska tworzonego przez Joannę Szumacher i Pawła Cieślaka. Szumacher to absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, artystka sztuk wizualnych, współwłaścicielka kasetowej oficyny wydawniczej -Super- ukierunkowanej na muzykę eksperymentalną. Na koncie ma masę nietypowych projektów jak np. performatywno-muzyczny duet Smutne Kobiety z Izabelą Robakowską czy trap-noise’owy kolektyw BETON z Mikołajem Tkaczem.
Z kolei Paweł Cieślak jest absolwentem Akademii Muzycznej w Łodzi i laureatem międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów muzycznych (m.in. Nagroda Główna w Konkursie Wykonawstwa Muzyki Współczesnej w Warszawie/Radziejowicach). Grał m.in. w Fonovelu, Trypie, Blisko Pola i 19 Wiosnach.
Wspólnie przygotowali słuchowisko zatytułowane „Kopyta Zła”. Projekt miał być albumem z pogranicza musicalu i słuchowiska utrzymanego w formie pastiszu – zarówno w warstwie tekstowej, jak i muzycznej. Eksperymentalną i różnorodną stylistycznie muzyką podkreślają nie do końca poważny charakter wydawnictwa. Inspiracji lirycznych dostarczył Edgar Allan Poe.
12z
12z (onetwozed) to węgierski duet tworzony przez Bálinta Szabo i Mártona Kristófa, lubujący się w elektronice i elektroakustyce. Swoją muzykę określają jako improwizowane dźwiękowe wiersze. Ich album „The Free Fall Inspirations“ jest jednocześnie ścieżką dźwiękową do filmu „Free Fall” węgierskiego reżysera György Pálfiego, znanego przede wszystkim z filmu „Taxidermia“. Najnowsza płyta „Trembilng Air“ wydana w tym roku dla wytwórni Other People Records prowadzonej przez Nicolasa Jarra jest intrygującym wejściem w gęstą narracyjną opowieść bez słów o współczesnym świecie. W Budapeszcie od kilku lat organizują cotygodniowe 12z [sessionz], te wielogodzinne otwarte sesje przyciągają uwagę znawców z różnych stron świata.
[youtube=”UIaiyJ8XBGc”]
Baloji
Baloji to prawdziwy człowiek renesansu – jest poetą, kompozytorem i autorem tekstów, producentem, scenarzystą, aktorem i performerem. Pochodzi z Kongo, a w swojej muzyce łączy tradycyjną muzykę afrykańską, hip-hop, tradycję francuskiej ballady, jazz, trance, deep house i wiele innych. Na koncie ma dwa albumy – „Hotel Impala” i „Kinshasa Succursale”. Drugi z nich został doceniony przez międzynarodowe Media i pozwolił Baloji na zagranie ponad 200 koncertów na całym świecie. W 2015 wydał epkę „64 Bits & Malachite“. Na katowickim koncercie wystąpi z sześcioosobowym składem.
[youtube=”Yk2ZrS0ZS6g”]
DMK
Dicken Schrader, jego córka Milah (12) i syn Korben (10) tworzą wyjątkowo oryginalny cover-band Depeche Mode. Pochodzą z Bogoty w Kolumbii, a popularność zdobyli nagrywając covery DM i wrzucając je na YouTube, natychmiast stając się internetową sensacją z milionami oglądnięć na koncie. Dicken jest wokalistą i prawdziwym człowiekiem orkiestrą grającym nie tylko na instrumentach ale także na przedmiotach codziennego użytku. Jego dzieci śpiewają chórki, grają na flecie, zwyczajnych cymbałkach i wielu innych instrumentach, także własnej roboty. Po sukcesie na YouTube, Dicken wraz z dziećmi zaczął koncertować w Kolumbii i poza granicami kraju. Łącząc nostalgię za latami 80tymi obecną w pokoleniu 40+ ze wspaniałym walorem edukacyjnym osiągnęli wiele, pokazując że bycie fanem może się przerodzić we własną karierę, przy okazji tworząc pełne uroku kreacje. Obecnie tworzą i prezentują już także swoje własne kompozycje. DMK mają poklask samych panów z Depeche Mode!
Fiordmoss
Inspiracją do powstania projektu Fiordmoss był pożar w mieszkaniu Petry i Romana. Zespół odzwierciedla ich fascynację „tragicznym pięknem”. Wokale Petry uzupełniają gitary, wyczuwalny jest wpływ grime’u i techno, a grupa znana jest z nietypowego podejścia do występów, np mogą grać w całkowitej ciemności. Członkowie zespołu pochodzą z Czech i Norwegii, ale obecnie bazują w Berlinie. Grupa ma na koncie dwie EP-ki: Gliese (2010) i Ink Bitten (2012), a w tym roku ma ukazać się ich debiutancki album. Petra – wokalistka, brała udział w Red Bull Music Academy w Madrycie. Są laureatami prestiżowej, czeskiej nagrody Vinyla. Koncertują w całej Europie. Na osobną uwagę zasługują sesje zdjęciowe, na których zespół jest łapany często w bardzo dziwnych, absurdalnych, tajemniczych sytuacjach niczym z serialu Twin Peaks.
