Logo

AktualnościGadżety reklamowe

Agencje reklamowe podsumowują 2016 r. w branży artykułów promocyjnych

Jakie były najpopularniejsze gadżety reklamowe w minionym roku? Jakie trendy dominowały w branży artykułów promocyjnych? I czego możemy spodziewać się w 2017? Na te pytania odpowiadają przedstawiciele agencji reklamowych.

Bartłomiej Skotak, właściciel, Agencja A.B. Promo

Najpopularniejszy gadżet/artykuł roku 2016

Zdecydowanie najpopularniejszym produktem w 2016 r. biorąc pod uwagę wielkość sprzedaży w naszej firmie okazały się notesy zamykane na gumkę, w okładce z PU (ekoskóra), zarówno w formacie A5 jak i A6 np. AR1800 NOTELUX lub AR1804 ARCONOT z oferty Mid Ocean Brands Polska lub notesy ASTURIAS R64227 z oferty PAR BAKUŁA, które oferujemy klientowi końcowemu jak i pośrednikom z różną formą znakowania. Począwszy od najbardziej ekonomicznego nadruku monochromatycznego (sitodruk), poprzez bardziej wysublimowane formy znakowania – czyli grawer laserowy lub tłoczenie logo, jak również wybierany przez coraz szerszy krąg klientów druk cyfrowy umożliwiający nadruk w pełnym kolorze na prawie całej powierzchni okładki. Interesująca koncepcja oznakowania okładki notesu z całą pewnością wpływa na większe zainteresowanie klienta końcowego tak uniwersalnym gadżetem reklamowym, jakim ciągle pozostają notesy i sprawia, że z przyjemnością korzystamy z tego produktu przez cały rok. Popularność notesów wynika moim zdaniem również z możliwości odpowiedniej ekspozycji treści reklamowej – zapewniają duże pole do znakowania pozwalające oprócz logotypu umieścić dodatkowe informacje istotne dla reklamodawcy. Jak też z faktu, że notesy reklamowe są produktem, który może być dedykowanym dla prawie każdego odbiorcy.

Trend roku 2016

W minionym 2016 roku oprócz artykułów reklamowych bezpośrednio nawiązujących swoim charakterem do promowanego produktu lub marki można było odnotować pewne stale tendencje. Bardzo często klienci poszukiwali produktów ekologicznych np. długopisów wykonanych z makulatury (ARTEL IT3892 z oferty MOB Polska), zakładek memo (IDEA MO7804) notesów ekologicznych z dołączonym długopisem typu SONORA i SONORA PLUS, przy czym wyznacznikiem oprócz ekologicznego charakteru była również przystępna cena produktów. Dużym zainteresowaniem cieszyły się też różnego rodzaju torby na zakupy bawełniane jak też wykonane z materiału non-woven.

Wraz z nastaniem okresu imprez plenerowych (maj-sierpień) wzrosło zainteresowanie artykułami typowo sezonowymi np. pelerynami przeciwdeszczowymi i parasolami lub okularami przeciwsłonecznymi, głównie klasycznymi kształtami (np. MO7455 AMERICA -dostawca MOB Polska) oraz nieśmiertelnymi piłkami plażowymi (np. IT1627 PLAYTIME z oferty MOB Polska).

Dużym zainteresowaniem cieszyły się też produkty dedykowane do smartfonów – począwszy od tych zapewniających ochronę przed wodą i piaskiem podczas wakacyjnych podróży (np. pokrowiec CRYSTAL R64327 z oferty PAR BAKUŁA) , poprzez produkty do codziennej konserwacji np. czyściki do ekranów (prym wiodły czyściki TRIM R64455 – dostawca PAR BAKUŁA) do touch penów – czyli długopisów z końcówką do ekranów dotykowych, umożliwiających zarówno zapisanie informacji, jak też jednoczesną wygodną obsługę urządzenia dotykowego (np. model TIN 19511 oferowany ASGARD). Wraz z końcem roku wzrosło zainteresowanie produktami PREMIUM – np. klasycznymi upominkami skórzanymi – portfelami, teczkami na dokumenty, markowymi artykułami piśmienniczymi np. firmy PARKER czy też droższymi modelami powerbanków lub pamięci USB.

