Logo

Marketing MIX

Program Mój Empik świętuje 1. urodziny w gronie 2,2 mln użytkowników!

Pierwszy w Polsce tak innowacyjny, uczący się program lojalnościowy kończy rok. W tym czasie Mój Empik zarejestrował ponad 2,2 mln użytkowników, poprzez karty przechodzi już blisko 50% wartości transakcji a 200 tysięcy użytkowników aplikacji mobilnej posiada wirtualną kartę Mój Empik. Wśród sukcesów programu Empik wymienia również zdobycie dwóch prestiżowych nagród: Loyalty Awards 2016 oraz European Selligent Award w kategorii Loyalty. W najbliższym czasie firma będzie się koncentrować na dalszym doskonaleniu procesu personalizacji oferty na podstawie preferencji każdego z użytkowników (historii zakupów i przeglądania asortymentu na stronie www lub w aplikacji) oraz na budowaniu atrakcyjnych promocji na różne kategorie. Wkrótce startuje również 2 edycja akcji wsparcia bibliotek szkolnych „Tysiąc powodów by czytać”, na którą Empik przeznacza część kwoty z każdej transakcji z kartą.

Rzeczywiste promocje, a nie małe upusty. Przejrzysta strona internetowa i przejrzysta aplikacja. Często miłe niespodzianki przy kasie, kiedy okazuje się, że jest do zapłacenia mniej ;-)”, „Bardzo przydatny program. Można otrzymać wiele fajnych promocji oraz informacje o nowościach”, , „Super promocje dla posiadaczy karty Mój Empik, dodatkowe rabaty dla klubowiczów. Dostępność produktów i ich duży wybór”, „Przede wszystkim BARDZO trafione i nienachalne reklamy przesyłane drogą mailową” – to tylko przykładowe oceny programu Mój Empik ze strony jego użytkowników, których jest już ponad 2,2 mln. 

– Wykorzystujemy informacje o dotychczasowych zakupach oraz o zachowaniu użytkownika na stronie (oglądalności danych produktów czy kategorii) do określenia preferencji i zainteresowań osób należących do programu, aby w konsekwencji idealnie dopasowywać do nich oferowane produkty i informacje. Częstotliwość komunikacji jest ściśle monitorowana, nie chcemy zasypywać odbiorców zbyt dużą liczbą informacji – podkreśla Barbara Fitał, Menadżer Programu Mój Empik.

Personalizowana oferta oznacza, że do klientów trafiają informacje o tytułach czy wydarzeniach, które rzeczywiście mogą ich zainteresować.

– Na przykład przesyłamy do odbiorcy zapowiedź kolejnego wydania czytanego przez niego regularnie miesięcznika, informację o premierowym tytule ulubionego autora, zapraszamy na spotkania z jego idolem w Empiku, ale również na indywidualne ekskluzywne spotkania z twórcami. Empik organizuje bowiem dla posiadaczy kart konkursy, w których do tej pory można było wygrać spotkania  m.in. z Davidem Lagercrantzem – autorem kontynuacji kultowej trylogii Millenium czy z zespołem Depeche Mode – mówi Barbara Fitał.

Już blisko 50% sprzedaży przechodzi przez karty Mój Empik, średni paragon uczestnika programu jest wyższy o 25% od regularnego paragonu a 200 tysięcy użytkowników aplikacji mobilnej ma wirtualne karty.

– Jesteśmy zadowoleni z tych wyników osiągniętych w zaledwie rok po uruchomieniu Mojego Empiku a tempo zapisów nawet przewyższa nasze pierwotne założenia. Mój Empik zdobył do tej pory dwa prestiżowe wyróżnienia: Loyalty Awards 2016 dla najlepszego debiutującego programu lojalnościowego w Polsce oraz European Selligent Award w kategorii Loyalty. Prezes zapowiada, że Mój Empik będzie się koncentrować na dalszym doskonaleniu procesu personalizacji oferty i odpowiadania na indywidualne gusta kulturalne odbiorców a także na wprowadzaniu kolejnych innowacyjnych rozwiązań dla użytkowników – premiera kolejnej usługi już wkrótce – mówi Ewa Szmidt-Belcarz, Prezes Grupy Empik.

Szybki przyrost uczestników programu i częste wykorzystywanie przez nich karty – czy to elektronicznej czy  tradycyjnej plastikowej –  zarówno podczas zakupów w salonach, w aplikacji i na stronie www oznacza większe środki na wsparcie bibliotek szkolnych. Z każdej transakcji Empik przekazuje bowiem środki na zakup nowości dla wybranych bibliotek i dzięki temu wspiera czytelnictwo wśród najmłodszych. 

–  To dla nas bardzo ważne, żeby dzieci miały dostęp do nowości wydawniczych i mogły zaprzyjaźniać się z książkami. Chcemy, żeby złapały bakcyla czytania i odkryły, że to wspaniała forma spędzania wolnego czasu – mówi Ewa Szmidt-Belcarz.

Zgłoszenia placówek do programu będą przyjmowane od 4 września. 10 bibliotek, które uzyska najwięcej głosów w internetowym konkursie na stronie www.empik.com/biblioteki otrzyma po tysiąc wybranych książek. Stąd nazwa akcji „Tysiąc powodów by czytać”.

Z okazji pierwszych urodzin Mój Empik przygotował specjalną promocję dla użytkowników – w dniach 21-23 sierpnia w salonach i na empik.com klienci z kartą otrzymają 20% rabatu na zakupy za min. 50 zł. 

JK