[youtube=”yHedzcoLEAo”]
La MiniTK del Miedo
Nazwani przez MTV Iggy „wynalazcami gothic-cumbia“ LMNTKDM przenoszą klisze muzyki tropikalnej oraz stereotypy muzyki kolumbijskiej w nową przestrzeń, naginając znaczenia, flirtując z północno-amerykańskim popem, „zachodnią“ elektroniką, żenią ze sobą tradycyjne folkowe style z industrialnym rytuałem, dystopijną fantasmagorią. Ich koncerty są pełne „dziwnej“ choreografii, trochę kosmiczne, trochę tradycyjne kolumbijskie. Samodzielnie wydali dwie płyty – „Muerte y Sabrosura” oraz „La Trilogía de la Salvación” zyskując globalne rozpoznanie dzięki nowoczesnemu odczytaniu wątków tropikalnych. Występowali u boku wielu latynoskich i światowych gwiazd nowej muzyki (Meridian Brothers, Die Antwoord, Kelela…).
Marginal Men
Duet Marginal Men tworzy dwóch Brazylijczyków – Gustavo Elsas i Pedro Fontes. Obaj zakochani są w niskich, sejsmicznych frekwencjach, a znani są z nieokiełznanych, wielogodzinnych wybuchowych setów, których zwykle można doświadczyć w klubach Rio de Janeiro i São Paulo. Na imprezach prezentują baile funk (coraz częściej są określani jako odnowiciele tego stricte brazylijskiego stylu), ale także trap i szeroko pojętą muzykę basową. Organizują też cenioną, cykliczną imprezę w Rio pod wiele mówiącą nazwą Wobble. Jesienią wydają pierwszą epkę w ważnej dla nowej tropikalnej muzyki wytwórni Enchufada założonej przez członków Buraka Som Sistema, w maju mogliśmy już słuchać pierwszego singla „777“.
RSS B0YS
RSS B0YS są anonimowym projektem. Duet występujący w charakterystycznych koronkowych maskach, eksperymentuje z muzyką klubową wszelkiego rodzaju, chętnie czerpiąc z techno, ale także z tradycyjnej muzyki krajów Afryki Zachodniej, nie jest im obca rytmika brazylijska czy karaibska, klasyczny soul i funk, nie stronią od awangadry XX wieku, są wszystkożerni, każdy element przetwarzając w charyzmatyczny sposób. Grają gęsto, gorąco, radykalnie, 100% na żywo. Na koncie mają kilka albumów, wydanych głównie przez oficynę Mik Musik ale również za granicą. Grali już na czterech kontynentach – w obydwu Amerykach, Azji i wielu krajach Europy, odwiedzając liczne festiwale, również te ogromne, porywając zebraną publiczność do ekstatycznego tańca.
[youtube=”EjcJ57lHSVg”]
KARNETY/BILETY:
Rodzaje karnetów/biletów:
4 Dniowy Karnet – brak
3 Dniowy Karnet – uprawnia do udziału w festiwalu w dniach:
18.08. – czwartek, 19.08 – piątek , 20.08 – sobota
2 Dniowy Karnet – uprawnia do udziału w festiwalu w dniach:
19.08 – piątek i 20.08 – sobota
1 Dniowy – uprawnie do udziału w festiwalu:
19.08 – piątek lub 20.08 – sobota
Koncert zamknięcia – 21.08 – niedziela
Ceny karnetów/biletów:
4 Dniowe Karnety: brak
3 Dniowe Karnety: 300 PLN
2 Dniowe Karnety: 250 PLN
1 Dniowe: 150 PLN
Koncert zamknięcia: 120, 140 PLN
KARNETY 2 DNIOWE DOSTĘPNE SĄ ONLINE POPRZEZ:
STACJONARNIE KARNETY 2 DNIOWE DOSTĘPNE SĄ:
w Jazz Club Hipnoza (Plac Sejmu Śląskiego 2, Katowice)
KARNETY 3 DNIOWE DOSTĘPNE SĄ ONLINE POPRZEZ:
dostępne w kasach NOSPR i na:
BILETY NA KONCERT ZAMKNIĘCIA – Kamasi Washington / NOSPR
dostępne w kasach NOSPR i na:
JK