Gadżety 2017

Trudno przewidzieć tendencje w 2017 roku. Sporo będzie zależało do ogólnej kondycji gospodarki, a co za tym idzie konkretnych budżetów przeznaczonych na akcje marketingowe i środków, jakimi będą dysponowali klienci końcowi na promocję. Z całą pewnością nie zmniejszy się zainteresowanie produktami ekologicznymi oraz sezonowymi. Myślę, że coraz większą popularnością będą się cieszyły produkty dedykowane do urządzeń z ekranami dotykowymi. Jeśli chodzi o nowości, sporym zainteresowaniem mogą się cieszyć notatniki A5 w poliestrowej okładce z 96 stronami w linie, z dodatkową kieszonką w tylnej stronie okładki, do której można schować np. wizytówki lub dokumenty (FABRIC NOTE MO9046 z nowej oferty MOB Polska).

 

Joanna Warkocka, Managing Director, BTL FORMS Effective Advertising

Najpopularniejszy gadżet/artykuł roku 2016

Bezapelacyjnie hitem gadżetowym 2016 roku były gadżety elektroniczne: okulary 3D, powerbanki, pendrive, drony. Szczególną popularnością cieszyły się modele powerbanków o wysokich pojemnościach oraz silikonowe USB w indywidualnym kształcie. Odnotowaliśmy również znaczący wzrost sprzedaży smartwatchy, smartbandów, jak również gadżetów sportowych: kamer sportowych, słuchawek, pulsometrów, lampek rowerowych, kompletów biegowych, bidonów, plecaków oraz gadżetów odblaskowych.

Trend roku 2016

Adaptacja nowości technologicznych była dominującą tendencją ubiegłego roku w branży reklamowej. Elektronika użytkowa: notesy elektroniczne, kamery internetowe i sportowe, głośniki, ładowarki indukcyjne, okulary 3D stanowiły clue oferty 2016. W spektrum zainteresowań kontrahentów znalazły się produkty certyfikowane, markowe, których walory jakościowe i estetyczne wzmacniały pozytywny wizerunek firmy. Wybór artykułów promocyjnych koncentrował się głównie na zaspokojeniu zróżnicowanych potrzeb odbiorców, szczególny nacisk kładąc na ich wielofunkcyjność, trwałość, użycie nowoczesnych materiałów i wysoką jakość.

Gadżety 2017

Rok 2017 będzie zdominowany nowoczesnymi technologiami i kontynuacją widocznego od wielu lat jego wpływu na branżę reklamową. Nowe aplikacje będące podstawą wielu interaktywnych, innowacyjnych gadżetów czy coraz częściej stosowane kreatory produktów to istotne elementy oferty produktowej 2017, a spektakularne nowości: elektroniczny papier zmieniający kolory, elastyczne ekrany sterowane nie tylko przez dotyk z pewnością sprowokują designerów do stworzenia nowych, ekscytujących gadżetów.

dr Edyta Lisowska, Managing Director, EBLIS B&L

Najpopularniejszy gadżet/artykuł roku 2016

W 2016 roku dalej zainteresowaniem cieszyły się powerbanki, a także Gogle VR oraz produkty wysoko spersonalizowane czyli zadrukowane w całości dla klienta lub specjalnie zestawione w pudełka jako komplety.

Trend roku 2016

Zdecydowanie Gogle VR.

Gadżety 2017 roku

Tego dowiemy się na pewno na nabliższych targach.

Beata Wilkowska, Key Account Manager, Milion Gadżetów

Najpopularniejszy gadżet/artykuł roku 2016

Największą popularnością cieszyła się poligrafia, a konkretnie rożnego rodzaju notesy. Nadal utrzymuje się trend „eko” i klienci zwracają szczególną uwagę na to z czego są one wykonane. Mamy więc notesy zrobione w całości z papieru po recyklingu, a także z korkową lub lnianą okładką. Nowością są zeszyty z papieru z kamienia. Do produkcji tego papieru nie używa się drewna, celulozy, ani wody, a dodatkowo jest on odporny na rozdarcia i ulega szybkiej biodegradacji.

Trend roku 2016

Coraz większe zainteresowanie budziły powerbanki, których mnogość kształtów i modeli pozwala wybrać coś dla każdej firmy. Oprócz tego wszystkie dodatki do smartfonów czyli głośniki, samowyzwalacze, pamięci zewnętrzne i selfiesticki.

Gadżety 2017 roku

Myślę, że w 2017 roku będzie królować elektronika czyli powerbanki, smartwatche, głośniki bezprzewodowe oraz inne dodatki do komórek. Na pewno spore zainteresowanie wśród kupujących wzbudzą takie nowości, jak okulary VR, a może nawet i drony.

Gadżetów reklamowych szukajcie na największej wyszukiwarcie artykułów promocyjnych: www.giftsonline.pl

 

KL