Logo

Marketing MIX

Coca-Cola oficjalnie inauguruje świąteczną kampanię

Postać świętego Mikołaja w czerwonym stroju oraz kultowe ciężarówki Coca-Cola od lat stanowią najsilniejsze atrybuty świąteczne marki. Anonsowane w TV zapoczątkowują wspólne oczekiwanie na grudniowe święta. Nie inaczej jest i w tym roku.

Coca-Cola oficjalnie zaprasza do wspólnego odliczania dni dzielących nas od Świąt! Marka przygotowała nowy spot przedstawiający tradycję i zwyczaj obdarowania bliskich (i nie tylko!) radością. Będzie on emitowany w TV, kanałach digital oraz w kinach. W punktach sprzedaży dostępne są wyjątkowe opakowania Coca-Cola, a świąteczne ciężarówki już tankują baki przed grudniową trasą po całej Polsce. Ale to nie koniec niespodzianek!

„Podaruj radość” i podaruj św. Mikołaja

Wielki świat składa się z pozornie małych gestów. To właśnie uśmiech, bliskość, dobre słowo, czy zatrzymana chwila tworzą ducha wspólnego i wyjątkowego oczekiwania na święta. Coca-Cola od lat konsekwentnie o tym przypomina w swojej kampanii „Podaruj radość”.

To właśnie Coca-Cola dała światu najbardziej rozpoznawalny i ulubiony wizerunek św. Mikołaja! Po raz pierwszy, postać św. Mikołaja pojawiła się w reklamie marki już w 1920 r. W 1931 r. – rysownik i grafik Haddon Sundblom – nadał Mikołajowi na zlecenie Coca-Cola charakterystyczny wizerunek: dobroduszny wygląd, białą brodę, strój z czerwonymi i białymi elementami będącymi barwami marki. Tak oto
św. Mikołaj obchodzi w tym roku swoje 85. urodziny!

Świąteczne premiery

W telewizji zagości świąteczna reklama Coca-Cola. Osią kreatywną spotu i jego głównymi bohaterami są ci, którym najbardziej zawdzięczamy radosną atmosferę świąteczną: gotująca i piekąca smakołyki mama, zapracowana ekspedientka pakująca nasze prezenty dla bliskich czy zabiegany ojciec dekorujący dom. Te wszystkie postaci łączy podarowana przez bliską osobę butelka Coca-Cola, dająca radość i uśmiech.

[youtube=”Jba2HHQAz2s”]

 

Równocześnie na sklepowych półkach prezentujemy premierową na polskim rynku limitowaną edycję czerwonej Coca-Cola 0,5 l. Dzięki specjalnej etykiecie każdy, w ciągu zaledwie sekundy, wyczaruje na butelce Coca-Cola czerwoną, świąteczną kokardę. To będzie hit wśród świątecznych gadżetów! Ponadto, Coca-Cola przygotowała nowe, kolekcjonerskie grafiki na puszkach 330 ml i 250 ml, prezentujące wizerunek św. Mikołaja i czerwone ciężarówki.

– Wszyscy czekamy na ten moment, kiedy można zacząć odliczanie do Świąt. W tym roku, nasi konsumenci i fani zasypali nas lawiną pytań i gorących oczekiwań na pojawienie się spotu Coca-Cola na ekranach TV! Byliśmy tym miło zaskoczeni. Dowodzi to jednego. Święta zawsze miały – i nic w tej kwestii nie ulegnie zmianie – czerwone, radosne barwy. Tym bardziej zależy nam na spełnieniu świątecznych oczekiwań: czy to poprzez nowy spot, premierową edycję Coca-Cola z kokardą czy grudniową trasę ciężarówek Coca-Cola po kilkudziesięciu polskich miastach – zapewnia Wojciech Dubasiewicz, kierownik marki Coca-Cola w Coca-Cola Poland Services.

Listopadowa odsłona świątecznej kampanii „Podaruj radość” widoczna będzie w: punktach sprzedaży, na bannerach reklamowych, w TV i  kinach, mediach społecznościowych oraz poprzez dedykowane działania digital i PR.

Za strategię kampanii, planowanie i zakup mediów odpowiada MediaCom, za kreację mediów i dużych formatów – McCann WorldGroup, za przygotowanie materiałów BTL – agencja Fortis, za kreację i obsługę w social media – SMG Liquid Thread. Obsługa PR – Rc2 Raczkiewicz-Chenczke Consultants.

Więcej na profilu Facebook, Twitter, Instagram

 JK