Logo

Trade marketing

Podsumowanie drugiej edycji konferencji „Tajniki budowania marki premium”

Druga edycja konferencji „Co mówi Twoje opakowanie? Tajniki budowania marki premium” – powstała przy współpracy Etykiety.pl Etigraf oraz API Folie. Patronat merytoryczny wydarzenia objęło Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu.

Tematyka konferencji była nieprzypadkowa. Konieczność  budowania marek premium dotyczy wielu polskich producentów i często jest dla nich wyzwaniem. Trendy, wzrost zamożności konsumentów wręcz wymuszają na producentach podaż tego rodzaju produktów.

Celem konferencji było przybliżenie  zagadnień związanych z konstrukcją marki premium i sposobów uszlachetnień opakowań.

Uczestnicy wysłuchali prelekcji ekspertów w zakresie strategii marek, badań rynkowych, a także ekspertów od opakowań i etykiet, w zakresie:

konstrukcji marki premium, podczas prelekcji Macieja Szarolety, Dyrektora Strategii w Albedo Marketing: „Nie można być w połowie premium… czyli o najważniejszej decyzji w życiu marki premium i jej konsekwencjach”.  

metod badawczych pozwalających zbadać i przeanalizować postrzeganie oraz ocenę opakowań przez konsumentów na przykładzie kategorii pierogów, podczas prelekcji dr Renaty Nestorowicz  „Czy klient widzi w Twoim opakowaniu to, co chciałbyś, żeby zobaczył?”

roli oraz siły oddziaływania opakowania, na przykładzie 7 historii marek, które osiągnęły ponadprzeciętny sukces rynkowy , dzięki zmianie designu –  w trakcie prelekcji  Marka Rudka Innovation Insights Director’a z Agencji Badawczej Nielsen „7 historii marek z pola walki o design”

– sposobów uszlachetnień etykiet i opakowań premium podczas procesu druku oraz  współpracy technologa i grafika w procesie projektowania etykiety w prelekcji Iwony Studzińskiej, Dyrektora Handlowego  w Etykiety.pl Etigraf „Wymiar luksusu i prestiżu w świecie etykiet i opakowań”

designu i odpowiedniego wykorzystania podłoża do druku, aby osiągnąć spektakularny efekt, podczas prelekcji  Davida Peters’a, Creative Development Managera w API Group „Między prestiżem a kiczem… granica dobrego smaku i wyrafinowania”.

[galeria=”1″]

Konferencja była okazją do wymiany doświadczeń, nawiązania cennych kontaktów biznesowych oraz inspiracją do dalszych działań mających wpływ na rozwój marek premium.

Dodatkowymi atrakcjami przygotowanymi dla uczestników konferencji było losowanie 3 voucherów na reklamę o wartości 2600 zł netto, ufundowanych przez partnera konferencji, wydawcę „Tygrysy Biznesu” oraz ostatnia książka Pawła Tkaczyka „Narratologia” wraz z autografem autora.

Podczas konferencji firma Etykiety.pl Etigraf ogłosiła oficjalny start programu Brand Clinic SZCZEGÓŁY ZOBACZ TUTAJ, pomagającego markom rozwinąć skrzydła.

Program zapewnia bezpłatną, indywidualna diagnozę oraz określenie zakresu potrzebnych prac , mających na celu poprawę kondycji marki.

Program Brand Clinic będzie stałym elementem przyszłych edycji konferencji, bowiem organizatorom zależy nie tylko na tym, aby mówić o trudnych kwestiach z jakimi zmagają się firmy – ale również, aby pomagać  je rozwiązywać z udziałem ekspertów i specjalistów. Konferencja zmienia formułę i będzie nie tylko forum wymiany wiedzy i doświadczeń, ale również miejscem, gdzie eksperci podpowiedzą , co zrobić, aby Twoja marka nabrała nowej energii oraz charakteru, który pozwoli jej zaistnieć i odnieść sukces na rynku.

Zmiana formuły oznacza dla uczestników również to, że będą czynnymi uczestnikami, mającymi aktywny wpływ na  przebieg i tematykę wydarzenia. Zgodnie z nową formułą konferencji, tematykę kolejnej edycji konferencji organizatorzy ogłoszą już wkrótce. Zostanie ona opracowana na podstawie wskazań uczestników ostatniej edycji wydarzenia.  

Konferencja odbyła się 14 września w EXPO XXI Warszawa i była wydarzeniem towarzyszącym targom reklamy i poligrafii reklamowej – FestiwalMarketingu.pl i FestiwalDruku.pl.

OOH magazine był patronem medialnym konferencji.

 JK