Kierując się unikalną wizją marki, Rocker Spirits, mikro-gorzelnia z siedzibą w Littleton w stanie Kolorado, postanowiła rozpocząć współpracę z O-I, aby stworzyć butelkę, która „wymiata”, dosłownie i w przenośni. Celem marki Rocker było nawiązanie do czasów, kiedy wszystko było prostsze, a wiele przedmiotów tworzyliśmy własnoręcznie, doceniając wysoką jakość i rzemiosło. Do stworzenia tego szklanego produktu wykorzystano najlepsze materiały. Projekt bazuje na zabytkowej puszce oleju z lat 30. XX w., która dzięki swojemu pochyleniu ułatwiała nalewanie.
Wyprodukowana z najwyższej jakości krzemionki butelka uwydatnia wysoką jakość produktu, oddając przy tym ponadczasowy styl retro, a także industrialny charakter kojarzony z marką. Okrągły kształt butelki, spłaszczony z obu stron z charakterystycznie odchyloną szyjką i wykończeniem oraz wyważona podstawa ze wzmocnionym dnem i wypukłością pozwala na kołysanie butelki w przód i w tył, umożliwiając tym samym nalewanie. Odchylona szyjka i wykończenie sprawiają, że zarówno projekt, jak i produkcja są wyjątkowo skomplikowane oraz wymagają specjalistycznej, technicznej precyzji.
– To trochę surrealistyczne, że ta idea doczekała się realizacji – powiedział Dustin Evans, wyrażając swoje zadowolenie z efektu końcowego.
Szkło jest idealnym materiałem do tworzenia kultowych opakowań, umożliwiając najlepszym markom wyróżnienie się wśród konkurencyjnych produktów.
Zastosowanie wysokiej jakości opakowania, doskonale odzwierciedlającego markę poprzez kształt, kolorystykę i detale, sprawia, że produkt zyskuje dodatkową wartość, szczególnie w przypadku napojów premium.
– Rocker Spirits poprosił nas o stworzenie butelki, która będzie ikoną. Jak podejść do wyzwania, jakim jest puszka oleju? Zachowaj wygląd i charakter, a następnie zamień w szkło – stwierdził Douglas Laib, Dyrektor ds. Innowacji i Projektowania O-I na Amerykę Północną.
Dustin Evans, współzałożyciel firmy Rocker Spirits, był pod wrażeniem pozytywnego nastawienia firmy O-I i zaufał największemu na świecie producentowi opakowań szklanych. W kilku wspólnych krokach zespoły stworzyły wyjątkowy projekt, który już na pierwszy rzut oka odzwierciedla charakter marki Rocker Spirits.
– Po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć próbki, poczuć je i dotknąć – to był niesamowity dzień -powiedział Pat Johnson, współzałożyciel Rocker Spirits.
– Rocker Spirits jest bardzo dobrym przykładem na to, jak wykorzystać nasze doświadczenie w projektowaniu szkła, aby stworzyć butelkę, która idealnie pasuje do marki. Zaczęło się od pomysłu klienta na stworzenie butelki, która miała opowiedzieć jakąś historię. Zawsze zależy nam, by nasze rozwiązania wnosiły wartość dodaną – zarówno dla konsumentów, jak i marek, które chcą wyróżniać się na konkurencyjnym rynku – zauważył Steffi Lenz, Dyrektor ds. Innowacji w O-I.
Więcej informacji i film przedstawiający proces powstawania produktu:
JK