W ostatnim czasie Instytut Żywienia i Żywności postanowił odświeżyć swoje logo oraz powołać Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej – zmianą identyfikacji wizualnej zajął się 2b design.
2b design, po wygraniu przetargu, była odpowiedzialna za zmianę identyfikacji IŻŻ oraz stworzenie nowej dla NCEŻ. Agencja pracując nad updatem logotypów postawiła na połączenie tradycji z nowoczesnością.
Propozycja logotypu od 2b design wygrała tym, że najbardziej odpowiadała teraźniejszym trendom, zachowując przy tym to co najważniejsze – węża i kłos w sygnecie. Pozostawili też zielony kolor (decydując się na inny odcień), który jest nie tylko znakiem rozpoznawczym Instytutu, ale również kojarzy się z naturą, zdrowiem i równowagą, czyli kwintesencją Instytutu Żywienia i Żywności.
Logotyp Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej ma ten sam sygnet. Zespół graficzny 2b design zdecydował się tutaj na zastosowanie koloru pomarańczowego, który użyty został dla podkreślenia energii, apetytu, zdrowia i dbania o siebie – głównych celów Centrum.
Zaprojektowane przez agencję obydwa logotypy są ze sobą powiązane, ale mogą też funkcjonować niezależnie i wciąż kojarzyć się z Instytutem Żywienia i Żywności.
Nowe logo to tylko początek. Zespół 2b design w ramach dalszej współpracy z Klientem stworzył Podręcznik Identyfikacji Wizualnej IŻŻ, który nadaje ton wszystkim działaniom reklamowym Instytutu oraz NCEŻ. Wszystkie kolejne działania marketingowe bazują na materiałach od agencji. W oparciu o te wytyczne powstały: prezentacja multimedialna, papier firmowy, wizytówki, koperty, notesy, teczki i wiele innych. Wszystko dopasowane do panujących trendów i nowoczesnego wyglądu. 2b design stawia na nowoczesność, świeżość i energię!
MW