Logo

Trade marketing

Brandy Design dla Dorato Bianco

Studio projektowe Brandy Design było odpowiedzialne za redesign marki, przygotowany na jubileusz Dorato Bianco w Polsce.

Dorato Bianco to najczęściej wybierane wino musujące w Polsce i zarazem symbol tej kategorii alkoholi, który gości na polskich stołach nieprzerwanie od 25 lat. Świętują i celebrują nim ważne wydarzenia prawie wszystkie grupy społeczne w najróżniejszych sytuacjach, od chrzcin i komunii do poważnych państwowych świąt.

– Egalitaryzm tego produktu stawiał przed nami spore wyzwanie, gdy z okazji okrągłej rocznicy Dorato, Ambra SA zdecydowała się na odświeżenie jego wizerunku. Ten szczególny redesign powierzono naszej agencji Brandy Design, która sprawuje opiekę kreatywną nad całą linią marki. Zielone szkło zostało zastąpione białym, nadającym butelce świetlistości, a na etykiecie pojawiły się secesyjne, złote ornamenty. W pierwotnych założeniach planowaliśmy wiele uszlachetnień, jak tłoczenia i hot stamping, jednak ostateczna wersja skierowana do produkcji mocno je ograniczyła ze względu na zastosowaną technologię klejenia etykiet – tłumaczy charakter zmian Maciej Konopka, dyrektor artystyczny Brandy.

Mimo tych ograniczeń dzięki zastosowanym zabiegom graficznym udało się nadać Dorato 25 Years Old wyjątkowy, stanowiący kwintesencję celebracji charakter, który poprzez bogatą, secesyjną ornamentykę odwołuje się do epoki szalonego fin de siecle’u, w powszechnym mniemaniu epoki szampańskiej zabawy, balów i kabaretów, a zarazem czasów, gdy jakość produktu wynikała z jej manufakturowego charakteru.

www.brandy.pl

JK