Logo

Trade marketing

Bądź bardziej #selfieless na Święta

Każdego dnia na świecie powstają 93 mln[1] selfie. W tym przedświątecznym okresie warto zrezygnować z kolejnego autoportretu i skierować swój aparat na innych – to właśnie jest główne przesłanie akcji #selfieless

Każdy może dołączyć do akcji, czerpać radość z pomagania, a także zachęcać rodzinę i przyjaciół do zaangażowania i tym samym być bardziej #selfieless podczas nadchodzących Świąt. Wystarczy zrobić zdjęcie dokumentujące bezinteresowną pomoc (nie selfie), opublikować je na swoich profilach społecznościowych z hasztagiem #selfieless i nominować trzech przyjaciół, którzy dołączą do akcji.

Czas poświęcony dla drugiego człowieka to jeden z najcenniejszych prezentów, jakie można ofiarować. Oto kilka pomysłów na bezinteresowną pomoc:

  • oddaj krew;
  • pomóż osobie starszej, np. w zakupach;
  • zaopiekuj się dzieckiem znajomych, dając im chwilę dla siebie;
  • odwiedź dom opieki i porozmawiaj z podopiecznymi – to dla nich wiele znaczy;
  • jeśli kochasz zwierzęta koniecznie znajdź czas na spacer z psem ze schroniska – one tak samo jak ludzie pragną uwagi i miłości;
  • pomóż potrzebującym w świątecznych zakupach;
  • zapłać za obiad nieznajomego, który tego potrzebuje.

Inicjatorem akcji #selfieless jest firma Canon Europe, która aby zachęcić do dzielenia się dobrem, przekazała milion euro na Czerwony Krzyż – organizację charytatywną, która ma ogromne doświadczenie w prowadzeniu działań na rzecz drugiego człowieka. Do akcji dołączają ludzie z całej Europy, którzy dokumentują swoją bezinteresowną pomoc, a także, za pośrednictwem kanałów social media nominują swoich znajomych, zachęcając do robienia czegoś dobrego dla innych.Do tej społecznej inicjatywy przyłączyli się także pracownicy Canon Polska, którzy poświęcili czas na wyremontowanie świetlicy PCK dla dzieci w Płocku, a także przygotowali i przeprowadzili warsztaty fotograficzne dla podopiecznych korzystających z tej placówki. W ramach działań prowadzonych lokalnie, wśród pracowników odbyła się także zbiórka rzeczy dla potrzebujących.

– Święta to czas, kiedy obdarowujemy innych. Często niewielkie działanie może odmienić czyjeś życie, szczególnie w tym wyjątkowym okresie. Właśnie dlatego zapraszamy ludzi, aby wykorzystali swoje aparaty i pokazali, jak łatwo jest pomagać. Zasady są proste: zrób coś dobrego, sfotografuj to, podziel się z innymi w mediach społecznościowych i podaj dalej, zachęcając do działania rodzinę czy przyjaciół – komentuje Lee Bonniface, Marketing Director w regionie EMEA w Canon Europe.

Więcej informacji na stronie www.canon.pl/selfieless oraz na Facebooku www.facebook.com/CanonPolska

[1] Źródło: Google, czerwiec 2014 r.

MW