Logo

Trade marketing

„Firmowe Ewolucje” pokażą, jak wydrukować sobie przyszłość

We wtorek, 6 września br., o godz. 22.50 w TVP1 wystartuje pierwszy odcinek „Firmowych Ewolucji” – telewizyjnego show skierowanego do małych i średnich przedsiębiorców. Jego bohaterem będzie Centrum Druku Futura z Białegostoku. Firmie zależy przede wszystkim na przygotowaniu strategii biznesowej, w tym zarządzania pracownikami, oraz zwiększeniu sprzedaży przez Internet. W osiągnięciu tych celów pomogą eksperci z zakresu sprzedaży, marketingu oraz bankowości.

Z najnowszego raportu KPMG „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce” wynika, że polska branża poligraficzna rośnie. W 2015 roku produkcja sprzedana tego sektora wyniosła 13,9 mld zł, co oznacza dynamikę na poziomie 6,6 proc. w porównaniu do poprzedniego roku[1]. Zdaniem ekspertów, w kolejnych latach można spodziewać się dalszego, stabilnego wzrostu produkcji sprzedanej sektora. W 2016 roku jej wartość może sięgnąć 14,5 mld zł.

Przyszłość druku w Internecie

Artur Radecki Centrum Druku Futura założył w 2001 roku w Białymstoku. Przedsiębiorstwo oferuje szeroką gamę usług związanych z drukiem cyfrowym i fotografią. Pomysł na biznes zrodził się z pasji właściciela do fotografii. Okazało się jednak, że zamiłowanie do wykonywanego zawodu to nie wszystko w biznesie. Centrum druku zmaga się z trudnościami, które są charakterystyczne dla małych firm z branży poligraficznej. Wśród najważniejszych, zdiagnozowanych przez ekspertów „Firmowych Ewolucji” znajdują się: duża konkurencja, brak kompleksowej strategii biznesowej oraz słabe zarządzanie, w szczególności zespołem pracowników. Właściciel firmy za główny cel natomiast wyznaczył sobie zwiększenie sprzedaży przez Internet.

Odcinek „Firmowych Ewolucji” z udziałem Centrum Druku Futura zostanie wyemitowany na antenie TVP1 we wtorek, 6 września, o godz. 22.50. Sytuację przedsiębiorstwa przeanalizuje zespół doświadczonych ekspertów: Cezary Szymanek, redaktor naczelny Bloomberg Businessweek Polska i magazynu Sukces, Katarzyna Twarowska, trener biznesu i prezes ProfiLab oraz Wojciech Dembiński, dyrektor programu Santander Advance w Banku Zachodnim WBK. Przedsiębiorcy zainteresowani wsparciem różnych aspektów swojej działalności, oprócz śledzenia losów bohaterów programu, powinni zajrzeć również na stronę: https://firmoweewolucje.bzwbk.pl/. To właśnie tam na bieżąco uzupełniane są informacje dotyczące najlepszych rozwiązań pomagających zwalczyć powtarzające się trudności z funkcjonowaniem małego i średniego biznesu.

10 odcinków, 9 bohaterów, 100 tys. zł

Druga edycja telewizyjnego show „Firmowe Ewolucje” składa się z 10 odcinków, które będą emitowane od 6 września br. w każdy wtorkowy wieczór na antenie TVP1. Bohaterami 9 odcinków będą przedsiębiorcy zajmujący się drukiem, produkcją rolną, drukiem 3D, produkcją lodów naturalnych, usługami szkoleniowymi dla biznesu, edukacją przedszkolną, produkcją odzieży szytej na miarę, produkcją lamp architektonicznych oraz wytwórstwem przyborów laboratoryjnych. Widzowie zobaczą, jak firmy funkcjonują „od środka” – ich problemy, potrzeby, ale także wartości i strategie rozwoju. Natomiast trójka ekspertów udzieli właścicielom praktycznych porad i wskazówek. W ostatnim finałowym odcinku eksperci wyłonią firmę, która w najefektywniejszy sposób wprowadziła zaproponowane przez nich zmiany. Zwycięzca otrzyma nagrodę finansową w wysokości 100 tys. zł.

Mecenasem projektu i fundatorem nagrody jest Bank Zachodni WBK.

 JK

[1] https://home.kpmg.com/pl/pl/home/media/press-releases/2016/06/branza-poligraficzna-w-polsce-rosnie-w-sile-wartosc-produkcji-sprzedanej-w-2015-roku-wyniosla-blisko-14-mld-zl.html