Logo

Marketing MIX

Nocny spacer słonia po Poznaniu

„To nie jest taka mała sprawa” to główne hasło działań Urzędu Miasta mających na celu wzrost świadomości odpowiedzialności mieszkańców za stan czystości miasta. Najnowsza kampania z wykorzystaniem słoni zwraca uwagę Poznaniaków na problem niesprzątniętych psich odchodów na ulicach, skwerach i w parkach.

Za strategię, kreację, kompleksową realizację kampanii i media plan odpowiada Agencja Kreatywna Chromatique, której powierzono projekt w ramach zapytania ofertowego. Towarzyszące akcji filmy wyprodukowane zostały przez dom produkcyjny należący do Grupy Chromatique. 

Twórcom kampanii zależało na przedstawieniu codziennej, rzeczywistej skali zabrudzeń przestrzeni miejskiej. W tym celu sięgnięto po sugestywną metaforę bazującą na porównaniu odchodów jakie pozostawia po sobie słoń i pies. Emocje towarzyszące pojawieniu się słoni w kilku miejscach w mieście dały początek filmowi viralowemu, którego liczba odsłon już w pierwszym tygodniu trzykrotnie przekroczyła zakładane efekty. Dużym sukcesem kampanii jest również aktywne zaangażowanie wielu podmiotów i utrzymanie akcji w tajemnicy do ostatniej chwili.

Kampania, która rozpoczęła się 8 maja i potrwa do końca czerwca podzielona jest na dwa etapy. W części teaserowej pojawił się w mediach film z nocnym spacerem słonia po ulicach miasta oraz instalacje z prawdziwych odchodów tych zwierząt.

Druga część kampanii poświęcona jest edukacji mieszkańców. W ramach działań edukacyjnych za pośrednictwem mediów społecznościowych oraz lokalnych redakcji do Poznaniaków skierowane zostaną materiały video. Do mieszkań dostarczone zostaną ulotki z listą obowiązków każdego właściciela psa. Zaplanowana została także obecność na corocznej imprezie zrzeszającej miłośników psów oraz na popularnych targach śniadaniowych i piknikach rodzinnych, odbywających się w tym czasie w Poznaniu. Tam mieszkańcy otrzymają zawieszki pomagające kulturalnie zwrócić uwagę niesprzątającemu sąsiadowi. Całość działań spina strona internetowa www.czystypoznan.pl, na której prowadzony jest ranking najbardziej zanieczyszczonych miejsc w naszym mieście. Akcji towarzyszy również kampania outdorowa (citylighty i plakaty).

Do współpracy w ramach działań zaangażowano kilkanaście podmiotów. Całość powstała dzięki współpracy Magistratu, Nowego ZOO, Straży Miejskiej, Zarządu Oczyszczania Miasta, Zarządu Dróg Miejskich, Zarządu Zieleni Miejskiej, POSiR, Estrady Poznańskiej i Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Poznaniu. Do współpracy zaproszono także podmioty niezależne – telewizję WTK i portal epoznan.pl oraz inicjatywy nieformalne. 

MW