Logo

Marketing MIX

Reklama na lotniskach mocnym trendem tego lata

Wraz z powstawaniem kolejnych tras lotniczych, przy jednoczesnym spadku cen za bilety, coraz więcej Polaków wybiera się na wakacje samolotem. SYNERGIC – lider niestandardowych rozwiązań reklamy OOH z sukcesem korzysta z tego trendu.

Aż 64% Polaków podróżowało na wakacje samolotem, wynika z raportu przeprowadzonego w ubiegłym roku przez Tanie-Loty.pl. Trend ten zdecydowanie utrzymuje się również w tym roku. Co więcej raporty IATA wskazują, że przewoźnicy mogą pochwalić się teraz najlepszym okresem w swojej działalności od 12 lat. Według danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego polski rynek odnotował lepsze wyniki od dynamiki europejskiej i światowej.

W pierwszym półroczu 2017 r. wskaźnik wypełnienia mówiący o tym, jaki procent miejsc w samolotach został sprzedany przekroczył 80%. Z kolei dane Związku Regionalnych Portów Lotniczych pokazują, że czternaście polskich portów regionalnych obsłużyło w tym czasie blisko 11,4 mln pasażerów. To o 1,4 mln więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. ZRPL prognozuje, że w 2017 r. same porty w regionach obsłużą powyżej 24 mln pasażerów, z dynamiką wzrostu na poziomie ok. 15%.

SYNERGIC, który stawia na bliskość komunikacji jako jedyny specjalizuje się w sprzedaży i komercjalizacji powierzchni reklamowej na lotniskach regionalnych. Jego nośniki znajdują się w pięciu kluczowych portach: Warszawa Modlin, Poznań Ławica, Wrocław Starachowice, Katowice Pyrzowice i Kraków Balice, dodatkowo wynajmuje powierzchnię także w Gdańsku oraz na lotnisku stołecznym – Warszawa Okęcie.

 

Jak wynika ze statystyk, które można znaleźć na stronie Pasażer.com, rocznie przewija się tam ponad 32 mln pasażerów. Tak duża liczba potencjalnych odbiorców z łatwością przyciąga klientów zainteresowanych jakościową reklamą. Tym bardziej, że wspomniane nośniki stawiają nie tylko na ilość, ale poprzez kontekstowość miejsca –  również na jakość. Z oferty skorzystały już kluczowe firmy takie jak: Samsung, Volvo, Mbank, VISA, czy Amazon, a w 2017 roku także Answer, Onet i PKO BP.

– Tysiące podróżnych codziennie. Nowoczesne, eleganckie wnętrza. Podekscytowanie lotem. Połączenie tych elementów sprawia, że nie ma chyba drugiej równie silnej wizerunkowo lokalizacji dla działań out-of-home. Umiemy wykorzystać jej potencjał – dysponujemy siecią prestiżowych nośników własnych, mamy też wiedzę pozwalającą tworzyć rozwiązania kontekstowo wpisujące się w architekturę lotniska i dedykowane ambient media. Wszystko po to, aby zaskoczyć i zaciekawić odbiorców wspieranych przez nas marek – podsumowuje Piotr Gajek, Prezes Zarządu SYNERGIC.

Wywiad z Joanną Hutnik-Szlemińską i Piotrem Gajkiem z Synergic ukazał się w OOH magazine. Wersja online znajduje się TUTAJ

JK