Logo

Trade marketing

Stawiamy na innowacje | Tomasz Habierski, Konica Minolta

O działaniach firmy dedykowanych branży opakowań i etykiet, nowych rozwiązaniach dla druku cyfrowego mówi Tomasz Habierski, Industrial Printing Product Manager w Konica Minolta Business Solutions Polska.

Dlaczego Konica Minolta zdecydowała się na wejście na rynek druku przemysłowego?
W dobie postępującej digitalizacji również w przemyśle poligraficznym uważamy, że jest jeszcze sporo miejsca na innowacyjne rozwiązania. W Polsce obserwujemy stosunkowo małą ilość rozwiązań cyfrowych z segmentu Industial Printing do druku cyfrowego opakowań i etykiet. Ten segment rynku posiada najmniejszą ilość instalacji maszyn cyfrowych. Do tej pory nikt nawet nie pomyślał, aby do hot-stampingu czy lakierowania wybiórczego wykorzystywać maszyny cyfrowe. Było to spowodowane m.in. tym, że wolumeny opakowań czy etykiet były stosunkowo duże i z powodzeniem można je było drukować i uszlachetniać metodami konwencjonalnymi. Obecnie od kilku lat obserwujemy regularny wzrost całkowitego wolumenu nakładów i dodatkowo ilości mutacji każdego z nich. Wynikiem tego jest wzrost zainteresowania rozwiązaniami cyfrowymi.

Konica Minolta to firma z dużym doświadczeniem na rynku. Jak Państwo oceniają segment druku przemysłowego?
Biorąc pod uwagę obecnie panujące trendy i ciągły rozwój technik druku cyfrowego, Konica Minolta z sukcesem weszła na nowy rynek druku przemysłowego. Na przestrzeni ostatnich miesięcy rozszerzyliśmy znacznie nasze portfolio. Wprowadziliśmy na rynek MGI Jet Varnish 3DS do cyfrowego uszlachetniania lakierem 3D i bizhub PRESS C71cf do druku etykiet. Lada moment będziemy mieli w Polsce również urządzenie Meteor Unlimited Colors – pierwsze kompletne, cyfrowe rozwiązanie do druku tonerem i nakładania folii na gorąco w linii, umożliwiające tworzenie nieograniczonej liczby kolorów metalicznych. Od 2014 roku utrzymujemy ścisłą współpracę z firmą MGI. Podjęliśmy z nimi strategiczną kooperację, mając na celu przyspieszenie i komercyjne wdrożenie nowej generacji cyfrowych produktów poligraficznych. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na druk ozdobny, współpraca obu firm zapewnia firmie Konica Minolta silną obecność na rynku cyfrowego uszlachetniania druków, umożliwiając dalszą ekspansję na rynku druku przemysłowego. Nasze doświadczenie wykorzystywane jest również przez inne firmy z branży. Należy podkreślić, iż niektóre nasze rozwiązania drukujące są stosowane z powodzeniem przez największe marki produkujące maszyny do druku konwencjonalnego. Zaufali nam między innymi Komori czy Mark Andy.

Jakie są plany firmy na najbliższy czas?
Jeśli chodzi o branżę etykietową, to w najbliższym czasie obok maszyny C 71cf do druku etykiet z roli na rolę pojawi się też MGI Jetvarnish 3DW. To najnowsze rozwiązanie stworzone do wykonywania zdobień za pomocą folii oraz lakieru 3d z roli na rolę. Zależy nam, aby rozszerzyć naszą ofertę

Rozmawiała Jaga Kolawa

Artykuł ukazał się OOH magazine nr 2/2017. Pobierz wersję online TUTAJ