Wystartowała ogólnopolska kampania promocyjna 10. edycji Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie. Layout tegorocznej odsłony wydarzenia utrzymany jest w stylistyce przełomu lat 80-tych i 90-tych. Plakaty festiwalowe zawisną na citylightach w największych polskich miastach (m.in. w Warszawie, Katowicach oraz w Krakowie). Billboardy będą eksponowane w Krakowie. Autorem kreacji graficznej jest Łukasz Markiewicz. Za planowanie i zakup mediów odpowiada departament marketingu Krakowskiego Biura Festiwalowego. Strategicznym sponsorem tegorocznej edycji Festiwalu jest TAURON Polska Energia SA. Mecenasami Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie są – Bukovina Resort i Autoremo Spółka Jawna, sponsorem – Galeria Krakowska, a strategicznymi partnerami – Cinema City Poland i Kraków Airport. Festiwal rozpocznie się 17 maja i potrwa siedem dni (do 23 maja). Współorganizatorem FMF jest radio RMF Classic.
Layout jubileuszowej 10. edycji FMF to proste elementy geometryczne w jaskrawych, neonowych kolorach i niepowtarzalne gradienty reprezentują fascynację rodzącą się w tych czasach technologią komputerową. Przełom lat 80-tych i 90-tych to także pierwsze magnetowidy i kaset VHS. Opisany styl graficzny, jak i emocje stały się w prostej linii inspiracją do stworzenia tegorocznej kreacji Festiwalu, spójnej z bardzo bogatym i różnorodnym programem tegorocznej odsłony wydarzenia.
Już tradycyjnie, Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie – poprzez strategiczną współpracę z radiem RMF Classic – zyska ogólnopolski rozgłos. W eterze usłyszymy – dedykowane audycje, specjalne relacje prosto z koncertowych miejsc, wywiady z kompozytorami i gośćmi specjalnymi goszczącymi w Krakowie na Festiwalu. W ramach promocji RMF Classic zaplanowało także kampanię spotową.
Festiwal jest mocno obecny w przestrzeni publicznej. Kampania outdoorowa obejmuje ekspozycję citylightów (Warszawa, Katowice i Kraków), billboardów (Kraków), plakatów na słupach (w centrum Krakowa), a także plakatów w formacie B2 (plakatowanie, dystrybucja na krakowskich uczelniach, w kawiarniach, pubach, restauracjach i instytucjach kultury). Spot video promujący Festiwal prezentowany jest m.in. w Punktach Sieci Informacji Miejskiej InfoKraków oraz na ekranach zlokalizowanych w największej sieci kin w Polsce – Cinema City, a także w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym MPK. Na Rynku Głównym w Krakowie oraz przy Centrum Kongresowym ICE Kraków będą eksponowane festiwalowe flagi. Kreacja 10. FMF zawiśnie także na słupach zlokalizowanych w centrum miasta.
Kampanię uzupełnią działania zaplanowane w mediach patronackich, takich jak: telewizja TVN Fabuła (kampania spotowa na antenie TVN i TVN24 oraz obszerna oprawa redakcyjna na antenie stacji TVN Fabuła); magazyn „VIVA!” – pionier na polskim rynku magazynów people (kampania reklamowa w dwutygodniku, a także oprawa redakcyjna w portalu Viva.pl) i luksusowy miesięcznik dla kobiet „Uroda Życia”. Ponadto, kampanię zapewnią: największy i najczęściej odwiedzany polski serwis filmowy – portal Filmweb; nowoczesny magazyn branżowy „Presto”; magazyn „THINKTANK” i miesięcznik „Karnet”. Całość dopełni emisja spotów na antenie radia RMF FM oraz kampania w portalu horyzontalnym WP.pl.
Na jubileuszowy 10. Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie zapraszamy od 17 do 23 maja. Bilety na festiwalowe koncerty można kupić za pośrednictwem portalu www.eventim.pl oraz w punktach sieci informacji miejskiej InfoKraków (z wyjątkiem InfoKraków w Balicach).
Pełny program festiwalu jest dostępny na stronie internetowej: www.fmf.fm.
Organizatorami Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie są: Miasto Kraków, Krakowskie Biuro Festiwalowe oraz RMF Classic.
JK