Fundamentem silnej marki są nie tylko dobre i niezawodne produkty, ale również wszystkie istotne działania prowadzone wokół produktów – wsparcie sprzedażowe, doradztwo, logistyka itd. Sukces rynkowy to wypadkowa wielu różnych czynników. Jednym z nich jest bez wątpienia skuteczne dotarcie do odpowiednich grup odbiorców i nieustanny dialog z nimi. Grupa ATLAS wykorzystuje w tym celu szereg nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych, nie zapominając jednocześnie o tradycyjnych działaniach marketingowych.
Konsekwentny rozwój
Atlas to przykład firmy, która na przestrzeni ponad 25 lat, przeistoczyła się z małego, łódzkiego przedsiębiorstwa w lidera na rynku chemii budowlanej. W ofrecie firmy znajduje się pełna gama produktów chemiii budowlanej, opartych o surowce cementowe, gipsowe i anhydrytowe, bitumiczne oraz epoksydowe. To najszersza oferta na polskim rynku. Firma z powodzeniem działa również poza granicami naszego kraju. Co jest sekretem takiego sukcesu? Z pewnością nieustanny, zrównoważony rozwój, konsekwentne rozbudowywanie portfolio, a także wsłuchiwanie się w potrzeby rynku i dialog z nim. Kluczowe są również takie wartości biznesowe, jak rzetelność, uczciwość w komunikacji oraz szacunek dla kontrahentów i pracowników. W centrum działalności zawsze pozostanie produkt i troska o jego najwyższą jakość. Odpowiednia strategia reklamowa i wizerunkowa są jednak niezbędne, aby osiągnąć zamierzony efekt.
Przemyślana komunikacja
Wspólnym mianownikiem w komunikacji Grupy ATLAS jest wysoka jakość – zarówno produktów, jak i współpracy. To właśnie ona buduje poszucie bezpieczeństwa, zaufanie i przywiązanie do marki.
– Specyfika branży budowlanej definiuje wiele różnych grup docelowych. Łańcuch rozpoczyna się od projektanta, a kończy na inwestorze indywidualnym lub instytucjonalnym. Po drodze są jeszcze fachowcy, generalni wykonawcy, nadzór budowlany, wreszcie partnerzy biznesowi – szefowie punktów sprzedaży oraz handlowcy. Do każdej z tych grup kierowane są określone działania, zaprojektowane tak, aby odpowiadały na oczekiwania, a także zapotrzebowanie każdej z nich – tlumaczy Paweł Kisiel, wiceprezes zarządu ds. sprzedaży i marketingu Grupy ATLAS.
Na szczególne wyróżnienie zasługuje komunikacja firmy z fachowcami. To im dedykowany jest specjalny program lojalnościowy oraz szeroka działalność szkoleniowa i program certyfikacji. Wspólnie z fachowcami tworzony jest także magazyn „ATLAS fachowca” i portal AtlasFachowca.pl, które integrują wykonawców wokół najsilniejszej marki budowlanej w Polsce.
Nie tylko Polska
Export to dziś 20% działalności firmy. Jeśli chodzi o komunikację na rynkach zagranicznych, ATLAS zawsze uwzględnia lokalną specyfikę i różnice w efektywnych metodach dotarcia do klienta. W Wielkiej Brytanii na przykład, najskuteczniejsze okazują się działania edukacyjne i szkoleniowe, a dla odmiany na Białorusi – efekty przynosi program lojalnościowy.
Od początku swego istnienia firma ATLAS nie pozostaje obojętna na potrzeby otoczenia, realizując konsekwentne i szeroko zakrojone działania CSR. Powołana w 1996 roku Fundacja Dobroczynności ATLAS, wspiera osoby znajdujące się w trudnej sytuacji życiowej. ATLAS jest także aktywnym mecenasem kultury – w Łodzi działa galeria ATLAS Sztuki, która jest dziś jednym z najbardziej cenionych miejsc wystawienniczych na mapie Polski.
ATLAS i Kamil Stoch – łączą od progu
Od 2015 roku marka ATLAS jest sponsorem generalnym Kamila Stocha – najlepszego polskiego skoczka narciarskiego, dwukrotnego mistrza olimpijskiego. Pozornie niezwiązany ze sobą świat branży budowlanej i skoków naciarskich opiera się na podobnych fundamentach, jakimi są: precyzja, bezpieczeństwo i decydujące znaczenie efektu końcowego. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że zarówno Kamil Stoch, jak i produkty ATLAS łączą Polaków już od progu. Dla Kamila jest to próg skoczni, a dla firmy – próg niemal każdego polskiego domu czy mieszkania, które powstały przy użyciu jej produktów.
Sponsoring Kamila Stocha to dla firmy Atlas pole do zastosowania wielu niestandardowych działań promocyjnych. W ramach kampanii „Mistrz jest w każdym z nas!“, Kamil Stoch i Przemysław Dynak – Certfikowany Fachowiec ATLAS, zamienili się pracą i pod okiem mistrzów próbowali sił w profesji przeciwnika. Emocje były ogromne, a mini-serial, w którym uwieczniono zmagania mistrzów, można obejrzeć na kanale YouTube i Facebooku firmy.
ATLAS błyskawicznie zareagował także kiedy podczas zawodów Pucharu Świata w norweskim Lillehammer nie zagrano hymnu polskiego po wygranej Kamila. Mazurka Dąbrowskiego dla zwycięzcy konursu zaśpiewali wtedy… pracownicy firmy! ATLAS przygotował też dla Norwegów oraz organizatorów kolejnych zawodów Pucharu Świata niespodziankę – płytę z oficjalną wersją hymnu Polski. Po to, aby w przyszłości nie zabrakło już tego, jakże ważnego dla polskich skoczków i kibiców, elementu towarzyszącego dekoracji. Akcja ta spotkała się z dużym zainteresowaniem i została doceniona jako świetny przykład real-time marketingu – którego podstawą jest szybkie reagowanie na istotne wydarzenia.
Co dalej?
ATLAS ma apetyt na jeszcze więcej i z pewnością będzie coraz bardziej się rozwijać. Rynek budowlany jest konkurencyjny, dlatego pozycja lidera musi być stale umacniana. W nadchodzącym czasie firma planuje wprowadzenie wielu nowych, innowacyjnych produktów. Będąc czołowym graczem na rynku polskim i w państwach ościennych, ATLAS planuje także dalszą ekspansję – na Europę Zachodnią. Do 2018 roku przedłużono również umowę sponsorską z Kamilem Stochem. Dzięki temu możemy spodziewać się, że logo ATLAS będzie z nami nie tylko w czasie wiosenno-letnich prac remontowo-budowlanych, ale także podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pyeongchang.
Wywiad z wiceprezesem Grupy ATLAS, Pawłem Kisielem: CZYTAJ TUTAJ.
Artykuł ukazał się OOH magazine nr 1/2017. Pobierz wersję online TUTAJ.
JK