Logo

Event MIX

Event dla tysięcy fanów e-sportu | Play&Asus na IEM 2017

O potencjale i komunikacji ze społecznością gamingową w Polsce, wyzwaniach organizacyjno-logistycznych na Intel Extreme Masters i budowaniu platformy komunikacyjnej GAMERS GONNA PLAY mówi Aleksandra Dębińska z Play, prowadząca projekt.

Razem z firmą Asus, zorganizowaliście na tegorocznej, największej imprezie gamingowej na świecie IEM 2017, specjalną strefę dla graczy. Co czekało na odwiedzających na Waszym stoisku?

Centralną częścią strefy były stanowiska z laptopami gamingowymi naszego partnera – firmy Asus, na których można było zmierzyć się m.in. w grach „CS:GO” czy „League of Legends”. Dużym zainteresowaniem cieszyły się także spotkania z popularnymi YouTuberami i streamerami e-sportowymi. Dla odwiedzających przygotowaliśmy też dwie atrakcje z obszaru nowych technologii – konstrukcję z 64 aparatami foto robiącymi zdjęcia 360° z efektem „bullet time” z kultowego filmu „Matrix” oraz multisensoryczne doświadczenie gamingowe 4D VR „Play Invaders” oparte na wrażeniu lotu i wirtualnym strzelaniu.

Rozrywka to nie wszystko. W strefie można było zapoznać się ze specjalną ofertą Play dla graczy – internet 4G LTE bez limitu GB z laptopem gamingowym Asus oraz naładować swój telefon w położonej na drugim poziomie strefie chillout.

Czy tak „onlinową” grupę docelową jaką są gracze komputerowi łatwo jest zachęcić do spotkania z marką „w cztery oczy”? Jak podeszliście do tego tematu?

W Polsce wydarzenia gamingowe cieszą się ogromną popularnością. Dla graczy udział w tego typu eventach jest czymś naturalnym. Na IEM są obecni głównie dla emocjonujących e-sportowych turniejów, ale nie tylko. Chętnie odwiedzają też stoiska wystawców, gdzie mogą przetestować najnowszy sprzęt, pograć w ulubione gry oraz spotkać się z ulubionymi youtuberami czy streamerami. My zapewniliśmy im te wszystkie dodatkowe atrakcje. Oczywiście do odwiedzenia naszej strefy zachęcaliśmy społeczność graczy jeszcze przed eventem- zarówno na profilach Play, jak i w kanałach influencerów. Odzew był niesamowity.

[youtube=”jIZPro7uJhI”]

Tego typu przedsięwzięcia to zawsze duże wyzwania organizacyjno-logistyczne. Jak to wyglądało w przypadku Waszej strefy na IEM?

Tak, to było duże przedsięwzięcie 🙂 Sam montaż strefy trwał 6 dni. Do jej budowy wykorzystano 12 kontenerów, 900 metrów lampek ledowych, 230 m² siatki i 650 kilogramów kraty montażowej. Chapeau bas dla agencji Plej, która we współpracy z Mediacom już po raz kolejny udowodniła, że nie ma rzeczy niemożliwych.

Jak oceniacie Wasz udział w IEM? Ile osób odwiedziło Waszą strefę, jakie korzyści odnieśliście?

Drugi weekend IEM przyciągnął ok 130 tys. graczy i fanów e-sportu. Szacujemy, że przynajmniej 1/3 z nich odwiedziła naszą strefę. Wśród tych osób chcieliśmy budować świadomość Play jako marki bliskiej społeczności gamingowej, oferującej im nie tylko rozrywkę, ale także dedykowaną ofertę. Taka prestiżowa impreza to też doskonała okazja żeby Play, marka pozycjonowana jako „nowoczesna” mogła pokazać, że bliskie są jej nowe technologie. Stąd planując aktywności, jako cel stoiska postawiliśmy sobie nie tylko zapewnienie maksimum gamingowych emocji, ale silny nacisk położyliśmy także na atrakcje wykorzystujące najbardziej innowacyjne rozwiązania technologiczne.

[galeria=”1″]

Udział Play w Intel Extreme Masters jest kontynuacją działań w ramach platformy komunikacyjnej GAMERS GONNA PLAY. Na czym polegają działania w ramach tego projektu?

Platformę #GamersGonnaPlay budujemy w Play od ponad roku. Jej głównym założeniem jest budowanie świadomości marki bliskiej i wspierającej społeczności gamingowe oraz promowanie w tej grupie naszej oferty. Zaczęliśmy od szerokiej współpracy z popularnymi youtuberami gamingowymi promując m.in. ofertę na kartę. Pierwszą kluczową aktywacją było przygotowanie pierwszego na rynku personalizowanego produktu w postaci specjalnej edycji starterów prepaid współtworzonych z Influencerami. W tym roku poszerzyliśmy nasze działania o rynek e-sport – jednocześnie wchodząc w promocję internetu 4G LTE bez limitu GB w zestawie z atrakcyjnym dla tej grupy sprzętem gamingowym. Udział w Intel Extreme Masters, podczas którego komunikowaliśmy wspomniane wcześniej laptopy gamingowe Asus, jest częścią tej strategii. Poza obecnością na IEM jesteśmy m.in. obecni przy transmisji największych wydarzeń e-sportowych w polskim studio ESL oraz zaangażowaliśmy się w Polską Ligę E-sportową. Te wszystkie działania kierowane do fanów e-sportu doskonale wpisują się w naszą markę – nowoczesną, otwartą na graczy i entuzjastów nowych technologii.

 

Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko