Przejrzyste etykiety na przezroczystych opakowaniach zapewniają doskonały, przywodzący na myśl wrażenie wysokiej jakości, efekt braku etykiety i sprawiając, że produkty naprawdę się wyróżniają. Możliwość dokładnego obejrzenia kupowanych produktów sprawia również, że klienci podejmują decyzje zakupowe w bardziej świadomy sposób. Trend stosowania przejrzystych etykiet na przezroczystych opakowaniach rozwija się najbardziej dynamicznie w przypadku oznaczeń produktów żywnościowych i napojów, a także artykułów branży kosmetycznej i chemii gospodarczej.
Pożywka dla myśli
Na konkurencyjnym rynku żywności liczą się przede wszystkim wybory dokonywane przez klientów. Uwagę coraz liczniejszej rzeszy konsumentów przyciągają obecnie opakowania umożliwiające zobaczenie zawartości, a nie tradycyjne pojemniki i obrazy przedstawiające produkty żywnościowe. Wrażenie świeżości i dobrego smaku może dzięki temu przemówić samo za siebie, a wybór nie jest przypadkowy. Jednakże nie każda przezroczysta etykieta będzie odpowiednia — przepisy prawa stanowią, że musi ona zawierać szczegółowe informacje na temat wartości odżywczych, a wszystkie zastosowane materiały, w tym materiał wierzchni etykiety i klej, muszą być zatwierdzone do etykietowania w przemyśle spożywczym.
Dbanie o produkty
Plastyczność jest ważnym czynnikiem w przypadku artykułów branży kosmetycznej i chemii gospodarczej. W przypadku tego typu zastosowań etykiety „clear on clear” umożliwiają osiągnięcie efektu braku etykiety, który przyciąga uwagę konsumentów na wysoce konkurencyjnym rynku. Łączenie przejrzystości z plastycznością było wcześniej niemożliwe, ale innowacje takie jak seria produktów etykietowych Raflex rozwiązała ten problem. Przykucie uwagi w punkcie sprzedaży stanowi jednak zaledwie element zadania — etykieta musi również być funkcjonalna i pozostawać na miejscu. W tym celu musi wytrzymywać działanie wielu różnych substancji, w tym chemikaliów, olejów i wody, zarówno podczas przechowywania, jak i w trakcie użytkowania.
Doskonałe rozwiązanie do każdego zastosowania
Wysoka jakość i wytrzymałość przejrzystych folii polipropylenowych sprawia, że doskonale nadają do przezroczystego etykietowania sztywnych pojemników ze szkła i PET. Folie są cienkie i charakteryzują się dużą przejrzystością, zapewniając efekt braku etykiety, co pozwala na perfekcyjne wkomponowanie się etykiety. Dzięki temu projekt etykiety i produkty znajdują się w centrum uwagi.
Inne materiały wybierane w celu osiągnięcia efektu braku etykiety to m.in. folia Raflex Pro Clear, zapewniająca wysokiej jakości etykiety do pojemników profilowanych, a także folia Raflex MDO Clear o poziomie plastyczności umożliwiającym wytrzymywanie powtarzających się podczas codziennego użytkowania zmian kształtu.
Osiągnięcie efektu braku etykiety wymaga również wzięcia pod uwagę kleju. Wymagania w zakresie przejrzystości kleju, zwłaszcza na przejrzystych kolorowych pojemnikach z tworzywa PET, popularnych w branży kosmetycznej i chemii gospodarczej, są bardzo wysokie. W ich przypadku wymagany jest najwyższy poziom odporności na zamoczenie, co wiąże się z zastosowaniem podkładu PET zapewniającego ścisłe i gładkie przyleganie do etykietowanej powierzchni. Odpowiedni podkład jest szczególnie istotny w przypadku ciemniejszego przejrzystego tła, gdy pożądany jest wyjątkowo przejrzysty efekt końcowy.
Poradnik doboru materiału, podkładu i kleju: ZOBACZ TUTAJ.
JK