Logo

Event MIX

Polowanie na najlepszą ofertę – jak firmy poszukują obiektów na spotkania biznesowe?

Badania wykazują, że ponad połowa klientów biznesowych poszukuje miejsca na organizacje spotkania lub konferencji wpisując zapytanie w wyszukiwarkę internetową. Obiekty muszą korzystać z najnowszych zdobyczy technologii, aby pojawiać się tam, gdzie obecnie poszukują ich Klienci. Internet to nie jedyne pole, na którym obiekty konferencyjne konkurują o biznesowego Klienta. Jakie pola są jeszcze do zdobycia i jakimi drogami podążać za klientem? Wyniki badań rynku spotkań biznesowych wykonanych przez IBRiS na zlecenie Hotelu Narvil odpowiadają, w jaki sposób Klienci biznesowi poszukują i wybierają ofertę na wydarzenie firmowe.

Wyszukiwarka najlepszym przyjacielem Klienta
Pozycjonowanie firmy w sieci, to obecnie podstawowe narzędzie promocji każdego przedsiębiorstwa. Internet agreguje lwią część potencjalnych Klientów i to właśnie za jego pośrednictwem poszukuje się wszelkich produktów i usług. Z badania rynku spotkań biznesowych wykonanych przez IBRiS na zlecenie Hotelu Narvil wynika, iż 52% firm poszukuje miejsca na organizację spotkania za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych. Dodatkowo, aż 82% firm spotyka się z reklamami obiektów konferencyjnych i hotelowych właśnie w Internecie. „Pozycjonowanie Hotelu w wynikach wyszukiwarki internetowej lub na stronach porównujących obiekty hotelowe i konferencyjne, to obecnie podstawowe działania promocyjne w sieci. Bez obecności w takich miejscach odbieramy sobie możliwość zaprezentowania ponad połowie firm, które poszukują obiektu na spotkanie biznesowe. Nie możemy lekceważyć tak silnego medium. Dział promocji musi również zadbać o zakup powierzchni reklamowych na serwisach, które odwiedzają nasi Klienci. Jednak sieć nigdy nie zastąpi zaangażowania obu stron, jakie ma miejsce w przypadku działań działu sprzedaży aktywnej” – mówi Grażyna Kowalczyk, Dyrektor Generalny Hotelu Narvil, Hotelarz roku 2014.

Media tradycyjne odchodzą do lamusa?
Przeprowadzenie zauważalnej kampanii reklamowej w prasie, radio czy telewizji wiąże się z dużymi kosztami. Obiekty konferencyjne nie mają takich budżetów. Starają się efektywnie korzystać z Internetu. Najlepszym przykładem na to, że nowoczesne media są chętnie wykorzystywane jest fakt, gdzie potencjalni Klienci biznesowi natykają się na reklamy obiektów konferencyjnych i szkoleniowych. Zaledwie 4% z przebadanych przedsiębiorstw spotyka się z nimi w telewizji, tyle samo w radio. Reklamy obiektów konferencyjnych w prasie spotyka zaledwie 3% przebadanych przedsiębiorstw.

Wybieramy sami
Firmy same poszukują miejsca do zorganizowania spotkania biznesowego lub konferencji. Aż 72% przebadanych przedsiębiorstw samodzielnie poszukuje obiektów, deklarując, że na ich decyzję nie wpływają oferty reklamowe. Aktywność działów sprzedaży odpowiada za wybór 15% przebadanych firm. Działy sprzedaży aktywnej poszukują potencjalnych Klientów nie tylko przez sieć, czy telefonicznie, ale również podczas targów, branżowych wydarzeń, czy podczas spotkań na business mixerach. Ważne jest długoterminowe planowanie, analizowanie na bieżąco informacji, aktualizacja danych z rynku.

