Począwszy od roku 2016 firma Urgo Polfa Łódź stopniowo buduje nową markę parasolową na bazie tradycji Polskich Zakładów Farmaceutycznych Polfa Łódź.
Dogłębne badania konsumentów – zarówno ilościowe jak i jakościowe dowiodły, iż z jednej stronie w świadomości Polaków istnieje mocno zakorzenione zaufanie związane z producentem, z drugiej zaś strony jest potrzeba uproszczenia wyboru produktów do domowej apteczki.
Przy bardzo bogatej ofercie specjalistycznych preparatów na wszelkie możliwe schorzenia – skomplikowane nazwy, procesy działania, różne pozycje cenowe, konsumenci (a właściwie konsumentki dokonujące zakupów dla rodziny w 80%) są zagubieni.
Pomysł na polską markę z korzeniami, a jednocześnie bardzo prosto komunikującą schorzenia i benefity poprzez nazwę – bardzo spodobał się w badaniach.
Marka parasolowa Laboratoria Polfa Łódź oferuje leki, wyroby medyczne i suplementy do apteczki domowej każdej polskiej rodziny – w 5 kategoriach: ból, przeziębienie i grypa, alergia, witaminy i minerały, pierwsza pomoc.
Dla nowej marki parasolowej stworzona została nowa identyfikacja wizualna, którą konsumenci z jednej strony bardzo mocno kojarzą z polskością, z drugiej strony bardzo chwalą jasną komunikację problemu-rozwiązania już przez samą nazwę poszczególnych produktów:
– Jesienią ubiegłego roku wprowadziliśmy dwie nowości na sezon przeziębienia – Laboratoria Polfa Łódź Stop Wirusom (aerozol do nosa eliminujący 99% wirusów przeziębienia i grypy) oraz Laboratoria Polfa Łódź Ostry Ból Gardła. Stop Wirusom zostało wsparte pierwszą dla Laboratoria Polfa Łódź reklamą TV w styczniu i lutym. Reklama opowiada o efektywności produktu na wirusy, a jednocześnie buduje markę parasolową Laboratoria Polfa Łódź silnym czerwonym kodem kolorystycznym i odwołanie do tradycji. Reklamę przygotowaliśmy wraz z agencją BRAZIL – bardzo ważne było zapewnienie prostej i wyróżnialnej wizualnie kreacji w zatłoczonej kategorii przeziębienia i grypy. Kolejne odsłony Laboratoria Polfa Łódź w mediach są planowane jeszcze w tym roku – wyjaśnia Małgorzata Kwilosz, Dyrektor Marketingu OTC i Dermo Urgo Polfa Łódź.
Bardzo ważnym elementem budującym nową markę parasolową jest widoczność w aptekach, czyli marketing w miejscu sprzedaży – POSm.
– W tej chwili wprowadzamy do aptek ekspozytory z Domową Apteczką. Testy w pierwszych aptekach pokazały, iż nie tylko budują one znajomość marki, ale też dwucyfrowo podnoszą wartość sprzedaży na portfelu zaprezentowanym na specjalnych ekspozytorach zarówno naladowych jak i podłogowych – mówi Małgorzata Kwilosz.
W ramach launchu marki parasolowej powstała też strona www.apteczkadomowa.pl – oferująca serwis informacyjny w zakresie pięciu podstawowych potrzeb apteczki domowej oraz prezentujący produkty odpowiadające na te potrzeby.
– Do tej pory korzystaliśmy z Ad Words związanych z przeziębieniem i grypą, teraz zaś będziemy się koncentrować na alergii, jednocześnie wprowadzamy na rynek dwie kolejne propozycje pod marką Laboratoria Polfa Łódź: Laboratoria Polfa Łódź Alergo MAX oraz Laboratoria STOP ALERGII – dodaje przedstawicielka Urgo Polfa Łódź.
Oba produkty będą wsparte materiałami POS w aptekach i specjalnym ekspozytorem oraz szkoleniami do farmaceutów.
Materiały zostały zaprojektowane przez agencję NLS84.
Źródło: www.urgopolfalodz.pl
JK