Logo

Marketing MIX

Eholiday pokazuje nowe logo i plany biznesowe

Grupa eholiday.pl wprowadza nową identyfikacje wizualną swojego najważniejszego projektu – serwisu turystyczno-noclegowego eholiday. Autorem rebrandingu jest znana  agencja brandingowa Studio Ikar, która pracowała m.in. dla takich marek jak Żubr, Muszynianka, Krakus, Melle czy Namysłów.

Nowe logo to połączenie trzech elementów kluczowych dla filozofii biznesowej spółki: e-commerce, accommodation, satisfaction. Nowy znak został znacznie uproszczony w stosunku do poprzedniego, zmieniona też została kolorystyka na lżejszą i bardziej stonowaną. Interfejs strony i poszczególne jej elementy zostały znacznie uproszczone.

Poproszony o wypowiedź Mariusz Wojciechowski, prezes zarządu Grupy eholiday.pl sp. z o.o. stwierdził:

– Nasze nowe logo składa się z dobrze znanej i rozpoznawanej nazwy eholiday.pl oraz ikony, tzw. sygnetu. Ikona jest stylizowaną, małą literą „e” wpisaną w koło. Centralny otwór wywołuje skojarzenie z domem, z „dobrym noclegiem”, do którego prowadzi linia przypominająca drogę. Nazwa zapisana jest w kolorze ciemnoniebieskim, tak jak w poprzednim logotypie, natomiast ikona w jasnoniebieskim, wyrażającym lekkość i nowoczesność.

– Naszym zadaniem było zaprojektowanie logo i identyfikacji marki eholiday.pl. Kierowało nami przekonanie, że w nowym wizerunku firmy należy skupić się na komunikowaniu wartości uniwersalnych. Postawiliśmy na pokazanie specyfiki firmy w przychylny, czytelny i przejrzysty sposób. Nowe logo powinno akcentować przyjazność usług, wygodę i łatwość ich nabywania. W ikonę marki, którą jest powiększona litera „e”, wpisaliśmy kształt domku, jako sugestię rezerwacji noclegów. Dolna część znaku przedstawia drogę do tego miejsca. Kształt litery kojarzy się również z uśmiechem zadowolonych użytkowników serwisu. Elementy te zebrane razem to prosty i przyjazny dla oka znak, który będzie czytelny pod każdą szerokością geograficzną. W końcu internet nie zna granic – dodaje Irek Korczyński partner w agencji brandingowej Studio IKAR.

Modernizacja wizerunku to jeden z elementów procesu, jaki firma rozpoczęła wprowadzając system rezerwacji online i zapowiedź dalszych zmian.

– Trendy na rynku e-commerce, rola nowych technologii i ich udział w decyzjach zakupowych wywracają stare schematy i sposoby funkcjonowania. Branża turystyczna nie jest tu żadnym wyjątkiem. Idea katalogów noclegowych, nawet najlepiej opisanych i przygotowanych, powoli odchodzi do lamusa. Gdy trzy lata temu wprowadzaliśmy system rezerwacji wśród naszych klientów większość z nich była sceptyczna, mówiąc, że to co działa w hotelach nie musi zadziałać np. w niewielkim obiekcie agroturystycznym. A jednak to my mieliśmy rację o czym świadczy i skala nowych umów i wartość transakcji. Dziś telefon jest narzędziem zakupowym – kilka klików i mamy dokonaną rezerwację, płatność i potwierdzenie na telefonie. Po co dzwonić i pytać o wolne miejsca i terminy? – mówi Mariusz Wojciechowski, prezes zarządu Grupy eholiday.pl sp. z o.o.

Według badań zewnętrznych oraz tych prowadzonych przez eholiday liczba osób dokonujących rezerwacji online cały czas rośnie.

Źródło: www.studioikar.plwww.brandmonitor.pl

JK