Logo

Marketing MIX

Andrzej Pągowski tworzy szatę dla Mitsubishi

Andrzej Pągowski – znakomity polski artysta grafik, autor blisko półtora tysiąca słynnych plakatów, stworzył niezwykły projekt szaty graficznej hybrydowego SUV-a z elektrycznym napędem na 4 koła – modelu Mitsubishi Outlander PHEV. Rysunki twórcy, które odwołując się do japońskiej symboliki, oddają najważniejsze cechy tego auta, znalazły się już na specjalnym, testowym modelu.

– Do stworzenia projektu, który w artystyczny sposób wyrażałby istotę i charakter samochodu Mitsubishi Outlander PHEV skłoniły mnie moje japońskie fascynacje i samo auto. Pierwszy raz w życiu odbyłem podróż samochodem z trzema silnikami, w zupełnej ciszy ciesząc się z dobrego „kopa”, który zapewnia jego elektryczny napęd. Źródłem inspiracji był też fakt, że obsługa tego skomplikowanego technicznie i naszpikowanego nowoczesną technologią pojazdu, jest dziecinnie prosta. Moim zadaniem było zatem stworzenie projektu, który odda kluczowe cechy auta – dobre przyspieszenie, przyjazność dla środowiska, duży zasięg, ładowanie ze zwykłego gniazdka, przy wykorzystaniu oszczędnych środków wyrazu, odwołujących się do japońskiego minimalizmu, eklektycznego stylu, podkreślających wyrafinowanie i wysoką jakość – mówi Andrzej Pągowski.

[galeria=”1″]

– Zacząłem się zastanawiać jak graficznie zobrazować te najważniejsze cechy i dlaczego to właśnie japońskie Mitsubishi pierwsze wpadło na pomysł, by stworzyć SUV-a od początku z myślą o takim napędzie. Jak się dowiedziałem, Mitsubishi Motors to firma z typowo inżynierskim zacięciem, słynąca z wielu innowacyjnych wynalazków –  pracowała nad napędami elektrycznymi od 50 lat, wyprzedzając epokę i przewidując obecne eko-trendy.  Ekologia, innowacje  i japońska, inżynierska precyzja – nadal zastanawiałem się jak obrazkowo wyrazić te pojęcia. Z pomocą przyszły mi moje japońskie inspiracje i doświadczenia – stąd bambusowy gaj i ukryta w nim elektryczna wtyczka a także rysowane japońską kreską konie. Oczywiście te trzy konie obrazują 3 silniki w modelu Outlander PHEV a znakomite osiągi podkreśliłem metaforą znanych z szybkości ptaków. Jednocześnie wszystkie symbole to ikony natury a kojarzone z zielenią kwitnącej przyrody i błękitem nieba kolory podkreślają przyjazny środowisku charakter Mitsubishi Outlandera PHEV – konkluduje autor.

Cieszymy się z udanej współpracy z tak znanym artystą, jakim jest Andrzej Pągowski. Miał on niełatwe zadanie, gdyż liczba informacji, którą należało przekazać jest ogromna. Trzeba przyznać, że efekt jest znakomity – projekt wyjątkowo dobrze podkreśla kluczowe atrybuty auta – podkreśla Yasuyuki Oyama – prezes polskiego oddziału Mitsubishi Motors.

Wywiad z Andrzejem Pągowskim można przeczytać TUTAJ.

Wywiad z Łukaszem Wójcikiem, Dyrektorem Marketingu i PR w Mitsubishi Motors Polska można przeczytać TUTAJ.

KL