Najlepszych przedsiębiorców 2016 roku poznaliśmy podczas uroczystej gali rozstrzygnięcia konkursu Liderzy Jutra, która odbyła się 17 listopada w warszawskim hotelu Sheraton. Plebiscyt zorganizowany został przez ICAN Institute – wydawcę prestiżowego magazynu Harvard Business Review Polska z okazji 20-lecia istnienia.
20 lat inspiracji polskiego biznesu przez ICAN Institute
ICAN Institute od początku swojego istnienia wspiera menadżerów i przedsiębiorców w poprawie jakości swojego biznesu, podnoszeniu poziomu zarządzania, a co za tym idzie zwiększania szansy na sukces. Filarami działalności Instytutu jest edukacja polskich liderów w rozwoju umiejętności biznesowych, a także kreowanie otaczającej ich rzeczywistości gospodarczej oraz wzajemna inspiracja.
Przez ostatnie 20 lat ICAN Institute doradza, w jaki sposób odnieść sukces w biznesie. Dajemy wskazówki jak połączyć życie zawodowe z osobisty; jak w konsekwencji tej synergii odnieść sukces życiowy, którego immamentną częścią niewątpliwe jest pomyślność w biznesie. Osiągnąć go można m.in. wykorzystując doskonałe narzędzia, jakie Instytut oferuje podczas organizowanych szkoleń czy konferencji – powiedział Andrzej Jacaszek, członek Kapituły konkursu, wydawca „Harvard Business Review Polska”.
Jubileuszowy konkurs Liderzy Jutra 2016 to doskonała okazja do uhonorowania tych przedsiębiorców, którzy zmieniają oblicze polskiego rynku, dzięki swoim śmiałym decyzjom, wizjom oraz konsekwencji w działaniu. Świadomych odpowiedzialności za rolę jaką mają do spełnienia w swym otoczeniu i gotowych do pokonywania nowych wyzwań związanych z funkcjonowaniem nowoczesnej gospodarki. Tym samym stanowiących godny do naśladowania wzór.
Konkurs Liderzy Jutra 2016 – finał plebiscytu
Finał plebiscytu był idealnym momentem do integracji środowiska, wymiany doświadczeń oraz wzajemnej inspiracji. Uhonorowano tych, którzy poprzez swoje działania i odwagę w podejmowaniu decyzji osiągnęli spektakularny sukces w swojej branży. Ostateczną decyzję podjęła niezależna Kapituła konkursu, w której skład weszli przedstawiciele elity polskiej sceny biznesowej: dr Witold Jankowski, Andrzej Jacaszek, Paweł Kubisiak, Adrianna Wardzała i Mariusz Smoliński. Wyróżniono laureatów w pięciu kategoriach: Strategia Wzrostu, Innowacje, Ekspansja Zagraniczna, Model Biznesowy i Lider Zmiany. Przyznana została również nagroda specjalna za wyjątkowe dokonania w obszarze wspierania rozwoju polskiej gospodarki.
Za wielkimi sukcesami stoją konkretni ludzie. Prawdziwy lider jedną ręką odważnie kieruje organizacją zgodnie ze swoją wizją, drugą natomiast dba o pracowników – inwestując w ich rozwój, budując silną wewnętrznie strukturę. Taka postawa w powiązaniu z podejściem długookresowym, przy dobrze funkcjonującym zespole pracowników oraz sprawnym zarządzaniu pozwala odnieść imponujący sukces. Wzmacnia ona również możliwości na rynku krajowym i zagranicznym oraz mobilizuje całe środowisko biznesowe do czerpania inspiracji z działań liderów – powiedział dr Witold Jankowski, przewodniczący Kapituły konkursu, prezes zarządu ICAN Institute oraz redaktor naczelny „Harvard Business Review Polska”.
W kategorii Strategia Wzrostu, przyznawanej za wypracowanie ponadprzeciętnego wzrostu dochodów firmy w porównaniu z innymi reprezentantami branży, uhonorowany zostałMariusz Golec – Prezes Zarządu firmy Wielton S.A.
Laureatem w kategorii Ekspansji Zagranicznej, decyzją głosów Kapituły, został Maciej Formanowicz – Prezes Zarządu Fabryki Mebli „FORTE” S.A. przecierający szlaki i budujący pozycję silnego gracza na rynkach zagranicznych został wyróżniony za spektakularny sukces w ekspansji międzynarodowej.
Od wielu lat intensywnie działamy na rynkach zagranicznych. W konkurowaniu z międzynarodowymi liderami pomaga Nam pasja do tego co robimy, zaufanie jakim obdarzyli nas Klienci, najwyższej jakości produkty i doświadczenie. Te wszystkie elementy są podstawą naszej ekspansji i jednocześnie dobrym przepisem na sukces. – powiedział Maciej Formanowicz – Prezes Zarządu Fabryki Mebli „FORTE” S.A
W kategorii Model Biznesowy, za osiągnięcie i utrzymanie wysokiego tempa rozwoju firmy przy wykorzystaniu unikalnych narzędzi oraz nowatorskich rozwiązań, laureatami zostali Adam i Jerzy Krzanowscy – Grupa Nowy Styl.
Zwycięzcą w kategorii Przełomowe Innowacje, za konsekwentne wdrażanie nowoczesnych rozwiązań, które skutecznie wpływają na zmiany i wyznaczają nowe standardy w branży, został Mirosław Lubarski – Członek Zarządu, Dyrektor ds. Marketingu w grupie Polskie Składy Budowlane S.A.
Uroczystość rozstrzygnięcie konkursu została zakończona przez wręczanie nagrody w kategorii Lider Zmiany, za skuteczne przeprowadzenie swojej firmy przez trudną i wymagającą zmianę. Laureatem została Krzysztof Folta – Prezes Zarządu TIM S.A. Decyzją Kapituły konkursu Krzysztof Foltazostał również uhonorowany nagrodą specjalną Harvard Business Review Polska za niezłomność we wprowadzaniu swojej firmy w erę rewolucji cyfrowej.
Wielkie zmiany wymagają odwagi. Ich przeprowadzenie dla wielu organizacji to szansa na osiągnięcie zupełnie nowego poziomu. Nie wszyscy jednak się na to decydują – dokonać tego mogą jedynie prawdziwi liderzy. Podstawą każdego działania w biznesie są ludzie. To na nich opiera się cały kręgosłup firmy. Dlatego tak istotne jest wsparcie i inwestowanie w swoich pracowników. Rozwój jest bardzo ważny – pozwala on odkryć zupełnie nowe poziomy własnych możliwości. Dzięki takiemu podejściu mamy pewność, że ewolucji naszej organizacji towarzyszyć będą najlepsi z najlepszych i godni zaufania ludzie. To podstawa dobrej zmiany – powiedział Krzysztof Folta–Prezes Zarządu TIM S.A.
Laureaci konkursu to wybitni menadżerowie, którzy swoimi działaniami wspierają rozwój polskiego biznesu i w znaczący sposób wpływają na krajową gospodarkę. Uroczystość rozstrzygnięcia plebiscytu była doskonałą okazją do podsumowania dotychczasowych osiągnięć, ale również idealnym momentem do wyznaczenia nowych celów na kolejne lata.
Plebiscyt został objęty honorowym Patronatem Ministerstwa Rozwoju, a Partnerem wydarzenia została Krajowa Izba Gospodarcza.
Patronami medialnymi wydarzeni byli: VIP, Marketer+, Nowa Sprzedaż.
MW