Logo

Event MIX

Eventy – ciągła praca u podstaw | Sebastian Oprządek, Klub Agencji Eventowych

Z nowym prezesem Klubu Agencji Eventowych, Sebastianem Oprządkiem rozmawiamy o misji KAE i wyzwaniach przed którymi stoi branża eventowa.

Został Pan nowym prezesem Klubu Agencji Eventowych, jakie działania zamierza Pan wdrażać w trakcie trwania kadencji nowego Zarządu KAE?
Wspólnie z pozostałymi Członkami Zarządu KAE zamierzamy kontynuować flagowe projekty klubu: spotkania Business Mixer, Okrągły Stół, Platforma Przetargowa, Badanie Salary Survey, Badanie Satysfakcji Klientów, Dialog Branżowy SAR – PSML w kategorii Eventy. Klub zamierza również zintensyfikować działania promujące wysokie standardy i dobre praktyki, a także w większym stopniu angażować się w działania edukacyjne i szkoleniowe branży, wspierać ciekawe inicjatywy oraz współpracować z innymi organizacjami i mediami branżowymi.

KAE powstał w 2012 roku przy Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR, jakie są priorytetowe zadania klubu?
Naszą misją jest stworzenie organizacji funkcjonującej według jasno określonych standardów i zgodnie z wartościami zawartymi w Zbiorze Dobrych Praktyk. Promujemy i upowszechniamy najwyższe standardy eventowe na rynku. Zrzeszamy stabilne finansowo agencje, oferujące kompleksowe rozwiązania w obszarze event marketingu. Członkostwo w klubie to certyfikat gwarancji najwyższej jakości usług i bezpieczeństwa współpracy. Zamierzamy aktywnie działać, aby skutecznie realizować naszą misję.

Ważnym elementem Waszych działań jest edukacja i szkolenia. W jaki sposób zamierzacie wspierać ciekawe inicjatywy oraz współpracować z innymi organizacjami i mediami branżowymi?
Jesteśmy otwarci na dialog i współpracę ze wszystkimi podmiotami działającymi na rynku. Chcemy współpracować z uczelniami w zakresie kształcenia osób, które chcą związać swoją przyszłość i karierę z eventami. Planujemy również w ramach SAR podnosić kwalifikację pracowników agencji realizując szkolenia m.in. z zarządzania projektem. Prowadzimy również dialog branżowy z działami procurement klientów (dialog branżowy SAR – PSML w kategorii eventy), którego owocem będzie wypracowanie zasad współpracy i wzorcowych dokumentów dla klientów i agencji. Materiały te będziemy promować i edukować branżę.

Kim są Wasi członkowie?
Członkowie KAE to agencje eventowe zatrudniające co najmniej kilka osób, posiadające pracowników kreacji, event managerów, pracujące dla co najmniej kilku klientów, stabilne finansowo.

Mamy 5 filarów, które wyróżniają członków agencji eventowych na rynku; Wiarygodność: dbałość o świadczenie wysokiego poziomu obsługi klientów, co potwierdzają wyniki badań, zrealizowane przez MMP i Millward Brown. Standardy: przestrzeganie i promocja dobrych standardów (tzn. edukacja, standaryzacja dokumentów). Kodeks: przyjęcie przez członków klubu i przestrzeganie opracowanych przez KAE Zasad Dobrych Praktyk. Kompleksowość: dbałość o to, aby członkowie klubu spełniali kryteria jakościowe, uwzględniając kompleksowe świadczenie usług w zakresie działań eventowych: kreacja, strategia, produkcja, nadzór. Stąd m.in. wieloetapowy proces przystąpienia do KAE. Finanse: członkami klubu są podmioty, które w swoim dorobku mają eventy na dużą skalę, co łączy się z kredytowaniem kosztów związanych z realizacją. Agencja eventowa chcąca przystąpić do KAE musi spełniać co najmniej cztery z pięciu poniższych punktów: firma powinna mieć osobowość prawną, agencja powinna istnieć min. 3 lata na rynku, większość przychodów (powyżej 50%), musi pochodzić z działalności eventowej, obrót firmy na poziomie 5 mln zł, uzyskanie pisemnej rekomendacji od dwóch członków zwyczajnych.

Jak Pana zdaniem przez ostatnie lata zmieniła się branża eventowa i MICE?
Ostatnie lata to zwiększenie profesjonalizmu branży eventowej i rozwój wiedzy marketingowej agencji. Wynika to z tego, że coraz więcej projektów stanowi element wielokanałowych działań marketingowych realizowanych przez klientów. Tylko takie realizacje wykorzystujące dodatkowe kanały komunikacji, media społecznościowe, Internet, itd. przekładają się na skuteczne działania eventowe. Największe wyzwania agencji to nadążanie za zmieniającym się technologicznie światem.

Na co dzień jest Pan Prezesem agencji El Padre, Pana recepta na udany event to?
Systematyczna praca i dbanie o każdy projekt jak o własne dziecko.

Rozmawiała Jaga Kolawa

Sebastian Oprządek – Magister AE w Krakowie (Marketing). Absolwent studiów podyplomowych UW (Psychologia Zachowań Rynkowych). W latach 2005-2009 Prezes Zarządu Grupy Eskadra. Od 2010 r. Prezes Zarządu agencji El Padre. Członek założyciel KAE przy SAR, członek Jury konkursu KTR. Laureat statuetki MP Power Awards 2012 w kategorii agencja eventowa. Laureat statuetki Osobowość Roku MICE Poland 2015 w kategorii Organizator, od lutego 2017 roku Prezes Zarządu KAE.

Artykuł ukazał się OOH magazine nr 2/2017. Pobierz wersję online TUTAJ