Logo

Event MIX

Nie tylko kawa – trendy w konferencyjnych przerwach kawowych

Przerwa kawowa to wyczekiwany przez wszystkich moment organizowanych wydarzeń i konferencji. Służy nie tylko naładowaniu energii, odprężeniu się, ale także sprzyja nawiązywaniu kontaktów towarzyskich. Sprawdź najnowsze trendy i zmieniające się oczekiwania branży spotkań. 

Oferta skrojona na miarę potrzeb

Największą zaletą przerw kawowych jest możliwość naładowania baterii i pobudzenia organizmu do dalszego wysiłku. Ale nie tylko, przerwy kawowe dają także możliwość nawiązania bliższych relacji pomiędzy uczestnikami spotkania, dyskusji i wymiany kontaktów. Czas jej trwania w dużej mierze uzależniony jest od tematyki, branży i czasu trwania konferencji. Najwięcej przerw kawowych w trakcie spotkania oczekują przedstawiciele kreatywnych zawodów; graficy, pracownicy agencji reklamowych i dziennikarze. Standardowe pakiety konferencyjne odchodzą w zapomnienie. Według specjalistów z branży MICE, większość pakietów jest tworzona indywidualnie pod konkretne potrzeby organizatora i uczestników planowanego wydarzenia.

– W naszym hotelu posiadamy kilka rodzajów przerw kawowych, żeby każdy mógł wybrać idealną dla siebie opcję. Naszą najnowszą propozycją jest „Oferta Krakowska”, która jest dedykowana do osób chcących zagłębić się w krakowskie obyczaje i smaki – cieszy się ona sporym powodzeniem wśród turystów zagranicznych. Posiadamy również tzw. opcję energetyczną, której celem jest orzeźwienie i dodanie energii często przy długich konferencjach mówi Piotr Kocimski, Food&Beverage Manager w Hilton Garden Inn Kraków Airport.

Trend personalizacji oferty konferencyjnej i związanymi z nią przerwami kawowymi, widoczny jest nie tylko w serwowanym menu, ale także w stronie wizualnej. Dużym zainteresowaniem cieszą się tematyczne przerwy kawowe, które swoim menu, a przede wszystkim estetyką, nawiązują do konkretnego tematu konferencji/ wydarzenia lub działalności firmy. Dlatego hotele coraz częściej decydują się na współpracę z dekoratorami wnętrz i florystami, oraz na dość oryginalne formy serwowania dań, gdyż je się także oczami. Uczestnikom konferencji zależy również na spersonalizowanych upominkach, które odpowiednio dobrane, mogą sprawić, że klient na długo będzie pamiętał o wydarzeniu i danym obiekcie – może być to specjalnie skomponowana mieszanka herbat, kawy lub ręcznie wyrabiane słodycze. 

Kawa i nie tylko 

Kawa jest jedną z najpopularniejszych używek na świecie. Według danych Ministerstwa Skarbu Państwa z 2015 roku, spożycie kawy w Polsce wzrosło o 80% w ciągu ostatniej dekady.Stale zwiększa się także świadomość konsumencka. Zmieniają się  trendy – zamiast mielonej i rozpuszczalnej, Polacy chętniej sięgają po kawę ziarnistą lub w kapsułkach – do przygotowania w ekspresie. Trend ten można zauważyć także podczas przerw kawowych, branża Horeca wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, proponując alternatywne sposoby parzenia kawy i różnorodne odmiany smakowe. Jej ilość należy dostosować do długości konferencji, pory dnia i narodowości, np. Skandynawowie spożywają jej najwięcej.

Dobrym zamiennikiem kawy może być zielona herbata. Napój również zawiera kofeinę, która pobudza organizm do działania. Dodatkowo, dzięki obecności taniny, która łagodzi pobudzające działanie teiny i kofeiny, uspokaja i wprowadza człowieka w przyjemny stan, pozwalając jednocześnie na zachowanie czujności umysłu. Żeby wyróżnić swoją ofertę na tle konkurencji warto także, wprowadzić w zależności od sezonu, herbaty smakowe, gorącą czekoladę, lub pobudzającą yerba mate. W okresie wakacyjnym, postawić na: domowe lemoniady, lekkie smoothies na bazie owoców i jogurtu oraz np. orzeźwiający kwas chlebowy.  

Moda na zdrowie

Uczestnicy szkoleń, konferencji i wykładów spędzają długie godziny na słuchaniu i przetwarzaniu wielu informacji, co wymaga od nich pełnego skupienia i koncentracji. Dlatego istotne jest, żeby menu serwowane podczas przerw kawowych dawało zastrzyk energii i odpowiednich substancji odżywczych. Obecnie zdecydowanie większą uwagę przykłada się do menu przerw kawowych, jakości poszczególnych produktów oraz ich pochodzenia i kaloryczności. Warto wzbogacić ofertę o naturalne, ekologiczne produkty, słodycze zastąpić owocami i batonami energetycznymi, przygotowywanymi na bazie miodu i orzechów. Orzechy włoskie, to najlepsza przekąska dla mózgu, zawarta w nich witamina E korzystnie wpływa na koncentrację.

Bardzo popularne staje się również dodawanie do oferty koktajli warzywnych z bogatym w wapń i witaminę C jarmużem oraz deserów z nasionami chia, bogatymi w tłuszcze Omega 3, które wpływają korzystnie na pracę mózgu. Regularne spożywanie tych produktów poprawi nie tylko samopoczucie, ale podniesie zdolność do koncentracji.

– Polacy przykładają coraz większą wagę, do tego jak i co jedzą. Dużą popularnością cieszą się produkty BIO i EKO. Uzupełniliśmy naszą ofertę o niestandardowe propozycje. W menu znajdują się smakowe lemoniady, smoothies z płatkami owsianymi, orzechami i szałwią hiszpańską, czy komosą ryżową. Nie odchodzimy jednak całkowicie od tradycji, a tego przykładem może być przerwa kawowa w klimacie angielskiego tea room’u, podczas której serwujemy domowe wypieki, torty, aromatyczne herbaty i naleśniki z tradycyjnymi konfiturami – wymienia Miłosz Kowalski, szef kuchni restauracji Hilton Garden Inn Kraków Airport.

JK