Logo

Trade marketing

Budowa marki Laboratoria Polfa Łódź

Począwszy od roku 2016 firma Urgo Polfa Łódź stopniowo buduje nową markę parasolową na bazie tradycji Polskich Zakładów Farmaceutycznych Polfa Łódź.

Dogłębne badania konsumentów – zarówno ilościowe jak i jakościowe dowiodły, iż z jednej stronie w świadomości Polaków istnieje mocno zakorzenione zaufanie związane z producentem, z drugiej zaś strony jest potrzeba uproszczenia wyboru produktów do domowej apteczki.

Przy bardzo bogatej ofercie specjalistycznych preparatów na wszelkie możliwe schorzenia – skomplikowane nazwy, procesy działania, różne pozycje cenowe, konsumenci (a właściwie konsumentki dokonujące zakupów dla rodziny w 80%) są zagubieni.

Pomysł na polską markę z korzeniami, a jednocześnie bardzo prosto komunikującą schorzenia i benefity poprzez nazwę – bardzo spodobał się w badaniach.

Marka parasolowa  Laboratoria Polfa Łódź oferuje leki, wyroby medyczne i suplementy do apteczki domowej każdej polskiej rodziny – w 5 kategoriach: ból, przeziębienie i grypa, alergia, witaminy i minerały, pierwsza pomoc.

Dla nowej marki parasolowej stworzona została nowa identyfikacja wizualna, którą konsumenci z jednej strony bardzo mocno kojarzą z polskością, z drugiej strony bardzo chwalą jasną komunikację problemu-rozwiązania już przez samą nazwę poszczególnych produktów:

– Jesienią ubiegłego roku wprowadziliśmy dwie nowości  na sezon przeziębienia – Laboratoria Polfa Łódź  Stop Wirusom (aerozol do nosa eliminujący 99% wirusów przeziębienia i grypy) oraz Laboratoria Polfa Łódź  Ostry Ból Gardła. Stop Wirusom zostało wsparte pierwszą dla Laboratoria Polfa Łódź reklamą TV w styczniu i lutym. Reklama opowiada o efektywności produktu na wirusy, a jednocześnie buduje markę parasolową Laboratoria Polfa Łódź silnym czerwonym kodem kolorystycznym i odwołanie do tradycji. Reklamę przygotowaliśmy wraz z agencją BRAZIL – bardzo ważne było zapewnienie prostej i wyróżnialnej wizualnie kreacji w zatłoczonej kategorii przeziębienia i grypy. Kolejne odsłony Laboratoria Polfa Łódź w mediach są planowane jeszcze w tym roku – wyjaśnia Małgorzata Kwilosz, Dyrektor Marketingu OTC i Dermo Urgo Polfa Łódź.

Bardzo ważnym elementem budującym nową markę parasolową jest widoczność w aptekach, czyli marketing w miejscu sprzedaży – POSm.

– W tej chwili wprowadzamy do aptek ekspozytory z Domową Apteczką. Testy w pierwszych aptekach pokazały, iż nie tylko budują one znajomość marki, ale też dwucyfrowo podnoszą wartość sprzedaży na portfelu zaprezentowanym na specjalnych ekspozytorach zarówno naladowych jak i podłogowych – mówi Małgorzata Kwilosz.

W ramach launchu marki parasolowej powstała też strona www.apteczkadomowa.pl  – oferująca serwis informacyjny w zakresie pięciu podstawowych potrzeb apteczki domowej oraz prezentujący produkty odpowiadające na te potrzeby.

– Do tej pory korzystaliśmy z Ad Words związanych z przeziębieniem i grypą, teraz zaś będziemy się koncentrować na alergii, jednocześnie  wprowadzamy na rynek dwie kolejne propozycje pod marką Laboratoria Polfa Łódź: Laboratoria Polfa Łódź Alergo MAX oraz Laboratoria STOP ALERGII – dodaje przedstawicielka Urgo Polfa Łódź.

 

Oba produkty będą wsparte  materiałami POS w aptekach i specjalnym ekspozytorem oraz szkoleniami do farmaceutów.

Materiały zostały zaprojektowane przez agencję NLS84.

Źródło: www.urgopolfalodz.pl

JK