Udana kampania POS to nie tylko starannie wykonane materiały wspierające sprzedaż. To także właściwe i umiejętnie zaplanowane działania związane z zamawianiem, montażem i kontrolą całego asortymentu POS. To łatwy sposób dobierania najbardziej odpowiednich nośników reklamowych, dopasowanych do potrzeb i możliwości danego punktu sprzedaży. W takim planowaniu i logistyce pomogą nam nowoczesne rozwiązania IT.
Kiedy już wymyślimy sobie kampanię, zaplanujemy budżet, zdecydujemy się na konkretne POS-y dopasowane do potrzeb i możliwości danego punktu sprzedaży, co dalej? Jak na bieżąco sprawdzać czy nasze POS-y dotarły na czas w wybrane miejsca i zostały poprawnie zmontowane, jak zadbać o ich rotację, czy wymianę, jak kontrolować ich zatowarowanie lub ocenić czy nasza kampania przyniosła oczekiwane efekty? Dziś mamy taką możliwość. W zaplanowaniu i kontroli pomogą nam nowoczesne aplikacje, dzięki którym zaoszczędzimy cenny czas, ale także sprawnie przeprowadzimy całą kampanię, a nawet kilka akcji jednocześnie. Jednym z narzędzi jest POSplanner. Jego autorem jest producent materiałów POS, który wyszedł naprzeciw potrzebom swoich klientów i umożliwił korzystanie z nowoczesnych rozwiązań w dowolnych konfiguracjach.
System POSplanner powstał z myślą o wspieraniu marketingowych kampanii POS i ułatwieniu ich koordynacji. Aplikacja umożliwia planowanie kampanii, przygotowanie materiałów POS, zamawianie, a także kontrolowanie takich obszarów jak: logistyka, stan realizacji dostaw i instalacji materiałów. Dzięki jednemu oprogramowaniu można zarządzać kampaniami nawet w kilkuset lokalizacjach jednocześnie, a także monitorować na bieżąco cały proces.
System zintegrowany jest ze sklepem on-line, dzięki czemu pozwala również na szybkie i sprawne domawianie nowych POS-ów i druk od ręki.
Kilka funkcji w jednym miejscu
POSplanner to bardzo intuicyjna aplikacja webowa. Dzięki przejrzystemu interfejsowi wszystkie informacje są tak uporządkowane, aby bardzo łatwo do nich dotrzeć, co jest niezwykle istotne w procesie planowania.
W prosty sposób możemy przygotować działania dotyczące danej kampanii POS w wielu obiektach i w różnych lokalizacjach. Możemy np. oznaczyć datę, kiedy materiały POS powinny dotrzeć do konkretnego punktu sprzedaży i zostać zainstalowane. Możemy prowadzić różne kampanie jednocześnie. Ponadto, aplikacja ułatwia nam ustalenie, czy wszystkie działania zostały zrealizowane w terminie dzięki możliwości publikacji potwierdzeń graficznych dotyczących np. instalacji materiałów.
W kilku prostych krokach zaplanujemy kompleksowe akcje promocyjne, a w tym ilość wykorzystywanych POS-ów, terminy trwania ekspozycji oraz kwotę, który chcemy przeznaczyć. Już na wstępie mamy ceny, dzięki którym możemy oszacować koszty i bardziej racjonalnie zarządzać budżetem, uwzględniając przy okazji wszystkie składowe kampanii. Określimy też konkretne sklepy czy oddziały, do których wybrane materiały mają dotrzeć. Dzięki kreatorowi w łatwy sposób dostarczymy pliki – projekty graficzne, co znacznie przyspieszy proces produkcji.
Zaplanowane przez nas działania oraz materiały POS na bieżąco możemy monitorować. W tym zachodzące w projekcie zmiany – np. czy został już wydany numer listu przewozowego lub czy paczka dotarła do wybranego oddziału. Mamy również możliwość natychmiastowego zgłoszenia reklamacji. W przypadku np. uszkodzenia mechanicznego w sklepie, opisu usterki i załączenia fotografii, możemy przyspieszyć proces wymiany np. folii na witrynie, naklejki podłogowej czy standu.
Program umożliwia wygenerowanie raportu ze stopnia zaawansowania kampanii. Taki dokument zawiera kompletne informacje dotyczące projektu i etapu, na którym aktualnie się on znajduje.
Praktyczna pomoc od zaraz
Przy planowaniu następnych kampanii, warto pomyśleć o narzędziach, które znacząco ułatwią zarządzanie rozległymi projektami i które rzeczywiście ułatwiają pracę działom marketingu, a przede wszystkim oszczędzają czas i pieniądze.
Ewa Studniarek
PR&Marketing Manager
POSperita
Artykuł ukazał się OOH magazine nr 1/2017. Pobierz wersję online TUTAJ.