Westwing Home & Living, największy w Polsce klub zakupowy z produktami do wyposażenia i dekoracji wnętrz, otworzył sklep w warszawskim centrum handlowym Arkadia. Jest to pierwszy w Europie sklep stacjonarny tej marki – dotychczas firma sprzedawała meble i dodatki do domu wyłącznie w internecie. Asortyment w nowo otwartym salonie, podobnie jak na stronie Westwing.pl, będzie regularnie się zmieniał.
Westwing Home & Living otworzył swój pierwszy sklep stacjonarny w listopadzie br., dokładnie 5 lat od momentu rozpoczęcia działalności na polskim rynku e-commerce. Założona w Niemczech firma specjalizuje się w sprzedaży online produktów do urządzania i dekoracji wnętrz, które są oferowane w krótkoterminowych, spójnych stylistycznie kampaniach. Ten model zakupowy doskonale sprawdza się w Polsce – Westwing.pl ma już ponad 1,7 mln użytkowników. Dlaczego firma zdecydowała się poszerzyć dotychczasową działalność online o tradycyjny kanał sprzedaży?
„W e-commerce osiągnęliśmy duży sukces – w ciągu zaledwie 5 lat zbudowaliśmy silną i rozpoznawalną markę oraz stabilną i rentowną firmę. Dlatego teraz możemy pozwolić sobie na kolejny krok, jakim jest wejście do sprzedaży offline. Liczymy na to, że dzięki obecności w jednym z największych centrów handlowych w Polsce uda nam się pozyskać nowych klientów, zwiększyć obroty i umocnić naszą pozycję w branży wnętrzarskiej” – wyjaśnia Tomasz Kasperski, dyrektor zarządzający Westwing Home & Living na Europę Środkową.
Z badań przeprowadzonych przez Gemius1 wynika, że ponad połowa Polaków preferuje tradycyjne kanały sprzedaży i nie robi zakupów w Internecie. Przemysław Kowalewski, dyrektor zarządzający Westwing Home & Living na Europę Środkową, przyznaje, że otwierając sklep stacjonarny, firma chce zachęcić nowych klientów, którzy dotychczas nie kupowali online, do korzystania z oferty Westwing.pl: 1 e-Commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska.
„Meble i dodatki do domu Polacy kupują raz na kilkanaście lat, dlatego chcą mieć możliwość dotknięcia i obejrzenia przedmiotu przed zakupem. Dotychczas było to niemożliwe, bo w naszej ofercie można znaleźć produkty z całego świata, które często nie są dostępne w żadnym innym miejscu w Polsce. Otwierając sklep stacjonarny zyskaliśmy przestrzeń, w której możemy prezentować nasze unikatowe towary. Mamy nadzieję, że klienci przeglądający ofertę w warszawskiej Arkadii, przekonają się także do kupowania na stronie Westwing.pl.”
Klub zakupowy Westwing.pl nie ma stałego asortymentu. Codziennie na stronie pojawia się ok. 1000 nowych produktów, dostępnych w niewielkich ilościach i tylko przez kilka dni. A jak będzie wyglądała oferta sklepu?
Marta Suchodolska, dyrektor kreatywna Westwing: „Stworzyliśmy unikalny koncept sprzedaży stacjonarnej, który zakłada częste zmiany w asortymencie. Chcemy, aby klienci mieli dostęp do zróżnicowanych i pasujących do siebie stylistycznie produktów – tak, jak na naszej stronie. Dlatego podzieliliśmy sklep na kilka stref. W każdej z nich prezentujemy meble i dodatki w wybranym stylu. Co dwa tygodnie wymieniamy jedną stylizację, a do pozostałych wprowadzamy nowe produkty. Część z nich jest dostępna tylko w pojedynczych egzemplarzach, inne w niewielkich seriach. Dzięki temu klienci znajdą u nas zawsze coś nowego i niepowtarzalnego.”
MW