Cena i jakość
Kryteria, którymi kierują się Klienci to cena, jakość kuchni i łatwość dojazdu. Pierwsze z nich – cena – znalazło się na 1 miejscu listy kryteriów wyboru w 80% przebadanych firm. Natomiast jakość kuchni i łatwość dojazdu do obiektu znalazły ex aequo się na drugim miejscu i są istotne dla 48% przedsiębiorstw. „Najniższa cena nie idzie w parze z zaniżaniem standardu usług. Firmy wybierają najtańszą ofertę, jednak musi ona iść w parze z pozostałymi wybranymi przez Klienta kryteriami. Wysoki standard i obsługa w hotelu zadecydowały o wyborze miejsca ostatniego spotkania biznesowego w 37% firm, a prestiż miejsca był ważny, dla co piątej firmy (21%). „Biorąc pod uwagę, że 64% przebadanych przez nas przedsiębiorstw zwraca uwagę na standard i ilość gwiazdek hotelu przy wyborze oferty możemy dostrzec, że obiekty nie spełniające standardów nie mogą walczyć jedynie niskimi cenami, gdyż Klient oczekuje dziś od hotelu czegoś więcej niż taniej oferty” – mówi Grażyna Kowalczyk, Dyrektor Generalny Hotelu Narvil, Hotelarz roku 2014.

Badanie rynku usług hotelowo-konferencyjnych w Polsce zostało wykonane w I kwartale 2016 roku przez Instytut IBRiS na zlecenie Hotelu Narvil Conference & Spa na próbie 600 przedsiębiorstw (w tym 100 mikro i 500 małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach).

źródło: „Rynek spotkań biznesowych pod lupą: Kto? Co? I gdzie? – Hotel Narvil Conference&Spa – publikacja ogólnopolskich badań firm i przedsiębiorstw”

***

Hotel Narvil Conference & Spa – to licznie nagradzany nowoczesny 4-gwiazdkowy hotel, położony tylko 40 min od centrum Warszawy w zaciszu zieleni nad brzegiem rzeki Narew. Architektura budynku oraz wnętrza wpisują się i nawiązują designem do otaczającej go natury. Inwestycja powstała przy wykorzystaniu w pełni polskiego kapitału. Bazuje na wiedzy i doświadczeniu polskich ekspertów ds. biznesu i hotelarstwa. Hotel Narvil cechuje niestandardowe podejście do realizacji potrzeb klientów- inspiruje przebywających tu Gości biznesowych i prywatnych, wyznacza trendy dla branży. Oferta skierowana jest zarówno do klienta konferencyjnego jak i indywidualnego. Hotel proponuje liczne atrakcje począwszy od nowoczesnego i designerskiego Niagara SPA, poprzez m.in.: basen, salę fitness, kręgle, korty do squasha i tenisa, plażę, miejsca grillowe czy piknikowe. Na gości hotelowych czeka 90 km oznakowanych ścieżek rowerowych i pieszych biegnących wśród okolicznych lasów i wzdłuż rzeki Narew, przystań wodna dla amatorów żeglarstwa i sportów wodnych oraz liczne atrakcje dla dzieci. Narvil, to także jedna z najlepszych kuchni w Polsce. Mieszcząca się tam restauracja Aruana otrzymała wiele nagród i wyróżnień polskich oraz międzynarodowych. Obiekt posiada 332 nowoczesne pokoje i apartamenty oraz centrum kongresowo-konferencyjne z 33 salami konferencyjnymi wyposażonymi w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Przestrzeń konferencyjna to 4000 tys. mkw. powierzchni mieszczących do 1900 osób. Hotel Narvil, to polski lider w branży, zdobywca wielu prestiżowych nagród w tym: Hotel Roku 2014 wg: HRS, Newsweek i Forbes, TOPHOTEL 2014, Najlepszy Hotel z Pomysłem, Doskonałość Roku 2014, Najlepszy Debiut na Rynku oraz Najlepszy Hotel 4-5*.

Więcej informacji udziela Biuro Prasowe:
biuroprasowe@hotelnarvil.pl
tel. 531 676 595

[galeria=”1″]

MW