Logo

Marketing MIX

Rządowa kampania na OOH

W piątek 8 września, Polska Fundacja Narodowa – organizacja powołana do życia przez 17 państwowych spółek (m.in. Lotos, PZU, PKN Orlen, Tauron) ruszyła z kampanią informacyjną na OOH – „Sprawiedliwe Sądy”.

Jak czytamy na internetowej Fundacji – „Chcemy pokazać naszą solidarność, wrażliwość, gościnność, przedsiębiorczość, kreatywność, pracowitość i determinację. Nasze sukcesy w nauce, bogatą kulturę, wspaniałą historię i niepowtarzalną przyrodę”. Taką misję ma PFN, która dysponuje budżetem 100 milionów złotych.

Kontrowersje budzi nowa aktywność Fundacji – kampania, która ma przekonać Polaków do reformy sądownictwa wprowadzanej przez rząd.

Na billboardach na razie można zobaczyć teasery kampanii. Hasło – „Niech zostanie tak, jak było”. Jest to fragment wypowiedzi byłego prezesa Trybunału Konstytucyjnego.

Jak informuje gazeta „Rzeczpospolita”,  w ramach kampanii pojawią się również spoty telewizyjne oraz strona internetowa, również w języku angielskim.

Partia Razem złożyła wniosek do Najwyższej Izby Kontroli w sprawie skontrolowania działalności Polskiej Fundacji Narodowej. Zdaniem przedstawiciela partii kampania łamie zasady statutowe Fundacji. Zamiast promować i chronić wizerunek oraz gospodarkę RP w Polsce i zagranicą prowadzi działania na rzecz rządzącej partii Prawo i Sprawiedliwość.

JK