Druga edycja konferencji „Co mówi Twoje opakowanie? Tajniki budowania marki premium” – powstała przy współpracy Etykiety.pl Etigraf oraz API Folie. Patronat merytoryczny wydarzenia objęło Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu.
Tematyka konferencji była nieprzypadkowa. Konieczność budowania marek premium dotyczy wielu polskich producentów i często jest dla nich wyzwaniem. Trendy, wzrost zamożności konsumentów wręcz wymuszają na producentach podaż tego rodzaju produktów.
Celem konferencji było przybliżenie zagadnień związanych z konstrukcją marki premium i sposobów uszlachetnień opakowań.
Uczestnicy wysłuchali prelekcji ekspertów w zakresie strategii marek, badań rynkowych, a także ekspertów od opakowań i etykiet, w zakresie:
– konstrukcji marki premium, podczas prelekcji Macieja Szarolety, Dyrektora Strategii w Albedo Marketing: „Nie można być w połowie premium… czyli o najważniejszej decyzji w życiu marki premium i jej konsekwencjach”.
– metod badawczych pozwalających zbadać i przeanalizować postrzeganie oraz ocenę opakowań przez konsumentów na przykładzie kategorii pierogów, podczas prelekcji dr Renaty Nestorowicz „Czy klient widzi w Twoim opakowaniu to, co chciałbyś, żeby zobaczył?”
– roli oraz siły oddziaływania opakowania, na przykładzie 7 historii marek, które osiągnęły ponadprzeciętny sukces rynkowy , dzięki zmianie designu – w trakcie prelekcji Marka Rudka Innovation Insights Director’a z Agencji Badawczej Nielsen „7 historii marek z pola walki o design”
– sposobów uszlachetnień etykiet i opakowań premium podczas procesu druku oraz współpracy technologa i grafika w procesie projektowania etykiety w prelekcji Iwony Studzińskiej, Dyrektora Handlowego w Etykiety.pl Etigraf „Wymiar luksusu i prestiżu w świecie etykiet i opakowań”
– designu i odpowiedniego wykorzystania podłoża do druku, aby osiągnąć spektakularny efekt, podczas prelekcji Davida Peters’a, Creative Development Managera w API Group „Między prestiżem a kiczem… granica dobrego smaku i wyrafinowania”.
[galeria=”1″]
Konferencja była okazją do wymiany doświadczeń, nawiązania cennych kontaktów biznesowych oraz inspiracją do dalszych działań mających wpływ na rozwój marek premium.
Dodatkowymi atrakcjami przygotowanymi dla uczestników konferencji było losowanie 3 voucherów na reklamę o wartości 2600 zł netto, ufundowanych przez partnera konferencji, wydawcę „Tygrysy Biznesu” oraz ostatnia książka Pawła Tkaczyka „Narratologia” wraz z autografem autora.
Podczas konferencji firma Etykiety.pl Etigraf ogłosiła oficjalny start programu Brand Clinic SZCZEGÓŁY ZOBACZ TUTAJ, pomagającego markom rozwinąć skrzydła.
Program zapewnia bezpłatną, indywidualna diagnozę oraz określenie zakresu potrzebnych prac , mających na celu poprawę kondycji marki.
Program Brand Clinic będzie stałym elementem przyszłych edycji konferencji, bowiem organizatorom zależy nie tylko na tym, aby mówić o trudnych kwestiach z jakimi zmagają się firmy – ale również, aby pomagać je rozwiązywać z udziałem ekspertów i specjalistów. Konferencja zmienia formułę i będzie nie tylko forum wymiany wiedzy i doświadczeń, ale również miejscem, gdzie eksperci podpowiedzą , co zrobić, aby Twoja marka nabrała nowej energii oraz charakteru, który pozwoli jej zaistnieć i odnieść sukces na rynku.
Zmiana formuły oznacza dla uczestników również to, że będą czynnymi uczestnikami, mającymi aktywny wpływ na przebieg i tematykę wydarzenia. Zgodnie z nową formułą konferencji, tematykę kolejnej edycji konferencji organizatorzy ogłoszą już wkrótce. Zostanie ona opracowana na podstawie wskazań uczestników ostatniej edycji wydarzenia.
Konferencja odbyła się 14 września w EXPO XXI Warszawa i była wydarzeniem towarzyszącym targom reklamy i poligrafii reklamowej – FestiwalMarketingu.pl i FestiwalDruku.pl.
OOH magazine był patronem medialnym konferencji.
JK