Logo

Marketing MIX

„Szczęśliwa wątroba, szczęśliwy Ty” – rusza nowa kampania dla wątroby

Wątroba to jeden z najważniejszych narządów w organizmie człowieka. Można wyliczyć ponad 500 funkcji, które spełnia dla całego organizmu[1]. Mało kto myśli o tym, że wątroba jest niezbędna do życia, tak jak serce[2]. W celu zwiększenia świadomości na temat tego kluczowego narządu, firma Sanofi, producent leku Essentiale® Forte, rozpoczyna kampanię edukacyjną „Szczęśliwa wątroba, szczęśliwy Ty”.

Jak pokazuje raport z badania realizowanego przez GFK Polonia „Polacy a ich wątroba”, jedynie 50% Polaków jest świadomych odtruwającej roli wątroby. A tylko jedna piąta respondentów potrafi wymienić objawy typowe dla chorób wątroby (zmęczenie, apatia, osłabienie czy nudności)[3].

Osią kampanii, jest platforma www.szczesliwawatroba.pl, wraz z Ogólnopolskim Testem Wątroby, z którego odpowiedzi posłużą do stworzenia podsumowania na temat „wątroby Polaków”. Na stronie znaleźć można również wyniki badania GFK Polonia, dotyczącego świadomości istotności wątroby w organizmie człowieka i wiedzy na temat jej funkcji. Ponadto, zarówno na platformie akcji, jak i portalu społecznościowym Facebook: Szczęśliwa Wątroba, będzie można zapoznać się z praktycznymi poradami i wskazówkami dotyczącymi wspomagania wątroby na co dzień, przygotowanymi we współpracy ze specjalistami z dziedzin medycyny, dietetyki i sportu. A także faktami i ciekawostkami na temat tego organu.

Inicjatorem kampanii „Szczęśliwa wątroba, szczęśliwy Ty” jest lek Essentiale® Forte. Patronami akcji są: Fundacja Gwiazda Nadziei oraz Koalicja Hepatologiczna.

Kampania, która potrwa do końca 2017 r. obejmuje Internet, media społecznościowe, prasę, outdoor i promocję w miejscach sprzedaży. Za stworzenie strategii, ideę kreatywną, koncepcję i egzekucję działań w kanałach digital oraz social media, a także mediach tradycyjnych – outdoor, odpowiada agencja Atom Click. Działania komunikacyjne w trakcie trwania całej kampanii prowadzi Procontent Communication.

JK

[1] Rózga J i wsp. Co nowego w leczeniu wątrobowozastępczym? Hepatologia 2014; 14: 139-148.

[2] Sawicki W. Histologia. Wydawnictwo Lekarskie PZWL. Warszawa 2005: 430–431, 434–438.

[3] Raport z badania ilościowego „Polacy a ich wątroba”. Celem raportu było zbadanie w społeczeństwie świadomości istotności wątroby w organizmie człowieka, wiedzy na temat funkcji spełnianych przez ten narząd, postaw i zachowań wobec wątroby, poznanie stylu życia respondentów. Badanie wykonano metodą CAPI (Computer Assisted Personal Interviews) na reprezentatywnej próbie 1000 Polaków w wieku 15+ w terminie 3-8 marca 2017. Wszystkie zaprezentowane dane są estymowane na podstawie raportu z badania: http://www.gfk.com/pl/aktualnosci/press-release/niska-swiadomosc-polakow-na-temat-roli-watroby-i-zagrozen-jej-prawidlowego-funkcjonowania/. Data dostępu: 13.04.2017 r.